• Anonym (Anna)

Min partner har inte bjudit mig.

Hej! 
    Lägger tråden i Känsliga rummet då jag vill vara anonym. 
    Jag och min partner har träffats i ca ett år, vi bor inte ihop. Han fyller år om några veckor och ska då ha en fest för sina vänner och bekanta. Saken är den att jag är inte bjuden. Han har nämnt festen för mig men ingenting om att jag är bjuden. Jag har tänkt att inbjudan kommer väl men nu börjar festen närma sig och jag har inte hört någonting. Av en slump såg jag att han gjort ett evenemang på Facebook där han bjudit in folk, jag har inte fått någon inbjudan där heller. 
    Ska jag ta upp detta med honom och vad ska jag säga? Har han glömt att bjuda sin partner eller vill han inte att jag ska komma?
    Vi är båda i 40-års åldern och har barn från tidigare förhållanden. 

• Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.
  • Anonym (flyby)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-19 20:16:45 följande:

Hej och ursäkta för sen uppdatering.
    Jag tog upp detta med honom och berättade att jag var väldigt ledsen. Han pratade bara bort det, ville inte alls svara på mina frågor om utebliven inbjudan. Det var väldigt tydligt att han inte ville ha mig med på festen. Han är nu ett avslutat kapitel i mitt liv. 

Ja då var det ju som jag misstänkte en helt vanlig rövhatt.

Finns många såna i svampskogen, beklagar att du slösat så mycket tid på denne oengagerade man och hoppas att nästa man behandlar dig som en människa snarare än ett andrahandsval om inget roligare händer. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (S)

Har läst ts, de första samt sista sidan.
    Du är naturligtvis inte bjuden (vilket jag förstår att du märkte). Intressant bara hur han tänkt klara sig ur det! Skulle det hela bara gå dig obemärkt förbi och sen kan ni fortsätta med livet? Vissa hoppades att du var "självklar" men absolut inte! Då planerar man väl lite mer ihop? Kollar datum och så. Gör man dessutom ett facebook-evenemang så "bjuder" man väl alla?? 
    Sen tänkte jag om det var mer en grabb-kväll. Tro mig, en sån vill ingen närvarande ha dig med på och du vill inte vara där heller, men så verkar det inte ha varit.
    Skönt att det löste sig, även om det blev ett tråkigt avslut! Lycka till i framtiden!

• Anonym (Betty)
    Anonym (S) skrev 2025-04-21 00:14:14 följande:

Har läst ts, de första samt sista sidan.
    Du är naturligtvis inte bjuden (vilket jag förstår att du märkte). Intressant bara hur han tänkt klara sig ur det! Skulle det hela bara gå dig obemärkt förbi och sen kan ni fortsätta med livet? Vissa hoppades att du var "självklar" men absolut inte! Då planerar man väl lite mer ihop? Kollar datum och så. Gör man dessutom ett facebook-evenemang så "bjuder" man väl alla?? 
    Sen tänkte jag om det var mer en grabb-kväll. Tro mig, en sån vill ingen närvarande ha dig med på och du vill inte vara där heller, men så verkar det inte ha varit.
    Skönt att det löste sig, även om det blev ett tråkigt avslut! Lycka till i framtiden!

Ja jag undrar också hur han tänkte att detta skulle bli.

Om han förstod att ts ska bli ledsen och ev lämna men alltså sket i det. Var det hans sätt att göra slut, att låta henne göra det av besvikelse isället. Men då borde ts märkt att det var annat som inte stämde i deras förhållande tänker jag.

Eller har han inte alls tänkt att det var nåt märkligt med detta upplägg? Helt naturligt att bjuda andra tjejer men inte sin flickvän? Då skulle han bli väldigt förvånad på festen när alla andra vettiga människor börjar undra var ts är ("va har du inte bjudit henne"). Samt att han måste ha blivit superförvånad när ts är så ledsen och sårad att hon avslutar allt. Det måste ju kommit som en chock då om han tyckte detta var normalt beteende av honom. Tycker han att ts överreagerar i så fall som gör slut? 

Alltså hur tänkte han? Han hade ju ändå nämnt festen så han försökte ju inte ha den obemärkt. 

