Trumps tullar
Vad tror ni? Kommer usa bli rikare?
Vad tror ni? Kommer usa bli rikare?
Orsaken är nog många att de inte förstår enkla saker och röstar på fascism som faktiskt trumpen är idag och med sina saker att attackera demokratin och Project 2025.
Men en sak är säker, och det är att de låg begåvade i en bra större omfattning och röstar i större utsträckning på extremism som republikanerna är idag.
Men vi ser även i Sverige så röstar lågutbildade i högre utsträckning på SD tex, och fast de nyss var nazister.
Men sen när man frågar om detta, så ropar dom såssarna är nazister, fast dom inte som SD har några levande medlemmar kvar från den tiden, och två inte ens var nazister heller.
Och dessa är oerhört lättlurade också, för kommer det bara från rätt kaninhålsmedia så går dom på vad som helst.
Och sen det som alltid avslöjar dom rejält, det är försöker inbilla sig de aldrig haft fel, och inte trumpen heller och detta fast trumpen ljuger mer än de senaste 4-6 presidenterna tillsammans.
Och det är sen därför de inbillar sig toktullar är något bra, fast historien berättar det inte funkar med generella tullar.
Men ett fåtal punkttullar kan fungera hjälpligt.
Och tycker de som inte tror amerikaner är stora grupepr som är mycket lågbegåvade, så räcker det titta på Jaywalking och förstå hur illa det är med dom.
Nej det finns ju bara en ras av människor, Homo Sapiens.
Men det brukar betraktas som rasistiskt att komma med svepande omdömen om en grupp människor indelade enligt tex religion eller nationalitet. Att tala om bristande intelligens beträffande alla eller större delen av amerikaner tycker jag är rasistiskt.
Även om jag inte kan förstå hur Big Mac D kunde bli vald, tror jag inte att det beror på något mentalt handikapp, utan snarare på ett annorlunda sätt att resonera, andra referensramar och skolning, brist på information etc.
Att spela dum och inte vilja förstå vad ras är inom homo sapiens som du vill kalla dom.
Vad ska vi göra med det undrar jag, och då för vi alla vet exakt vad det handlar om, utom du försöker du övertyga dig själv om.
Finns inget rasistiskt att trumpens bas i väljarkåren i deras röster är människor som är obegåvade och att dessa är lätt lurade.
Som sagt vad vi ser ju samma i Sverige att de lågutbildade och som inte kan så mycket söker sig till extremhöger i en större omfattning.
Och man märker ofta detta när man diskuterar politik och andra saker, och att de vill så gärna vara med och diskutera, men vet ingenting om det dom diskuterar.
Och det är då de börjar prata om annat i hopp om ingen skulle märka, eller så försöker de låtsas som det regnar.
Och det som är direkt avslöjande, det är när de sen försöker säg samma fel igen som tex varför man inte renoverade två av reaktorerna vid gigantiska förluster med kärnkraften.
De har inte intellektet att ta in fakta, utan tar bort den fakta som är störande för narrativet.
Nej det finns ju bara en ras av människor, Homo Sapiens.
Men det brukar betraktas som rasistiskt att komma med svepande omdömen om en grupp människor indelade enligt tex religion eller nationalitet. Att tala om bristande intelligens beträffande alla eller större delen av amerikaner tycker jag är rasistiskt.
Även om jag inte kan förstå hur Big Mac D kunde bli vald, tror jag inte att det beror på något mentalt handikapp, utan snarare på ett annorlunda sätt att resonera, andra referensramar och skolning, brist på information etc.
Orsaken är nog många att de inte förstår enkla saker och röstar på fascism som faktiskt trumpen är idag och med sina saker att attackera demokratin och Project 2025.
Men en sak är säker, och det är att de låg begåvade i en bra större omfattning och röstar i större utsträckning på extremism som republikanerna är idag.
