• Anonym (Rob)

BMI för fetma sänks till 27

Jag tycker det är bra att man sänker BMI för fetma till 27 för personer över 40 år. Kan tycka den gränsen borde gälla alla dock.  Samtidigt borde man sänka gränsen för övervikt på kvinnor till bmi 22 då kvinnor har mindre muskler.

"Changes in body composition with ageing?increases in body fat and declines in muscle?mean that BMI is not accurate in predicting obesity in middle-aged and older adults.

BMI identified half as many over 40s with obesity as predicted by body fat percentage.
    A new lower BMI cut-off for obesity based on body fat percentage (27kg/m²) in the over 40s may be more appropriate than the existing WHO BMI threshold (30 kg/m²)."

easo.org/study-supports-lower-bmi-threshold-for-obesity-in-the-over-40s/
  • Svar på tråden BMI för fetma sänks till 27
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Frida) skrev 2025-05-01 20:22:54 följande:
    Dessutom finns det ju gott om män som föredrar större kvinnor så hur är det där med "dadbods" ens ett argument?
    De flesta män föredrar en slank tjej.  Det är ytterst sällan du ser kända män med en mullig kvinna.  Utan de flesta har en slank yngre tjej som kunnat varit modell eller också är det.

Kvinnor bryr sig mindre om det yttre. Om vi bortser från längd.  Huvudsaken han är lång så skiter de i om han har en pappakropp.  Vad som är viktigare är att han är populär och framgångsrik.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (J) skrev 2025-05-01 20:20:22 följande:

Du igen. Nu har jag sett dig diskutera vikt i sisådär 5-10 trådar. Vad håller du på med? Är du fixerad? 

Jag får väl diskutera vad jag vill ?   Att andra tycker mer om att diskutera om jorden är rund eller vem som gillar vem i gift i första ögonkastet.  Så tycker jag vår tid största folksjukdom är det mest relevanta att diskutera.  
  • Anonym (Svårt att förstå?)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-01 20:14:47 följande:

Det är ju spännande att kvinnorna hoppar på mig för att råka bry mig mer om kvinnors hälsa än mäns.  Det känns ju väldigt kontraproduktivt att hoppa på mig för att jag bryr mig om er.

Fast du bryr dig ju inte om kvinnors hälsa, du bryr dig om kvinnors utseende eftersom det är vad du tänder på.
  • Anonym (bra!)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-01 21:19:35 följande:
    De flesta män föredrar en slank tjej.  Det är ytterst sällan du ser kända män med en mullig kvinna.  Utan de flesta har en slank yngre tjej som kunnat varit modell eller också är det.

Kvinnor bryr sig mindre om det yttre. Om vi bortser från längd.  Huvudsaken han är lång så skiter de i om han har en pappakropp.  Vad som är viktigare är att han är populär och framgångsrik.  
    Detta. Så sant. Den kvinna som inte håller med är uppenbarligen inte tillräckligt snygg och smal för att ha haffat sig en lång och framgångsrik man. Den man som inte håller med är inte tillräckligt framgångsrik och lång för att ha fångat en snygg och smal kvinna.

Nu inväntar jag shitstormen från familjelivs småtjocka och alldagliga kvinnor här - och det finns många - som denna tråd vittnar om. Bring it on!!
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-01 20:14:47 följande:

Det är ju spännande att kvinnorna hoppar på mig för att råka bry mig mer om kvinnors hälsa än mäns.

Jo säkert..
    Månen är gjord av ost och grisar kan flyga.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (emla)

gränsen borde gå vid 22..

• Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-01 22:03:10 följande:
    Jo säkert..
    Månen är gjord av ost och grisar kan flyga.
    Varför blir du så sur över detta? Varför är det så känsligt för dig?
  • Anonym
    Anonym (29) skrev 2025-04-30 23:59:06 följande:
    Nej kvinnor går upp i vikt då!
    Nej.
     Jag gick inte upp ett gram under klimakteriet. 
    Alla gör inte det, ingen behöver göra det om det bara anstränger sig en smula. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Palle) skrev 2025-05-02 06:47:36 följande:
    Varför blir du så sur över detta? Varför är det så känsligt för dig?
    Varför utgår du från att man är sur? 🙄

Man kan vara sarkastisk utan att vara sur. Men det kanske inte funkar i din tankevärld? 🙄
  • Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-02 07:37:08 följande:
    Varför utgår du från att man är sur? 🙄

Man kan vara sarkastisk utan att vara sur. Men det kanske inte funkar i din tankevärld? 🙄
    Din sista mening är beviset att du blir sur. Om du hade utelämnat sista meningen, så hade man inte uppfattat det på samma sätt. Det är som att du måste trycka till, låta en aning nedlåtande eller som du kallar det, sarkastisk.

