• Anonym (Anna)

Min partner har inte bjudit mig.

Hej! 
    Lägger tråden i Känsliga rummet då jag vill vara anonym. 
    Jag och min partner har träffats i ca ett år, vi bor inte ihop. Han fyller år om några veckor och ska då ha en fest för sina vänner och bekanta. Saken är den att jag är inte bjuden. Han har nämnt festen för mig men ingenting om att jag är bjuden. Jag har tänkt att inbjudan kommer väl men nu börjar festen närma sig och jag har inte hört någonting. Av en slump såg jag att han gjort ett evenemang på Facebook där han bjudit in folk, jag har inte fått någon inbjudan där heller. 
    Ska jag ta upp detta med honom och vad ska jag säga? Har han glömt att bjuda sin partner eller vill han inte att jag ska komma?
    Vi är båda i 40-års åldern och har barn från tidigare förhållanden. 

• Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.
  • Anonym (Jk)
    Anonym (Anna) skrev 2025-05-06 21:45:35 följande:

Jag har inte hört något från honom på ett par veckor, och lika bra är väl det. Jag slutade helt enkelt svara honom till slut. 

Lika bra ❤️
  • Anonym (Anna)

Jag kan säga att jag fortfarande känner mig arg och ledsen över detta. Jag förstår inte hur han tänkte. Men jag skulle aldrig kunna fortsätta relationen, hade aldrig kunnat släppa detta då. 

• Jompa65

Han vill säkert ha en egentid med sina polare det hoppas jag iaf. Ja annars är du inte värd hans uppmärksamhet. Vilket skulle vara fruktansvärt tråkigt. Hoppas du blir/blev bjuden.

• Anonym (Mycket battre utan honom)
    Anonym (Anna) skrev 2025-05-07 12:01:15 följande:

Jag kan säga att jag fortfarande känner mig arg och ledsen över detta. Jag förstår inte hur han tänkte. Men jag skulle aldrig kunna fortsätta relationen, hade aldrig kunnat släppa detta då. 

Ja, att planera fodelsedagsfest och bjuda vanner och bekanta, men avsiktligt utesluta dig, avsiktligt lagga det pa ett datum du inte kan, bjuda en massa snygga singeltjejer, bli forvanad att du fatt nys om festen, forsoka slingra sig och svara svavande och till sist "tvingas" att bjuda dig. Nej du, du har det mycket battre utan en sadan "livspartner". 
    Han har ju tydligt visat att du inte betyder nagot for honom och att han inte ville att du skulle komma pa hans fodelsedagsfest. Tur att du upptackte det redan nu och inte efter att ha slosat 4-5 ar pa honom. 
  • Anonym (Betty)

Hur mår dunidag ts? Har han försökt kontakta dig?

• Anonym (Anna särbo)

Jag skickar inte inbjudningar till min partner.
    Jag säger datum och räknar med att han kommer.

• Anonym (00)

Att det blev slut var absolut till det bästa, för det var nog dessvärre så att karln inte tyckte att TS var något att visa upp på festen. Det krävdes ett yngre och kanske sexigare garde att stoltsera med inför vännerna. En jämnårig kvinna smäller liksom inte lika högt för den som börjar känna åren runt midjan...
    Sorgligt men nog så sant och TS lyckönskas till att ha sluppit honom. Det finns rejälare karlar därute.

• Anonym (Följer)
    Anonym (00) skrev 2025-06-16 00:23:02 följande:

Att det blev slut var absolut till det bästa, för det var nog dessvärre så att karln inte tyckte att TS var något att visa upp på festen. Det krävdes ett yngre och kanske sexigare garde att stoltsera med inför vännerna. En jämnårig kvinna smäller liksom inte lika högt för den som börjar känna åren runt midjan...
    Sorgligt men nog så sant och TS lyckönskas till att ha sluppit honom. Det finns rejälare karlar därute.

Det är superlöjligt att välja partner efter vad man fått för sig att ens vänner tycker. Tyder på osäkerhet och i stort behov av både kukförlängare och tydligen ett kuttersmycke också. 
    Det finns verkligen mer rejäla karlar därute! Om nu ts snubbe tillhör det fjantiga gardet som inte vågar stå för den han tycker om.
  • Anonym (Skitstövel)
    Anonym (00) skrev 2025-06-16 00:23:02 följande:

Fast det behöver inte ha något med ts ålder alls att göra. En snygg kvinna stoltserar man med oavsett åldern på henne. 

Det kan lika gärna vara något så enkelt att han ville känna sig fri att ragga på andra singelkvinnor. Det gör män ofta oavsett om de har yngre eller äldre kvinnor.

Alldeles oavsett ett riktigt svin. Jag har aldrig hört talas om någon som gjort något liknande, och kan man bete sig så trots att man påstår sig älska sin partner, så går det aldrig att lita på en sån man. 

Jag förstår att det är svårt att sluta grubbla över hur man kan bete sig så illa. Men ts slösa ingen energi mer på honom. Det är ingen idé att undra varför, utan bara konstatera att han är en person du inte skulle må bra av. Jag tror aldrig du kommer få svar varför. 

• felix le chat
    Anonym (Anna särbo) skrev 2025-06-16 00:10:06 följande:

Då blir vi två 
  • Anonym (M)
    Anonym (Anna särbo) skrev 2025-06-16 00:10:06 följande:

Så du diskuterar inte innan med din partner om datumet passar?
  • Anonym (Sintra)

Vi har redan fått upplösningen av den här historien. Partnen räknade inte med att TS skulle komma och TS gjorde då slut direkt. 

Det var nog så att killen inte var riktigt intresserad av TS, inte på riktigt. 

Annars pratar men ju om festen innan.

• Anonym (Anna)

Vi har ingen kontakt idag och har inte haft det efteråt heller. Kunde inte acceptera vad han gjorde mot mig, det var ett stort svek. Jag känner att jag fattade helt rätt beslut. Har börjat träffa en annan kille så smått som det känns väldigt bra med. 

Svar på tråden Min partner har inte bjudit mig.