Men vi ser även i Sverige så röstar lågutbildade i högre utsträckning på SD tex, och fast de nyss var nazister.
Men sen när man frågar om detta, så ropar dom såssarna är nazister, fast dom inte som SD har några levande medlemmar kvar från den tiden, och två inte ens var nazister heller.
Och dessa är oerhört lättlurade också, för kommer det bara från rätt kaninhålsmedia så går dom på vad som helst.
Och sen det som alltid avslöjar dom rejält, det är försöker inbilla sig de aldrig haft fel, och inte trumpen heller och detta fast trumpen ljuger mer än de senaste 4-6 presidenterna tillsammans.
Och det är sen därför de inbillar sig toktullar är något bra, fast historien berättar det inte funkar med generella tullar.
Men ett fåtal punkttullar kan fungera hjälpligt.
Och tycker de som inte tror amerikaner är stora grupepr som är mycket lågbegåvade, så räcker det titta på Jaywalking och förstå hur illa det är med dom.
Viktigt att påpeka Jaywalking är mer än raggningsrepliker, det enda det var att den var först på listan.
För tittar man igenom och lyssnar vad jay frågar, så inser man att det är riktigt riktigt illa.
Men jag antar användaren inte riktigt tittade ens, för annars hade hen lärt sig något och inte ställt frågor om raggning.
Komiskt nog så var de också tragiska dom med.
Det komiska är att när man berättar för dom att nu blev det fel, så blir de upprörda istället för ta in sakligheten och faktan som faktiskt berättar något annat.
En hade ett argument att det inte blåser jämt, och därför får inte vindkraft finnas till.
Tog mig väl 10-15 ggr med att fråga vad halmgubben att det inte blåser jämt är för ett argument.
Och verkade sjunka in lite att hen förstod det var ett innehållslöst argument.
Och det är så komiskt i den s´diskussionen med, och hur de var så arga att elpriserna var så dyra, men nu när de billigare så är de än argare.
Verkar som i kaninhålet så är alltid det fel, och komiskt nog ALLTID på såssarna som de kallar Socialdemokraterna.
Men att dom inte fattar att om de försöker hävda de alltid har rätt och även när de har fel, så är något fel.
Men de förstår inte ändå, och de tycker alltid tvärtom också.
Jag tycker faktiskt synd om dom och att de inte har den intellektiska kapaciteten att förstå saker med saklighet och fakta.
tex som SVT/SR tråden och där de försöker inbilla sig anse gör SVT/SR partiska, och när man försöker dom berätta vad som gör SVT/SR att inte vara opartiska så kommer det bara tyckande och de vägrar se hela bilden som givits.
Och ja, ibland görs misstag och dessa gör SVT sällan, det är ingen som säger eller förnekar de sker.
Dock enskilda misstag ändrar inte helhetsbilden att SVT/SR är det överdrivet mest opartiska media vi har i Sverige.
Men de anser sig veta bättre och har inget för att påvisa annat.
Men som jag säger, att anse utan en saklig grund och med fakta, så är detta anse betydelselöst eller om en åsikt saknar samma.
Då har anse/åsikt inget värde alls och är betydelselöst.
Och kan fortsätta ge exempel på hur kaninhålet gör så de säger saker som inte ens nära är korrekt.
Alltså de flesta av oss som inte bor i USA insåg ju redan före valet att Trump var en populist, en narcissist, en fara för demokratin, okunnig och fördomsfull. Varför insåg inte de amerikanska väljarna det? Antagligen för att de var lika okunniga och fördomsfulla.
Demokratins akilleshäl: När väljarna inte bryr sig om demokratin utan bara om sin egen ekonomi, då kan vem som helst som lovar guld och gröna skogar väljas.
Det komiska är att man testat detta innan med tullar av denna typen, och det genererade den stora depressionen.
Och ja, givetvis var det mer faktorer, men den sänkte dom svårt.
