Anonym (S) skrev 2025-04-21 00:14:14 följande:
Har läst ts, de första samt sista sidan.
Du är naturligtvis inte bjuden (vilket jag förstår att du märkte). Intressant bara hur han tänkt klara sig ur det! Skulle det hela bara gå dig obemärkt förbi och sen kan ni fortsätta med livet? Vissa hoppades att du var "självklar" men absolut inte! Då planerar man väl lite mer ihop? Kollar datum och så. Gör man dessutom ett facebook-evenemang så "bjuder" man väl alla??
Sen tänkte jag om det var mer en grabb-kväll. Tro mig, en sån vill ingen närvarande ha dig med på och du vill inte vara där heller, men så verkar det inte ha varit.
Skönt att det löste sig, även om det blev ett tråkigt avslut! Lycka till i framtiden!
Ja jag undrar också hur han tänkte att detta skulle bli.
Om han förstod att ts ska bli ledsen och ev lämna men alltså sket i det. Var det hans sätt att göra slut, att låta henne göra det av besvikelse isället. Men då borde ts märkt att det var annat som inte stämde i deras förhållande tänker jag.
Eller har han inte alls tänkt att det var nåt märkligt med detta upplägg? Helt naturligt att bjuda andra tjejer men inte sin flickvän? Då skulle han bli väldigt förvånad på festen när alla andra vettiga människor börjar undra var ts är ("va har du inte bjudit henne"). Samt att han måste ha blivit superförvånad när ts är så ledsen och sårad att hon avslutar allt. Det måste ju kommit som en chock då om han tyckte detta var normalt beteende av honom. Tycker han att ts överreagerar i så fall som gör slut?
Alltså hur tänkte han? Han hade ju ändå nämnt festen så han försökte ju inte ha den obemärkt.
Hoppas han älskar ts och skäms och har en riktigt tråkig fest nu när han har förstört allt.
Det här triggar mig för det påminner om en pojkvän som hade otrygg undvikande anknytning. Han planerade också alltid sitt liv utan att räkna in mig.