-
-
Svar på tråden Bråk på tåget
-
Off topic, men att trolla betyder att man medvetet skriver provocerande saker för provokationen skull. Det engelska ordet trolling är en typ av fiske, och trollning på internet är att man fiskar efter reaktioner.Anonym (Självgoda generationen) skrev 2025-04-29 13:57:30 följande:
För trolltråd betyder väl orimliga saker som knappast hänt?
-
Phasa Thai brukade ha rätt gott käk...EmilyHyday skrev 2025-04-29 12:55:00 följande:Hi hi, en av stationerna på västtågen är Trollhättan
-
Men inte längre? Eller kanske inte finns kvar?burleskburkläsk skrev 2025-04-29 18:26:31 följande:Phasa Thai brukade ha rätt gott käk...
Tackar för tipset vilket som
Ot, men trevligare att prata bra matställen än griniga
tåg passagerare utan hyfs. -
Inte varit där på flera år...de är säkert minst lika bra idag!EmilyHyday skrev 2025-04-29 20:29:03 följande:Men inte längre? Eller kanske inte finns kvar?
Tackar för tipset vilket som
Ot, men trevligare att prata bra matställen än griniga
tåg passagerare utan hyfs.
Ja det är ett bra tips...deras buffé med sushi...helt otroliga smaker på sin mat! -
Tackburleskburkläsk skrev 2025-04-29 20:32:46 följande:Inte varit där på flera år...de är säkert minst lika bra idag!
Ja det är ett bra tips...deras buffé med sushi...helt otroliga smaker på sin mat!Detta måste jag ju kolla upp. Då har jag ett utflyktsmål när andan faller på.
-
Ja det tycker jag...en bra reservplan kanske! 😉EmilyHyday skrev 2025-04-29 22:07:04 följande:Tack
Detta måste jag ju kolla upp. Då har jag ett utflyktsmål när andan faller på.
-
Kanske det.. kommer dock strunta i tåget, verkar otrevligt.
Tar nog hellre bilen -
Hehe det gör du rätt I, i bilen slipper du såna missöden! 😆EmilyHyday skrev 2025-04-29 22:20:59 följande:
Kanske det.. kommer dock strunta i tåget, verkar otrevligt.
Tar nog hellre bilen
-
Jag hoppas att detta är en tråd skapad för att provocera. Alla normalbegåvade vuxna människor förstår att man inte kan ta upp två säten per passagerare. Jag antar att du även betalar för ett bröd, men tar två. Eftersom du vill och din vilja står över andras människors vilja och önskemål.
-
Sannolikt en tråd skapad för att provocera. I så fall kan man säga att vi alla har gått I fällan. Den andra förklaringen är att det inte är riktigt välbeställt å hjärnans vägnar hos TS, det vill säga att hissen inte går hela vägen upp. Det finns en tredje tänkbar förklaring och det är stt TS har en grandios personlighet och inte tycker sig behöva rätta sig efter vanliga regler för mänskligt umgänge; går före i alla köer, ser andra individer som underlägsna. Populär blir inte TS med den inställningen, men det märker hon inte på sin inbillade parnass.Anonym (Q) skrev 2025-04-30 03:29:27 följande:
Jag hoppas att detta är en tråd skapad för att provocera. Alla normalbegåvade vuxna människor förstår att man inte kan ta upp två säten per passagerare. Jag antar att du även betalar för ett bröd, men tar två. Eftersom du vill och din vilja står över andras människors vilja och önskemål.
-
Köp två biljetter om du absolut vill sitta själv. Då kan du med gott samvete lägga din väska, nallebjörn eller whatever på den andra sitsen
-
Det är naturligtvis helt orimligt att ta upp två platser i den kollektiva trafiken. Ibland får man sitta själv och ibland är det någon bredvid en. Passar det inte får man hålla sig till att åka bil istället.
Då är det ett större problem med det egocentrerade beteendet som TS och en hel del andra i tågtrafiken har. Det är t ex inte ovanligt att man kliver på och så sitter det redan någon på ens bokade plats. Ibland av misstag eller för att de ville sitta nära en kompis och då har de iallafall vett att flytta på sig.
Andra gånger har de ockuperat fönsterplatsen och ger inga tecken på att vilja flytta på sig. Då får man välja mellan att vara en jobbig jävel som säger till dem eller så sätter man sig i gången. Inte sällan visar det sig sedan att de är av den typen som ska upp och springa till bistron eller på toan stup i kvarten. Så får man hålla på och flytta på sig också för att de inte har vett nog att sitta på sin bokade plats.
Eller de som ska stuva in sina små carry-ons i bagageutrymmena istället för att lägga dem ovanför sin plats eller ha väskan på golvet framför sig. Roligt värre när det inte finns någon plats för ens egen väska som inte går in på ovannämnda ställen. En gång fick vi åka med våra väskor inlåsta på toaletten. Andra gånger får man sätta igång och stuva om i bagageutrymmet för att folk bara vräkt in sina saker hipp som happ.
Någon gång emellanåt sätter tågpersonalen iallafall ner foten. Sist var det då en familj hade smygit in i första klass och tjattrade högljutt och störde alla. Visade sig att de inte hade några biljetter överhuvudtaget så det blev ett extrastopp på vägen där de blev avvisade.