Kompisar som följer med efter skolan och dålig ekonomi
Hej,
har ett litet dilemma?
Jag bor själv med mina barn i ett hus som ligger väldigt nära barnens skola. Jag har kämpat för att kunna köpa det här huset själv, med vetskap om att det kommer bli tajt ekonomiskt.
Nu är det så att min dotter som är 9 år tar med kompis eller kompisar hem efter skolan nästan varje dag. Framför allt sin bästa kompis. Inget fel med det, tycker såklart att detta är roligt.
Men? dom äter så mycket? Både mellis o mat. Jag planerar ofta i detalj vår mat eftersom vi har en tajt budget. Slutar oftast med att maten inte räcker till mig själv och framför allt bästa kompisen äter hos oss ett par dagar i veckan. Det börjar kännas lite jobbigt?
försökte prata med bästisens mamma, att det vore bra om vi kunde stämma av innnan om hon ska äta hos oss. Men kände typ att mamman blev irriterad på mig och sa ?ja alltså ett barn mer eller mindre gör väl inget, det är klart det går bra att dom äter hos varandra??
Hon menade alltså att min dotter såklart får äta hos dom också. Men grejen är att dom alltid är hos oss eftersom vi bor nära skolan?
Känner mig snål och dum? vill Egentligen inte förklara för bästisens föräldrar att vi har det dåligt ställt. Hade önskat att dom själva tänkte på det iom att dom vet att jag är ensamstående?
hur skulle ni tänka?