• Anonym (Megatrött)

Lämnad i nyköpt hus

Vi blev sambo. Jag och mitt barn gav upp vår trygghet i vår lilla lägenhet och köpte hus med denna man (ihop i 1 år). 

Jag och mitt barn packade ihop alla våra saker och flyttade, hela vårt liv. Han hade bara med sig sina kläder och en data. 

Vi möttes av motgångar i huset (oväntade renoveringar, mycket städning krävdes mm.) Jag pendlade mellan hopp och förtvivlan. Detta var ju ett stort köp. Blev ofta arg och ledsen. Jag upptäckte att jag var gravid. Så i mörkret fanns ett litet ljus. 

Av all stress och sorg så fick jag missfall. Våra tjafs fortsatte. Jag sa till honom att vi måste ta oss igenom denna tuffa period. Men han lämnade oss. 

Jag blev sjuk i inflammation. Missfallet gör så ont, fysiskt och mentalt, jag är stressad över ekonomin, huset är i en enda röra, mitt barn är otryggt, jag har tagit stora lån och förstört min kreditvärdighet för att köpa detta hus med honom. Men han valde att göra slut och gå. 

• Svar på tråden Lämnad i nyköpt hus
  • Anonym (Allie)

På Hyresgästföreningens hemsida har de listat privata hyresvärdar i många större städer. Så sök på "hyresgästföreningen privata värdar" och sök upp din stad.

En del av hyresvärdarna går inte bara på kötid, utan kan plocka friare från sin intresselista.

• Anonym (Megatrött)

Han har börjat ställa ultimatum nu med att han bara kan hjälpa till ett tag och sen måste jag ut.. Jag kommer få stroke av all stress och oro. 

En vän tipsade mig om en privat hyresvärd som kunde tänka sig att ge mig en lägenhet ganska snabbt. Han gör det lite under bordet och vill du gärna att jag tar lägenheten inom ett par månader. Har frågat exet om han kan stå för huskostnaden själv ett tag under försäljningen för jag har inte råd att betala både hyra på lägenheten och husets lån+amortering. Han sa nej. Jag förklarade att då kan vi ju inte sälja huset heller om jag inte har ett boende klart för mig och mitt barn. 

Han sätter mig i en omöjlig situation. Att jag har hittat en lägenhet är ett mirakel men tyvärr har jag inte råd med både lägenheten och huset. Han bor hemma hos sina föräldrar men vill ändå inte hjälpa mig ur denna situation.
    Tar jag inte denna lägenhet så kan det dröja kanske 6 månader innan nästa chans kommer. 

Vad ska jag göra? 

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Megatrött) skrev 2025-03-13 14:20:16 följande:

Han har börjat ställa ultimatum nu med att han bara kan hjälpa till ett tag och sen måste jag ut.. Jag kommer få stroke av all stress och oro. 

En vän tipsade mig om en privat hyresvärd som kunde tänka sig att ge mig en lägenhet ganska snabbt. Han gör det lite under bordet och vill du gärna att jag tar lägenheten inom ett par månader. Har frågat exet om han kan stå för huskostnaden själv ett tag under försäljningen för jag har inte råd att betala både hyra på lägenheten och husets lån+amortering. Han sa nej. Jag förklarade att då kan vi ju inte sälja huset heller om jag inte har ett boende klart för mig och mitt barn. 

Han sätter mig i en omöjlig situation. Att jag har hittat en lägenhet är ett mirakel men tyvärr har jag inte råd med både lägenheten och huset. Han bor hemma hos sina föräldrar men vill ändå inte hjälpa mig ur denna situation.
    Tar jag inte denna lägenhet så kan det dröja kanske 6 månader innan nästa chans kommer. 

Vad ska jag göra? 

Ta lägenheten och flytta. Om du betalar för huset nu, så kan han betala sedan. Om du inte betalar när du flyttat så kräver banken honom på pengarna.

Låt inte honom diktera villkoren. Han kommer att fatta så småningom att huset kostar honom pengar om det inte blir sålt och då blir det nog fart på honom. 
  • Anonym (m)

Vad ska jag göra? 

Han har ingen rätt att kasta ut dig innan huset är sålt.
  • Aliona

Vad ska jag göra? 

