• Anonym (Ledsen)

Den fula manliga sexualiteten, eller

Jag tycker det är pinsamt att skriva det här, men jag kämpar med känslan av att det är fel att jag tänder på tjejer. Inte för att det är något konstigt i sig, men för att jag har börjat förknippa min sexualitet med något hotfullt eller opassande, bara för att jag är man. Allt man hör om hur dåliga män är, allt från tafsande till våldtäkter gör att jag inte blir oberörd.

Det känns som att manlig sexualitet i dag ofta ses som något farligt eller själviskt, och även om jag aldrig skulle vilja såra någon eller gå över någons gräns, kan jag ändå känna skam bara för att jag har lust.

Det är som att jag inte får känna attraktion utan att det väcker oro inom mig ? tänk om det jag känner är "för mycket", "på fel sätt", eller bara inte okej? Och den känslan gör mig både osäker och uppgiven.

Jag vågar knappt bli attraherad, se på något jag gillar eller gå igång på en tjej för qtt det känns som att det får man inte. 

Är det någon annan som känner igen sig i det här? Vad ska man göra?
  • Svar på tråden Den fula manliga sexualiteten, eller
  • Anonym (Sitti)

I England blev några kvinnor till och med ihjälslagna när de agerade för rösträtt.

• Anonym (Sitti)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-03 20:05:37 följande:

Det är nog inte rätt forum att diskutera dom fula sidorna av manligheten förutsättningslöst, när den toxiska kvinnligheten visar sitt fula tryne.

Dessa trådar drar till sig dessa bittra människor som flugor till en koskit.

Jag tror inte att du läser inläggen ordentligt (toxisk eller ej 😊)
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Sitti) skrev 2025-05-03 20:39:57 följande:

Ville egentligen inte ta upp det, men i alla förbättringar av kvinnors situation har kvinnorna varit drivande. Det är väldigt sexistiskt av mig förstår jag ju, men så var det. Rösträtt, särbeskattning, abort, preventivmedel och förskolor mm.

Problemet återigen är att du dömer hela grupper baserat på vad några individer i den gruppen gör.

Vad har du för belägg för påståendet att kvinnor skulle vara positiva till att hålla uppe anslagen till kvinnojourer medan männen påstods vara negativa till detta?
  • Anonym (Si)
    Anonym (Sitti) skrev 2025-05-03 20:05:25 följande:
    Jag mår rätt bra, trodde du att det var TS som hade skrivit det inlägget som du svarade på?

Jag beskrev bara hur sjukdomen depression kunde uttrycka sig. En del är arga hela tiden, andra får överdrivna och ibland helt irrationella skuldkänslor, medan andra bara känner hopplöshet. Trötthet är oftast också ett tecken.

Att jag skrev det var för att ifall TS skulle ha en depression som orsakar starka skuldkänslor i vardagen, så skulle han bli uppmärksam på det.

Men visst kan man få en negativ bild av män när man lyssnar/tittar på media. Det är då man får ta en titt omkring sig och se att många vanliga män i ens omgivning är bra.
    Ja, jag trodde det var ts.
  • Anonym (T)

Asså om TS läser den här tråden. Vill ha lite medmänsklighet och räknar antalet inlägg som ändå visar på medmänsklighet kontra aggressivitet och skuldbeläggande. Då skulle jag också bli deprimerad på världen.

• Anonym (T)

Det finns några goa här som ändå skrivit schyssta, peppande och försöker visa att män faktiskt får vara kåta, får vara människor och får tycka om tjejer. TS har också sagt att det värmer till en. 

Vad är det som är så svårt att hjälpa TS med det? Visst kan en psykolog hjälpa bättre. Jag vet många som går hos psykologer men inte beter sig deras vänner som skit mot dem för det. Psykolognivå på problemet eller inte så kan man väl ändå försöka pusha, trösta, hjälpa ändå eller..