Hoppas han älskar ts och skäms och har en riktigt tråkig fest nu när han har förstört allt. 

Det här triggar mig för det påminner om en pojkvän som hade otrygg undvikande anknytning.  Han planerade också alltid sitt liv utan att räkna in mig. 
  • Anonym (Anna)

Han verkade mest bli förvånad att jag fått reda på festen, det var inte vad han hade tänkt sig. Han svarade svävande när jag ställde honom mot väggen. Började prata om att jag skulle ju få följa med på ditten och datten längre fram. Men det var ju inte det jag ville, jag ville veta varför han anordnar en fest, bjuder in massa tjejer samt inte kollar om det passar mig. Fick inget svar på varför han bjudit in snygga singeltjejer heller. Till slut kläckte han ur sig att jag fick komma, men jag kände tack men nej tack. Jag var så fruktansvärt arg att jag bad honom dra dit pepparn växte och körde hem. 

• molly50
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-23 18:53:37 följande:

Han verkade mest bli förvånad att jag fått reda på festen, det var inte vad han hade tänkt sig. Han svarade svävande när jag ställde honom mot väggen. Började prata om att jag skulle ju få följa med på ditten och datten längre fram. Men det var ju inte det jag ville, jag ville veta varför han anordnar en fest, bjuder in massa tjejer samt inte kollar om det passar mig. Fick inget svar på varför han bjudit in snygga singeltjejer heller. Till slut kläckte han ur sig att jag fick komma, men jag kände tack men nej tack. Jag var så fruktansvärt arg att jag bad honom dra dit pepparn växte och körde hem. 

Jag tycker du gjorde helt rätt. Hur reagerade han på att du bad honom fara och flyga?
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-23 18:53:37 följande:

Fast han hade väl nämnt festen för dig i förbifarten? Har för mig att du skrev det. Eller hade du bara råkat se fb inbjudan? 

Men är det slut nu då eller vad händer?
  • Anonym (Anna)

Han har tidigare nämnt festen som hastigast, men ingenting mer. Nu efteråt har han skrivit och ringt, men jag känner att han är ett avslutat kapitel i mitt liv. En pojkvän som inte inkluderar mig i sådana här saker klarar jag mig bra utan. Han hade säkert en tanke när han inte bjöd in mig men andra tjejer. 

• Anonym (Sintra)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-23 19:16:15 följande:

Han har tidigare nämnt festen som hastigast, men ingenting mer. Nu efteråt har han skrivit och ringt, men jag känner att han är ett avslutat kapitel i mitt liv. En pojkvän som inte inkluderar mig i sådana här saker klarar jag mig bra utan. Han hade säkert en tanke när han inte bjöd in mig men andra tjejer. 

Ja, du gjorde helt rätt, han verkade ha förhållandet med dig som någon slags reserv! Vilket betyder att han skulle släppt dig om han träffade någon annan. Han verkar inte ha varit riktigt känslomässigt investerad i dig. Väldigt ytlig person.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-23 19:16:15 följande:

Usch vad tråkigt att det blev så här. Hade han visar sådan tider tidigare? Alltså har du haft nån känsla innan att han inte gått all in i eran relation? 

Vad skriver och ringer han om? Ber han om ursäkt och vill ha dig tillbaka?

Förlåt om jag är nyfiken men beteende påminner så om otrygg undvikande anknytning som jag har erfarenhet av från en relation. 

Så jag blir nästan triggad och går igång på att bara läsa om detta.

Helt rätt av dig att intr acceptera. Skulle inte heller kunna förlåta att andra singeltjejer är bjudna men inte jag. 
  • Anonym (Anna)

Han har aldrig gjort något liknande innan, vad jag vet om iallafall. Kan ju ha varit fler grejer som jag inte fått nys om, eftersom vi bara hade möjlighet att ses någon/några gånger i veckan pga jobb och barn samt avstånd. Han har inte bett om ursäkt alls, han verkar inte själv inse att det är fel och att det sårat mig. Han ringer och skriver och undrar vad han gjort för fel, att han vill vara med mig mm. 

