• Anonym (Anna)

Min partner har inte bjudit mig.

Hej! 
    Lägger tråden i Känsliga rummet då jag vill vara anonym. 
    Jag och min partner har träffats i ca ett år, vi bor inte ihop. Han fyller år om några veckor och ska då ha en fest för sina vänner och bekanta. Saken är den att jag är inte bjuden. Han har nämnt festen för mig men ingenting om att jag är bjuden. Jag har tänkt att inbjudan kommer väl men nu börjar festen närma sig och jag har inte hört någonting. Av en slump såg jag att han gjort ett evenemang på Facebook där han bjudit in folk, jag har inte fått någon inbjudan där heller. 
    Ska jag ta upp detta med honom och vad ska jag säga? Har han glömt att bjuda sin partner eller vill han inte att jag ska komma?
    Vi är båda i 40-års åldern och har barn från tidigare förhållanden. 

• Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.
  • Anonym
    Goneril skrev 2025-04-20 05:34:02 följande:
    Delvis är du ute och cyklar, men du ?an ha rätt i att jag ibland uppträder anonymt och att jag har ett förflutet inom Bank och Finans, men jag har hunnit annat också, såsom att skriva kandidatuppsatser, därav min signatur "Goneril", en av Kung Lears döttrar i Shakespeares drama. Uppsatsen har titeln "The True Nature of Cordelia" och ligger på nätet. Där kan du läsa den och bli lite sllmänbildad! Tänk så imponerade dina vänner då ska bli!                                                                                                                                                                                            Alltså, "Goneril" och inte "Gonorré", några könssjukdomar har jag aldrig drabbats av, någonsin. Dylika kan undvikas med rätt livsstil och rätt umgänge. Hoppas stt du också undsluppit sjukdomar i de nedre regionerna och att du fortsättnings är försiktig i ditt val av lekkamrater. Läs hellre Shakespeare och öka din bildning. Jag har en känsla av att det behövs.                                                               
    Så det är inte Regans syrra då? Flämteligen, vilken otur att jag inte visste detta!

Jag är tämligen övertygad om att min situation beträffande ekonomi, bildning, umgängeskrets, boende samt utbildning överträffar din situation. Du vet ju inte riktigt, eller hur?
    I ålder vinner du hur som helst lyckligtvis stort och vi ser med stor tillförsikt framemot ett större förfall.

Det var ju i alla fall en väldigt tur att du förklarade för mig vem Goneril var. Precis som jag skrev, trodde jag ju att det var Regans syster! Ack!
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-23 22:46:48 följande:

Han har aldrig gjort något liknande innan, vad jag vet om iallafall. Kan ju ha varit fler grejer som jag inte fått nys om, eftersom vi bara hade möjlighet att ses någon/några gånger i veckan pga jobb och barn samt avstånd. Han har inte bett om ursäkt alls, han verkar inte själv inse att det är fel och att det sårat mig. Han ringer och skriver och undrar vad han gjort för fel, att han vill vara med mig mm. 

Hur gammal är han? Hans beteende känns ungt på nåt vis.

Kommer du hålla på detta nu då att det är över eller kan du förlåta honom?
  • Anonym (Sintra)

Ska hon förlåta honom för att han inte värderar deras relation mer? Det är ju jättekonstigt att ha födelsedagsfest, bjuda in singelkvinnor, men inte bjuda kvinnan som man är tillsammans med!

• Anonym (Anna)

Som det känns nu så nej, jag kommer inte förlåta honom. Då får han ha en mycket bra och godtagbar anledning. Jag har inte pratat med honom sedan jag åkte därifrån. Han är i 40 års åldern precis som jag.

• Anonym (Betty)
    Anonym (Sintra) skrev 2025-04-23 23:09:37 följande:

Ska hon förlåta honom för att han inte värderar deras relation mer? Det är ju jättekonstigt att ha födelsedagsfest, bjuda in singelkvinnor, men inte bjuda kvinnan som man är tillsammans med!