Du ska naturligtvis ta lägenheten. Det är jättesvårt att exakt tajma flytt och försäljning, så det är stor risk att du sitter i samma situation om sex månader. Eller också får du sålt, men har inte tillträde till ny lägenhet eller har kanske inte hittat en, och ni blir bostadslösa. Att stå med dubbel boendekostnad en eller några månader är tyvärr något man får ta med i beräkningen för flyttkostnad. Ditt ex ska betala hälften för huset fram till att det är sålt. Gör han det inte då får det dras av vid försäljningen. 

Har du pratat med mäklare än? Annars gör det omedelbart. Ta samma som ni hade vid köpet, för då har de förhoppningsvis mesta av informationen och kanske även har köpare från förra försäljningen som är intresserade. Se till att få ut huset på marknaden så snart som möjligt. Behöver ni mer tid sen så kan ni alltid förhandla överlåtelsedatum. 

• Anonym (Allie)

Ta lägenheten! Han kan inte kasta ut dig från ett hus som du är delägare i, det skulle kräva en rättslig process. 

Han verkar inte riktigt klok som inte förstår att du och din son behöver en lägenhet. Sådan tur att ni inte längre är sambos!

Erbjud dig att skriva på ett papper om att du tar ett privat lån av honom för huskostnaden för varje månad som han står för hela kostnaden för huset. OBS! Skriv inget i iförväg, utan en separat lånehandling för varje månad som han betalar hela kostnaden. Skriv inte på något förrän du ser att hela lånesumman för månaden är betald i banken! Annars kan han säga att han har betalt, men sen har han inte gjort det i alla fall och du blir skyldig banken extra pengar. 

Kanske att du kunde hyra ut ett rum i villan på Airbnb. Man får hyra ut och tjäns 44000 på ett år innan man behöver skatta för summa, har jag för mig. På Airbnb kan man hyra ut kort tid, bara någrs dagar. Ta bara kvinnliga hyresgäster, eftersom du bor ensam. 

• Anonym (Linnea)

Jag tror vad du går igenom nu är rätt vanligt vid husköp. Vet flera som gått igenom samma, det är en stor grej att flytta från lägenhet till hus. Sen om man dessutom börjar med renoveringar direkt tar man sig vatten över huvudet. Bättre bo in sig minst ett år, spara ihop buffert til aluta renoveringar. Men har man börjat i fel ände som ni nu har, då gör man nog bäst i att bara försöka sitta lugnt i båten och släcka de mest akuta bränderna. Väldigt många separationer sker efter husköp eller första barnet.

Killen verkar ju ha en bra relation med sina föräldrar. Känner du dom? Kan du prata med dom? Tror för båda eran skull bra om ni reder ut allting. Osäker om de vet er sits men annars förklara den, bor de själva i villa så har de förmodligen själva hamnat i liknande sits en gång i livet och vet vad ni går igenom. 

Tro mig, det är supervanligt. Jag och min man separerade 4 månader efter vi köpte vårat hus (nu idag 20 år sen), jag köpte ut honom ur huset och behöll det. Vi började träffas igen 3 år senare. Idag bor vi i samma hus, är gifta och har 4 barn. Livet kan ta såna konstiga vändningar. Barn, husköp är stora omställningar och alla människor hanterar förändringar olika. Många får kalla fötter och vill dra sig ur. Jag har haft en trygg bas i mina föräldrar och alltid kunnat ta stöd av dom i såna situationer. Min man har saknat det kontaktnätet och hör till den skaran som får kalla fötter. Han tänkte lämna mig efter första barnet föddes med, det blev så stor förändring för honom. Nu idag har vi 4 barn som han älskar mer över allt annat. Som sagt, alla människor hanterar förändringar i livet så olika. Nu har väl jag blivit min mans trygga punkt i livet då jag alltid varit stabil.

Iallafall. Ni måste sluta bråka med varandra och börja samarbeta om ni båda ska ta er igenom det här utan större skador (ekonomiska, känslomässiga). Steg ett. 

Sen har ni ekonomin. Där är det ju tyvärr bara stå och betala till lånen är betalda. Det kan vara lite kämpigt men jag tror ni kan lösa det med, pengar är inte allt och ni klarar nog leva utan lyx ett tag fast det känns tråkigt. 

Själva huset kan ni väl låta se ut som det gör? Med hus kan alltid oförutsedda utgifter komma, diskmaskin går sönder mm. Så hade jag varit er hade jag istället gjort hemtrevligt av det som var och låtit dyra projekt vänta. 