• Anonym
    Goneril skrev 2025-04-20 05:34:02 följande:
    Delvis är du ute och cyklar, men du ?an ha rätt i att jag ibland uppträder anonymt och att jag har ett förflutet inom Bank och Finans, men jag har hunnit annat också, såsom att skriva kandidatuppsatser, därav min signatur "Goneril", en av Kung Lears döttrar i Shakespeares drama. Uppsatsen har titeln "The True Nature of Cordelia" och ligger på nätet. Där kan du läsa den och bli lite sllmänbildad! Tänk så imponerade dina vänner då ska bli!                                                                                                                                                                                            Alltså, "Goneril" och inte "Gonorré", några könssjukdomar har jag aldrig drabbats av, någonsin. Dylika kan undvikas med rätt livsstil och rätt umgänge. Hoppas stt du också undsluppit sjukdomar i de nedre regionerna och att du fortsättnings är försiktig i ditt val av lekkamrater. Läs hellre Shakespeare och öka din bildning. Jag har en känsla av att det behövs.                                                               
    Så det är inte Regans syrra då? Flämteligen, vilken otur att jag inte visste detta!

Jag är tämligen övertygad om att min situation beträffande ekonomi, bildning, umgängeskrets, boende samt utbildning överträffar din situation. Du vet ju inte riktigt, eller hur?
    I ålder vinner du hur som helst lyckligtvis stort och vi ser med stor tillförsikt framemot ett större förfall.

Det var ju i alla fall en väldigt tur att du förklarade för mig vem Goneril var. Precis som jag skrev, trodde jag ju att det var Regans syster! Ack!
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-23 22:46:48 följande:

Han har aldrig gjort något liknande innan, vad jag vet om iallafall. Kan ju ha varit fler grejer som jag inte fått nys om, eftersom vi bara hade möjlighet att ses någon/några gånger i veckan pga jobb och barn samt avstånd. Han har inte bett om ursäkt alls, han verkar inte själv inse att det är fel och att det sårat mig. Han ringer och skriver och undrar vad han gjort för fel, att han vill vara med mig mm. 

Hur gammal är han? Hans beteende känns ungt på nåt vis.

Kommer du hålla på detta nu då att det är över eller kan du förlåta honom?
  • Anonym (Sintra)

Ska hon förlåta honom för att han inte värderar deras relation mer? Det är ju jättekonstigt att ha födelsedagsfest, bjuda in singelkvinnor, men inte bjuda kvinnan som man är tillsammans med!

• Anonym (Anna)

Som det känns nu så nej, jag kommer inte förlåta honom. Då får han ha en mycket bra och godtagbar anledning. Jag har inte pratat med honom sedan jag åkte därifrån. Han är i 40 års åldern precis som jag.

• Anonym (Betty)
    Anonym (Sintra) skrev 2025-04-23 23:09:37 följande:

Ska hon förlåta honom för att han inte värderar deras relation mer? Det är ju jättekonstigt att ha födelsedagsfest, bjuda in singelkvinnor, men inte bjuda kvinnan som man är tillsammans med!

Nej jag tycker absolut inte att hon ska förlåta honom.  Jag var rädd att hon skulle göra det och ge med sig
  • Anonym (Tag inte tillbaka honom!)

Förlåta? Mannen tycker uppenbarligen inte att han har gjort något fel, så varför skulle han be om förlåtelse? Han har en helt annan syn på förhållandet än TS, något seriöst partnerskap är det inte frågan om utan han betraktar TS som en utbytbar flickvän. Det hindrar ju inte att ta med henne till vänner som han tidigare hsr gjort, men den springande punkten är att han inte känner sig bunden eller förpliktigad gentemot TS.                                                                                                                                                                                                                Så länge det är roligt umgås han med TS, men hon är inte en del av hans liv. Detta har bevisats, gärningar talar starkare än ord, om han nu skulle få för sig att krypa till korset. Att TS skulle ta honom till nåder är för övrigt osannolikt, varför skulle hon utsätta sig för liknande förnedring igen? Det kommer ju garanterat att bli en upprepning av beteendet i tråden. För TS del är den här  mannen historia.

Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.