• Anonym (aksdapo)

Hur tänker dom?

Lär få skit för det jag tänker skriva nu så spy inte galla över mig.. ska du nu klaga och nervärdera mig gör det med stil och skriv bara inte det samma cliché man får läsa i olika trådar tack.

Är 45 år gammal, varit arbetslös sen 2023 och inga jobb fått ännu.
    Har haft en praktik som inte gick att slutföra pga vissa omständigheter.
    Endast en intervju har jag fått komma på och de har varit ett jobb jag haft tidigare, men inte hört något ännu.

Nu är A-kassan snart slut och jag är då satt på jobb och utvecklingsgaratin, det har då sagt att dom tänker hålla dialog med Samhall om städjobb.

lägsta i ersättning är 223:-/dag 
    Eftersom jag inte uppfyller kraven då jag inte jobbat på länge är detta vars jag hamnar.
    Min hyra är 6122:-
    Men Samhall- Jag?- Städa?.. jag som är så jätteduktig på att städa så att jag behöver en hel jävla vecka på mig att städa en 62 kvadratmeters lägenhet..
    Sökt sen arbetslös 15 jobb i månaden. Men de är väl nu åldersdiskrimineringen börjar  göra sig påtänkt.
    Har inget intresse eller driv att starta eget eller ( Nu kommer jag få skit för detta) jobba inom vården.
    försörjningsstöd om möjligt.. yay 😑..

• Svar på tråden Hur tänker dom?
  • Anonym (Ge upp?)
    Anonym (Teamledare inom lokalvård) skrev 2025-05-08 16:08:15 följande:
    Förfärligt!
    Jag har anställt människor i din ålder och det har visat sig vara bättre än många anställningar av yngre personer.
    Jag har 14 år som säljare inom städ och hygien bakom mig - behöver du folk?Glad
  • Anonym (Teamledare inom lokalvård)
    Anonym (Ge upp?) skrev 2025-05-08 16:39:46 följande:
    Jag har 14 år som säljare inom städ och hygien bakom mig - behöver du folk?Glad
    Jo, faktiskt behöver jag det.
    Gäller bara  att bo på rätt ort också 
  • Anonym (Ge upp?)
    Anonym (Teamledare inom lokalvård) skrev 2025-05-08 16:43:30 följande:
    Jo, faktiskt behöver jag det.
    Gäller bara  att bo på rätt ort också 
    Vilken del av landet pratar vi om?
    Anonym (Ge upp?) skrev 2025-05-08 16:46:55 följande:
    Vilken del av landet pratar vi om?
    Sydöstra. 
  • Anonym (Ge upp?)
    Anonym (Teamledare inom lokalvård) skrev 2025-05-08 17:21:53 följande:
    Sydöstra. 
    Ajdå, finns en timme söder om Sthlm.
    Anonym (Ge upp?) skrev 2025-05-08 17:38:58 följande:
    Ajdå, finns en timme söder om Sthlm.
    Då blir det svårt.
    Hur ser du på att flytta?
  • Anonym (Ge upp?)
    Anonym (Teamledare inom lokalvård) skrev 2025-05-08 18:37:35 följande:
    Då blir det svårt.
    Hur ser du på att flytta?
    Är väldigt rotad med barn i både hem och närhet.
  • Anonym (BL)
    Anonym (Teamledare inom lokalvård) skrev 2025-05-06 21:05:08 följande:

Skyll inte på att du inte klarar "starka kemikalier".
    Idag använder inte städföretagen några "starka kemikalier".

Förstår att Samhall inte lockar, men sök städjobb hos något annat bolag då. 
    Eller är du för fin för att städa?

Jag är teamledare på ett av de större städbolagen, dock inte Samhall.
    Hos oss förekommer inga starka kemikalier, förutom i vissa fall. Dock inte hos de som städar daglig städning hos våra kunder.

Är du för fin för detta så köp en trisslott och hoppas på det bästa.
    Är du för fin för detta så är du inte värd att få någon ersättning alls.