Nu kanske detta inte är svaret du ville ha utan mer i stil med vilken idiot till kille du träffat mm. Men det kommer aldrig lösa dina problem som du nu står inför. 

Sen är ni båda delägare i huset och delar på lånet har ni solidariskt betalningsansvar. Betalar inte den ena så kan den andra vända sig till kronofogden och att de driver in halva betalningskostnaden från den som inte betalar. Tror man kan fylla i elektroniskt om man loggar in på kronofogden. Ditt blancolån är ju ditt eget ansvar så länge du är ensam borgenär. 

Så jag förstår att ni skyr varandra som pesten nu och ni är knappast det första såna här fallet, men det enda som kan ta er ur situationen är att börja bete er vuxet och samarbeta. Ta hjälp av hans föräldrar, parterapi eller vad som helst. Du har ju själv inte ens medel att betala både hus och lägenhet, då MÅSTE du sansa dig och börja tänka förnuftigt. Banken skiter fullständigt i dina personliga problem, de har lånat ut pengar och kommer kräva att du betalar tillbaka. Så försök lägga dina känslor åt sidan för ett tag och istället tänka strategiskt och vad som gynnar dig mest. Tyvärr gynnar inte dina känslor dig alls i denna situation utan de stjälper dig. Du kommer växa som människa om du tar dig igenom detta, var en förebild för ditt barn, se det som en lärorik utmaning. Sluta identifiera dig som offer och identifiera dig som problemlösaren istället.

• Anonym (Allie)
    Anonym (Linnea) skrev 2025-03-15 08:19:15 följande:

Jag tror vad du går igenom nu är rätt vanligt vid husköp. Vet flera som gått igenom samma, det är en stor grej att flytta från lägenhet till hus. Sen om man dessutom börjar med renoveringar direkt tar man sig vatten över huvudet. Bättre bo in sig minst ett år, spara ihop buffert til aluta renoveringar. Men har man börjat i fel ände som ni nu har, då gör man nog bäst i att bara försöka sitta lugnt i båten och släcka de mest akuta bränderna. Väldigt många separationer sker efter husköp eller första barnet.

Killen verkar ju ha en bra relation med sina föräldrar. Känner du dom? Kan du prata med dom? Tror för båda eran skull bra om ni reder ut allting. Osäker om de vet er sits men annars förklara den, bor de själva i villa så har de förmodligen själva hamnat i liknande sits en gång i livet och vet vad ni går igenom. 

Tro mig, det är supervanligt. Jag och min man separerade 4 månader efter vi köpte vårat hus (nu idag 20 år sen), jag köpte ut honom ur huset och behöll det. Vi började träffas igen 3 år senare. Idag bor vi i samma hus, är gifta och har 4 barn. Livet kan ta såna konstiga vändningar. Barn, husköp är stora omställningar och alla människor hanterar förändringar olika. Många får kalla fötter och vill dra sig ur. Jag har haft en trygg bas i mina föräldrar och alltid kunnat ta stöd av dom i såna situationer. Min man har saknat det kontaktnätet och hör till den skaran som får kalla fötter. Han tänkte lämna mig efter första barnet föddes med, det blev så stor förändring för honom. Nu idag har vi 4 barn som han älskar mer över allt annat. Som sagt, alla människor hanterar förändringar i livet så olika. Nu har väl jag blivit min mans trygga punkt i livet då jag alltid varit stabil.

Iallafall. Ni måste sluta bråka med varandra och börja samarbeta om ni båda ska ta er igenom det här utan större skador (ekonomiska, känslomässiga). Steg ett. 

Sen har ni ekonomin. Där är det ju tyvärr bara stå och betala till lånen är betalda. Det kan vara lite kämpigt men jag tror ni kan lösa det med, pengar är inte allt och ni klarar nog leva utan lyx ett tag fast det känns tråkigt. 

Själva huset kan ni väl låta se ut som det gör? Med hus kan alltid oförutsedda utgifter komma, diskmaskin går sönder mm. Så hade jag varit er hade jag istället gjort hemtrevligt av det som var och låtit dyra projekt vänta. 

Nu kanske detta inte är svaret du ville ha utan mer i stil med vilken idiot till kille du träffat mm. Men det kommer aldrig lösa dina problem som du nu står inför. 

Sen är ni båda delägare i huset och delar på lånet har ni solidariskt betalningsansvar. Betalar inte den ena så kan den andra vända sig till kronofogden och att de driver in halva betalningskostnaden från den som inte betalar. Tror man kan fylla i elektroniskt om man loggar in på kronofogden. Ditt blancolån är ju ditt eget ansvar så länge du är ensam borgenär. 