Reflektera över hur ditt inlägg hade tolkats om du utelämnat sista meningen.
  • EnAnonumius
    Anonym (Palle) skrev 2025-05-02 07:57:11 följande:
    Din sista mening är beviset att du blir sur. Om du hade utelämnat sista meningen, så hade man inte uppfattat det på samma sätt. Det är som att du måste trycka till, låta en aning nedlåtande eller som du kallar det, sarkastisk.

Reflektera över hur ditt inlägg hade tolkats om du utelämnat sista meningen.
    Oh ja det ultimata beviset.. Jajamensan... 🙄

Bara för att man frågar om det inte funkar i din tankevärld så måste det ju vara det ultimata beviset på att man är sur eller hur? 🙄

För din information, om du nu mår bra av att inbilla dig själv att jag skulle vara sur,  b, varsågod, det får du väl göra det. Fast kom ihåg det är något du inbillar dig och stämmer inte med verkligheten. Varken du gillar fakta eller inte.

Undra vad det är mer för icke bevis du skall komma med denna gången för att kunna hävda att jag är sur?🙄

Jag väntar...😏
  • Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-02 09:18:32 följande:
    Oh ja det ultimata beviset.. Jajamensan... 🙄

Bara för att man frågar om det inte funkar i din tankevärld så måste det ju vara det ultimata beviset på att man är sur eller hur? 🙄

För din information, om du nu mår bra av att inbilla dig själv att jag skulle vara sur,  b, varsågod, det får du väl göra det. Fast kom ihåg det är något du inbillar dig och stämmer inte med verkligheten. Varken du gillar fakta eller inte.

Undra vad det är mer för icke bevis du skall komma med denna gången för att kunna hävda att jag är sur?🙄

Jag väntar...😏
    Eftersom du fladdrar iväg i en salig blandning av sarkasmer och smilies så råder jag dig till att backa igen och reflektera över inlägg #99. Hur tror du att inläggets ton hade förändrats om du skippat sista meningen?

Jag tänker att du förstår detta. Sen om du vill erkänna detta är en helt annan sak.
  • EnAnonumius
    Anonym (Palle) skrev 2025-05-02 09:56:04 följande:
    Eftersom du fladdrar iväg i en salig blandning av sarkasmer och smilies så råder jag dig till att backa igen och reflektera över inlägg #99. Hur tror du att inläggets ton hade förändrats om du skippat sista meningen?

Jag tänker att du förstår detta. Sen om du vill erkänna detta är en helt annan sak.
    Och hur vore det om du backade och tänkte efter lite själv. Bara för att "något KAN uppfattas på ett visst  sätt", är det inte samma sak som att det "måste vara så".

Men du har ju i dina senaste inlägg saknat intresse och diskutera sakfrågan, och varit mer intresserad av att spekulera om personen bakom datorn. Har du inget vettigare för dig än att sitta och spekulera om personen bakom en skärm?
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-01 21:19:35 följande:

Du har rätt i att långa män är mycket mer attraktiva än korta.
    Men pappakropp?

Har inte sett något särskilt när det kommer till kroppen på fäder. Dock är en man med ungar totalt ointressant för mig.  Då är jag hellre själv. 
  • Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-02 12:43:00 följande:
    Och hur vore det om du backade och tänkte efter lite själv. Bara för att "något KAN uppfattas på ett visst  sätt", är det inte samma sak som att det "måste vara så".

Men du har ju i dina senaste inlägg saknat intresse och diskutera sakfrågan, och varit mer intresserad av att spekulera om personen bakom datorn. Har du inget vettigare för dig än att sitta och spekulera om personen bakom en skärm?
    Det är väl relativt viktigt att analysera vem man diskuterar med. Om det är en person som är ute och cyklar, så är det hen säger inte värt mycket.

Nu menar jag inte dig, utan generellt sett.
  • Anonym (Rob)
    Anonym skrev 2025-05-02 14:01:41 följande:

Du har rätt i att långa män är mycket mer attraktiva än korta.
    Men pappakropp?

Har inte sett något särskilt när det kommer till kroppen på fäder. Dock är en man med ungar totalt ointressant för mig.  Då är jag hellre själv. 
    Poängen var väl att kvinnor skiter rätt mycket i om mannen är smal, tränad eller mullig. Det viktigaste är att han är lång...

Dvs, en mullig eller spinkig lång man får före en kort och vältränad man.

Svar på tråden BMI för fetma sänks till 27