Nej jag tycker absolut inte att hon ska förlåta honom.  Jag var rädd att hon skulle göra det och ge med sig
  • Anonym (Tag inte tillbaka honom!)

Förlåta? Mannen tycker uppenbarligen inte att han har gjort något fel, så varför skulle han be om förlåtelse? Han har en helt annan syn på förhållandet än TS, något seriöst partnerskap är det inte frågan om utan han betraktar TS som en utbytbar flickvän. Det hindrar ju inte att ta med henne till vänner som han tidigare hsr gjort, men den springande punkten är att han inte känner sig bunden eller förpliktigad gentemot TS.                                                                                                                                                                                                                Så länge det är roligt umgås han med TS, men hon är inte en del av hans liv. Detta har bevisats, gärningar talar starkare än ord, om han nu skulle få för sig att krypa till korset. Att TS skulle ta honom till nåder är för övrigt osannolikt, varför skulle hon utsätta sig för liknande förnedring igen? Det kommer ju garanterat att bli en upprepning av beteendet i tråden. För TS del är den här  mannen historia.

• Swedman
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-23 23:15:36 följande:

Som det känns nu så nej, jag kommer inte förlåta honom. Då får han ha en mycket bra och godtagbar anledning. Jag har inte pratat med honom sedan jag åkte därifrån. Han är i 40 års åldern precis som jag.

Han har ju verkligen gjort bort sig och tydligt talat om för dig vad han anser om dig och den relation ni hade.  Förnedringen måste ha varit total för dig och jag förstår om du blev arg och bad han dra åt h***e.
  • Anonym (flyby)

Fattar man inte ens att man har gjort fel är det ju inget att diskutera.

Han kan fara ooh flyga och TS har sommarens sköna månader på sig att hitta någon som inte är en kvalificerad rövhatt.

• Anonym (Betty)

Hur har det gått ts? Har du hört nåt mer från honom?

• Anonym (Anna)

Jag har inte hört något från honom på ett par veckor, och lika bra är väl det. Jag slutade helt enkelt svara honom till slut. 

• Anonym (Jk)
    Anonym (Anna) skrev 2025-05-06 21:45:35 följande:

Jag har inte hört något från honom på ett par veckor, och lika bra är väl det. Jag slutade helt enkelt svara honom till slut. 

Lika bra ❤️
  • Anonym (Anna)

Jag kan säga att jag fortfarande känner mig arg och ledsen över detta. Jag förstår inte hur han tänkte. Men jag skulle aldrig kunna fortsätta relationen, hade aldrig kunnat släppa detta då. 

• Jompa65

Han vill säkert ha en egentid med sina polare det hoppas jag iaf. Ja annars är du inte värd hans uppmärksamhet. Vilket skulle vara fruktansvärt tråkigt. Hoppas du blir/blev bjuden.

• Anonym (Mycket battre utan honom)
    Anonym (Anna) skrev 2025-05-07 12:01:15 följande:

Jag kan säga att jag fortfarande känner mig arg och ledsen över detta. Jag förstår inte hur han tänkte. Men jag skulle aldrig kunna fortsätta relationen, hade aldrig kunnat släppa detta då. 

Ja, att planera fodelsedagsfest och bjuda vanner och bekanta, men avsiktligt utesluta dig, avsiktligt lagga det pa ett datum du inte kan, bjuda en massa snygga singeltjejer, bli forvanad att du fatt nys om festen, forsoka slingra sig och svara svavande och till sist "tvingas" att bjuda dig. Nej du, du har det mycket battre utan en sadan "livspartner". 
    Han har ju tydligt visat att du inte betyder nagot for honom och att han inte ville att du skulle komma pa hans fodelsedagsfest. Tur att du upptackte det redan nu och inte efter att ha slosat 4-5 ar pa honom. 
Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.