Så jag förstår att ni skyr varandra som pesten nu och ni är knappast det första såna här fallet, men det enda som kan ta er ur situationen är att börja bete er vuxet och samarbeta. Ta hjälp av hans föräldrar, parterapi eller vad som helst. Du har ju själv inte ens medel att betala både hus och lägenhet, då MÅSTE du sansa dig och börja tänka förnuftigt. Banken skiter fullständigt i dina personliga problem, de har lånat ut pengar och kommer kräva att du betalar tillbaka. Så försök lägga dina känslor åt sidan för ett tag och istället tänka strategiskt och vad som gynnar dig mest. Tyvärr gynnar inte dina känslor dig alls i denna situation utan de stjälper dig. Du kommer växa som människa om du tar dig igenom detta, var en förebild för ditt barn, se det som en lärorik utmaning. Sluta identifiera dig som offer och identifiera dig som problemlösaren istället.

Men om bara den ena uppträder vuxet? Jag tycker inte hennes ex är rimlig när han inte kan låta henne flytta till en hyreslägenhet, som hon nu med stor tur har lyckats hitta. Trådstartaren måste ha någonstans att bo med sin son, akut. Det går inte att tänka på ett annat sätt. 

Exet, som bor med sina föräldrar nu, vill inte låna ut pengar och betala hela lånet till dess att de har sålt huset. Han motarbetar sig själv på det viset. 
    Det finns talbara och icke talbara människor, tyvärr. 
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Allie) skrev 2025-03-15 08:35:06 följande:
    Men om bara den ena uppträder vuxet? Jag tycker inte hennes ex är rimlig när han inte kan låta henne flytta till en hyreslägenhet, som hon nu med stor tur har lyckats hitta. Trådstartaren måste ha någonstans att bo med sin son, akut. Det går inte att tänka på ett annat sätt. 

Exet, som bor med sina föräldrar nu, vill inte låna ut pengar och betala hela lånet till dess att de har sålt huset. Han motarbetar sig själv på det viset. 
    Du vet ingenting om varken ts eller exet utan lägger värderingar i något du läst från en part på ett anonymt forum. Situationen måste lösas och båda kommer behöva kompromissa om den ska lösas. Man är 2 när man bråkar, ts är inte bättre än exet som sitter och skriver dynga om honom på ett anonymt forum och utmålar sig som offer. Han kanske gör precis samma vad vet jag men då är nog båda väldigt unga.

Ts måste anpassa sig utifrån sin ekonomi, hon har inte obegränsat med pengar. Jag får uppfattningen av att du inte du vet mycket om husköp en hus är inte bara något man går och köper som man köper ett mjölkpaket.

Varför ska exet betala hela lånet eller låna ut pengar? Ingen kan kräva en annan människa på vad du nu fantiserar om. Man har inga såna skyldigheter. Ts är väl med vuxen och ska väl stå för sina utgifter själv? Det gör man väl som vuxen och jämställd kvinna i dagens sverige? Rent fantiserande från din sida och ingenting som är det minsta verklighetsförankrat.

Jag har inte läst hela tråden men behöver ts akut boende just nu med sitt barn måste hon ju vända sig till socialen omgående och ev polisen. De har jour och går kontakta dygnet runt. De ordnar akutboende om skäl finns omgående. Iallafall i kommunen jag bor i.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Allie) skrev 2025-03-15 08:35:06 följande:

Sen kan jag förstå att ts VILL ha nytt boende omgående. Men vad man vill och vad man är i akut behov av är ju två skilda ting. 

Nu har inte ts ekonomi som bär upp hennes önskemål och då får man bittert acceptera sin situation som den är och göra bästa möjliga utav vad man har för förmågor. 

Ts är inte ensam om att vilja ha saker men sakna täckning för det. Det är ju inte hennes ex som ska ge henne pengar för att hon vill uppehålla en livsstandard utöver sin marginal. Majoriteten hade nog gärna sett att andra gav en pengar när ens egna tagit slut men det funkar inte så i verkligheten.
  • Anonym (Allie)
    Anonym (Linnea) skrev 2025-03-15 09:00:35 följande:
    Sen kan jag förstå att ts VILL ha nytt boende omgående. Men vad man vill och vad man är i akut behov av är ju två skilda ting. 