En hade ett argument att det inte blåser jämt, och därför får inte vindkraft finnas till.
Tog mig väl 10-15 ggr med att fråga vad halmgubben att det inte blåser jämt är för ett argument.
Och verkade sjunka in lite att hen förstod det var ett innehållslöst argument.
Och det är så komiskt i den s´diskussionen med, och hur de var så arga att elpriserna var så dyra, men nu när de billigare så är de än argare.
Verkar som i kaninhålet så är alltid det fel, och komiskt nog ALLTID på såssarna som de kallar Socialdemokraterna.
Men att dom inte fattar att om de försöker hävda de alltid har rätt och även när de har fel, så är något fel.
Men de förstår inte ändå, och de tycker alltid tvärtom också.
Jag tycker faktiskt synd om dom och att de inte har den intellektiska kapaciteten att förstå saker med saklighet och fakta.
tex som SVT/SR tråden och där de försöker inbilla sig anse gör SVT/SR partiska, och när man försöker dom berätta vad som gör SVT/SR att inte vara opartiska så kommer det bara tyckande och de vägrar se hela bilden som givits.
Och ja, ibland görs misstag och dessa gör SVT sällan, det är ingen som säger eller förnekar de sker.
Dock enskilda misstag ändrar inte helhetsbilden att SVT/SR är det överdrivet mest opartiska media vi har i Sverige.
Men de anser sig veta bättre och har inget för att påvisa annat.
Men som jag säger, att anse utan en saklig grund och med fakta, så är detta anse betydelselöst eller om en åsikt saknar samma.
Då har anse/åsikt inget värde alls och är betydelselöst.
Och kan fortsätta ge exempel på hur kaninhålet gör så de säger saker som inte ens nära är korrekt.
memet TACO börjar spridas i sociala medier. Står för Trump always chickens out. Med tanke på att att han utför någon form av chocktaktik med tullarna för att sen senarelägga.
usa:s budgetunderskott har väl via Trump ökat till en 7.8 trillioner dollar. Det är ju absurda summor, mer än någon president överhuvudtaget i historien som kommer att drabba usa under en lång tid framöver, även när han är borta.
Den med jorden skulle vara plat tär riktigt komisk sak och med tanken du själv kan se att det inte ens är så.
Men det är som också är saken, de vägrar fakta.
Men varför man ska säga jorden är platt är rätt sjukt, för det har ingen bäring för något.
Men det är dock ett testamente att något är allvarligt fel.
Så faktaresistent är rätt snällt ord för denna nivå av idioti.
Det är nog därför de riktar sig in på dessa som inte har den intellektuella förmågan att hantera saklighet och fakta korrekt.
Personligen är jag riktigt sjukligt fascinerad över någon ens kan trilla ned i ett kaninhål och inte fatta ngåot är fel.
För en sådan individ har säkert haft fel massor av ggr innan hen trillade ned, och sen magiskt en dag så har dom alla rätt och dom tror det är normalt
Vi får la se om trumpen höjer tullarna på stål som hen lovade.
Den med jorden skulle vara plat tär riktigt komisk sak och med tanken du själv kan se att det inte ens är så.
Men det är som också är saken, de vägrar fakta.
Men varför man ska säga jorden är platt är rätt sjukt, för det har ingen bäring för något.
Men det är dock ett testamente att något är allvarligt fel.
Så faktaresistent är rätt snällt ord för denna nivå av idioti.
Det är nog därför de riktar sig in på dessa som inte har den intellektuella förmågan att hantera saklighet och fakta korrekt.
Personligen är jag riktigt sjukligt fascinerad över någon ens kan trilla ned i ett kaninhål och inte fatta ngåot är fel.
För en sådan individ har säkert haft fel massor av ggr innan hen trillade ned, och sen magiskt en dag så har dom alla rätt och dom tror det är normalt
Vi får la se om trumpen höjer tullarna på stål som hen lovade.