Du är teamledare inom städning och anser att "alla kan städa"? Förlåt men då ljuger du. I så fall borde du verkligen veta vilket ansvar det är att städa och att man inte bara kan sätta ut random kreti och pleti på det! Annars är du verkligen en helt värdelös teamledare för din bransch! 
    Anonym (BL) skrev 2025-05-11 16:28:14 följande:
    Du är teamledare inom städning och anser att "alla kan städa"? Förlåt men då ljuger du. I så fall borde du verkligen veta vilket ansvar det är att städa och att man inte bara kan sätta ut random kreti och pleti på det! Annars är du verkligen en helt värdelös teamledare för din bransch! 
    Ska du citera så se till att citera rätt.
    Jag har inte skrivit det du påstår.

Håll dig till sanning eller knip till.
  • Anonym (Torhild)
    Anonym (Teamledare inom lokalvård) skrev 2025-05-12 16:43:56 följande:
    Ska du citera så se till att citera rätt.
    Jag har inte skrivit det du påstår.

Håll dig till sanning eller knip till.
    TS skriver att han inte kan städa varpå du antyder att han tycker att han är för fin för det, och sedan uppmanar du honom att söka jobb på andra städbolag än Samhall.

Det är svårt att tolka det på ett annat vis än att du menar att alla kan städa.

Själv tror jag att TS har helt rätt i att han inte skulle hålla måttet i städbranschen. Samhall är ju ett undantag som inte kräver att man jobbar lika effektivt som ett fullfjädrat städproffs.
  • Anonym (Ge upp?)

Tyvärr är det så att INGEN kund vill betala för stad,Vilket öppnar möjligheter för oseriösa. Dåligt betalt, ingen urbildning, kan ingen svenska.
    Om du kommer från att sopa en hydda till att fuktmoppa ett universitet?
    Jag hade en leverans av en kombimaskin till någon som visade sig ha varit i Sverige i 8 dagar!!!!
    Hon kunde säga Hej! på svenska.
    Om hon fått kem i ögonen,
    Om hon gjort sig illa?
    Om det gått ett brandlarm?
    Till saken hör att i kontraktet ingick att ALL personal skulle tala och förstå svenska.
    Jag blev bandgalen och sökte upp den grekiske platschefen och ifrågasatte hur han kunde frångå sitt företags kontrakt på språk - som de utlovat.
    Blev ju en rätt frostig relation senare....

• Arnevaktis

Ha ha

Du låter verkligen som en no lifer med ca 18 egen diagniserader sjukdoms tillfällen...

Lycka till i verkliga livet!

Anonym (Torhild) skrev 2025-05-12 20:11:47 följande:
    TS skriver att han inte kan städa varpå du antyder att han tycker att han är för fin för det, och sedan uppmanar du honom att söka jobb på andra städbolag än Samhall.

Det är svårt att tolka det på ett annat vis än att du menar att alla kan städa.

Själv tror jag att TS har helt rätt i att han inte skulle hålla måttet i städbranschen. Samhall är ju ett undantag som inte kräver att man jobbar lika effektivt som ett fullfjädrat städproffs.
    Det går att lära sig. 
    Ts skyller på allergi mot starka kemikalier om jag minns rätt, har inte tid att plöja tråden nu.
    I det dagliga städet förekommer knappt några starka kemikalier och de som används (till toaletter) är parfymfria.
    Tvättmedel och "allrent" (skriver så för att gemene man ska förstå) automatdoseras i tvättmaskinerna.

Alla kan inte yrkesmässig städning från början, det har du rätt i. Men alla vuxna kan lära sig om de är normalbegåvade.
    När vi tillsvidareanställer får man gå en internutbildning under tre heldagar.

Du får tro vad du vill men kom inte och försök lära mig mitt jobb. Jag har över 20 år i ryggen på min arbetsplats varav mer än halva tiden med personalansvar samt rekrytering.

Tack för mig. Tänker inte gå i vidare diskussion med okunniga personer inom mitt yrke.
Svar på tråden Hur tänker dom?