Nu har inte ts ekonomi som bär upp hennes önskemål och då får man bittert acceptera sin situation som den är och göra bästa möjliga utav vad man har för förmågor. 

Ts är inte ensam om att vilja ha saker men sakna täckning för det. Det är ju inte hennes ex som ska ge henne pengar för att hon vill uppehålla en livsstandard utöver sin marginal. Majoriteten hade nog gärna sett att andra gav en pengar när ens egna tagit slut men det funkar inte så i verkligheten.
    Det här var ett konstigt inlägg. Trådstartaren behöver flytta från huset eftersom de behöver sälja det nu när de inte ska bo tillsammans. 

Hon klarade däremot ekonomin när de bodde i huset tillsammans. Trots att hon tagit ett blancolån till kontantinsatsen. Hon tog sig inte vatten över huvudet.

Nu har  de sepsrerat och Trådstartaren haft en stor tur som har fått ett erbjudande om en hyreslägenhet. Det är ingen önskan om att leva över sina tillgångar, utan en önskan om att ha tak över huvudet för sonen och sig själv. 

Det var exet som flyttade hem till sina föräldrar efter två månader. Han har inga barn. Han är så snål att han inte kan låna henne pengar under de få månader som hon kommer att ha en hyreslägenhet att betala (innan husets försäljning går igenom) amtidigt som hon har blankolånet och deras gemensamma bolån att betala

Ett sådant lån skulle lätt kunna ordnas med skrivna avtal. Han vill inte ens betala sn del av bolånen till banken i dagens läge. Hon fick jaga honom. Separationen är nylig, hon gör vad hon kan för att kunna flytta så snart som möjligt. Men hon kan inte bo på gatan med sonen.

Jag tycker att exet beter sig väldigt illa. 
  • Anonym (Allie)
    Anonym (Linnea) skrev 2025-03-15 08:51:10 följande:
    Du vet ingenting om varken ts eller exet utan lägger värderingar i något du läst från en part på ett anonymt forum. Situationen måste lösas och båda kommer behöva kompromissa om den ska lösas. Man är 2 när man bråkar, ts är inte bättre än exet som sitter och skriver dynga om honom på ett anonymt forum och utmålar sig som offer. Han kanske gör precis samma vad vet jag men då är nog båda väldigt unga.

Ts måste anpassa sig utifrån sin ekonomi, hon har inte obegränsat med pengar. Jag får uppfattningen av att du inte du vet mycket om husköp en hus är inte bara något man går och köper som man köper ett mjölkpaket.

Varför ska exet betala hela lånet eller låna ut pengar? Ingen kan kräva en annan människa på vad du nu fantiserar om. Man har inga såna skyldigheter. Ts är väl med vuxen och ska väl stå för sina utgifter själv? Det gör man väl som vuxen och jämställd kvinna i dagens sverige? Rent fantiserande från din sida och ingenting som är det minsta verklighetsförankrat.

Jag har inte läst hela tråden men behöver ts akut boende just nu med sitt barn måste hon ju vända sig till socialen omgående och ev polisen. De har jour och går kontakta dygnet runt. De ordnar akutboende om skäl finns omgående. Iallafall i kommunen jag bor i.
    Jag vet ganska mycket om hus och om hus- och lägenhetsköp.

Trådstartaren har ingen bostad till sig och sin son på grund av att det hussom  hon bor i är för dyrt att överta efter separationen.. Socialförvaltningen kan i bästa fall skaffa en tillfällig lägenhet eller ett rum på ett vandrarhem. De flesta kommuner har nämligen ingen gräddfil för familjer i behov, men brukar försöka ordna en tillfällig bostad om barn är inblandade.

Med undantag för om den andra föräldern till barnet har en permanent bostad, ( i detta fall är den föräldern en annan man än den som Trådstartaren köpte huset tillsammans med). I sådana fall anser kommunen att barnet kan flytta till fadern och de anser inte att de behöver ordna någon tillfällig bostad. 

Den chans som Trådstartaren har att fä en bostad är genom en bekant som känner en hyresvärd. I annat fall blir hon nu utan permanent bostad. 

Exet tröttnade efter 2 månaders sammanboende och bor nu hos sina föräldrar.  Nu kan han inte vänta med att få ut sina utlägg för bostadslånet till dess att huset är sålt, kan inte ens vänta ett par månader på detta. Han har till och med inte velat betala sin del av bostadslånet månaden direkt efter det att han flyttade ut, verkar tro att ett hus kan säljas på några dagar bara för att han önskar det. 

Om Trådstartaren tar hyreslägenheten så har hon att betala hyran för den, halva den månatliga avgiften på bostadslånet och avbetalningar på hennes eget topplån (blancolånet) , plus att hon måste försörja två personer. 
    Medan exet bor hemma hos sina föräldrar och bara har sig själv att försörja.

Nej man har i allmänhet inget ansvar för andra vuxna personer, men det är ovanligt gnidigt att inte kunna vänta med att få ut halva kostnaden för bostadslånet. Han måste ju ändå vänta ett tag innan tillträdet till huset ska genomföras och resten av pengarna, (utöver den betalda handpenningen) kommer att betalas ut.

Att flytta ihop med en kvinna och hennes barn, bestämma sig för att lämna någon som precis har fått ett missfall och sedan inte lämna på ett snyggt sätt utan inte ens vilja betala för sin del av bostadslånet, tror jag de flesta män skulle tycka vara väldigt dålig stil.
  • Anonym (Allie)
    Anonym (Linnea) skrev 2025-03-15 09:00:35 följande:

Det handlade inte om att  exet skulle ge Ts pengar, utan om att vänta tills bostadslånen kan lösas efter husförsälningen. Då är Ts i stånd att stå på egna ben ekonomiskt och han kan få ut sina pengar.
  • Anonym (Betty)

Självklart ska inte ts ex nu plötsligt stå för hela huskostnaden. Vi har ju hela tiden argumenterat för att de minsann ska dela på huskostanderna tills försäljningen ägt rum och att ts ex inte kan smita ifrån det ansvaret bara för att han flyttat. 

Inte heller kan ts smita det ansvaret bara för att hon hittat en lgh. Så är det i livet att man ofta får dubbla avgifter för boenden i samband med flytt. Det får man räkna med. 

Vi vet ju inte om killen får betala hemma hos sina föräldrar så han kanske också har dubbla avgifter just nu. 

• Anonym (Allie)
    Anonym (Betty) skrev 2025-03-16 11:10:43 följande:

Självklart ska inte ts ex nu plötsligt stå för hela huskostnaden. Vi har ju hela tiden argumenterat för att de minsann ska dela på huskostanderna tills försäljningen ägt rum och att ts ex inte kan smita ifrån det ansvaret bara för att han flyttat. 

Inte heller kan ts smita det ansvaret bara för att hon hittat en lgh. Så är det i livet att man ofta får dubbla avgifter för boenden i samband med flytt. Det får man räkna med. 

Vi vet ju inte om killen får betala hemma hos sina föräldrar så han kanske också har dubbla avgifter just nu. 

Det var ju faktiskt exet som inte ville betala sin del av det gemensamma bostadslånet  direkt efter det att han hade lfyttat ut. Ven säljer ett hus på ca 10 dagar? Och vilket pris får man då?

Hur blev han  en hjälten här? Lämnar tjejen några veckor efter ett missfall.

Hon hade lämnat sin lägenhet för att köpa hus tillsamman med honom. Jag tycker att det säger mycket om honom att han fullständigt skiter i henne nu. Allt är inte pengingtransaktioner, det finns andra värden också. Sådant som de flesta värderar.

Vem betalar skyhög hyra för ett rum i föräldrahemmet? Han har heller ingen försörningsplikt.
    Medan Ts betalar värme, vatten och sophämtning utöver lånen.

Det är snålt att inte kunna vänta på sina pengsr tills huset är sålt.
    Nu lämnar jag diskussionen helt.
  • Motherinlaw
    Anonym (Linnea) skrev 2025-03-15 08:19:15 följande:

Jag ville bara säga att bland alla dumma, korkade, elaka och onödiga svar i trådar på familjeliv så är det här de bästa jag har läst på länge. Du verkar vara en väldigt klok och snäll människa 🙏
  • Anonym (Allie)
    Motherinlaw skrev 2025-03-16 16:57:28 följande:
    Jag ville bara säga att bland alla dumma, korkade, elaka och onödiga svar i trådar på familjeliv så är det här de bästa jag har läst på länge. Du verkar vara en väldigt klok och snäll människa 🙏
    It takes two to tango. Båda behöver vilja komma överens på något sätt. 
Svar på tråden Lämnad i nyköpt hus