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (T) skrev 2025-05-04 18:09:03 följande:

Asså om TS läser den här tråden. Vill ha lite medmänsklighet och räknar antalet inlägg som ändå visar på medmänsklighet kontra aggressivitet och skuldbeläggande. Då skulle jag också bli deprimerad på världen.

Så sant som det är sagt. Förstår inte varför det har blivit så destruktivt och polariserat.

Det finns dock hat och frustration från båda håll.  Både från männen och kvinnorna. Som tur är så fungerar inte den vanliga världen inte riktigt som FL. Dom flesta är trots allt vettiga.
  • Caralho98

Varför ens bry sig? De flesta brudar som faktiskt inte är pryda, och skitdåliga i sängen kommer aldrig skambelägga din sexualitet. Är så jävla töntigt med kvinnor här på familjeliv som "förbjuder sina män onanera" och anser fleshlights vara otrohet samtidigt som de har 100 dildos. Haft en brud som var såhär och hon var den osäkraste, barnsligaste och mest kontrollerande jag träffat. Sexet var värdelöst med. Men aldrig varit något problem med någon annan särskilt inte min nuvarande. Man ska väl vilja bringa sin partner njutning? Skit i vad någon jävla batikhäxa eller moralkärring säger. Att likställa sexbrottslighet med manlig sexualitet generellt är inte bara groteskt det är avhumaniserande. Och nej vi killar är inte "programmerade att knulla allt vi ser heller" även om tyvärr många killar faller för den hjärntvätten så är vi monogama med. Klart tjejer har rätt till sin sexualitet men det har vi med, och de flesta tjejer som är normalfuntade håller med utan tvekan. Att skambelägga sex nästan 2026 är fan askonstigt.

• Anonym (Vågarinte)

Kan knappt ens säga hej till en kvinna på fest utan att känna mig som en förövare 

• Anonym (Invant)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2025-12-27 00:23:51 följande:

Kan knappt ens säga hej till en kvinna på fest utan att känna mig som en förövare 

Det där är verkligen en myt bland incels och misogyna män och stämmer inte för fem öre. Självklart får du säga hej till en person, kvinna som man. Problemet är att många män försöker få sex med kvinnor som inte vill, ofredar och t.o,m. våldtar dem, det var därför Metoo-rörelsen och samtyckeslagen kom till. Du vet - för de flesta normalt funtade människor är steget mellan att säga hej och begära sex av en person ganska långt.
  • Anonym (Invant)
    Caralho98 skrev 2025-12-26 23:56:00 följande:

Varför ens bry sig? De flesta brudar som faktiskt inte är pryda, och skitdåliga i sängen kommer aldrig skambelägga din sexualitet. Är så jävla töntigt med kvinnor här på familjeliv som "förbjuder sina män onanera" och anser fleshlights vara otrohet samtidigt som de har 100 dildos. Haft en brud som var såhär och hon var den osäkraste, barnsligaste och mest kontrollerande jag träffat. Sexet var värdelöst med. Men aldrig varit något problem med någon annan särskilt inte min nuvarande. Man ska väl vilja bringa sin partner njutning? Skit i vad någon jävla batikhäxa eller moralkärring säger. Att likställa sexbrottslighet med manlig sexualitet generellt är inte bara groteskt det är avhumaniserande. Och nej vi killar är inte "programmerade att knulla allt vi ser heller" även om tyvärr många killar faller för den hjärntvätten så är vi monogama med. Klart tjejer har rätt till sin sexualitet men det har vi med, och de flesta tjejer som är normalfuntade håller med utan tvekan. Att skambelägga sex nästan 2026 är fan askonstigt.

Ändå är det övervägande delen män som våldtar. Det råder nog delade meningar även inom forskning huruvida mannen är monogam eller inte. Jag tycker också ofta jag ser män skriva "Mannens uppgift är att sprida sin säd till så många kvinnor som möjligt". Med tanke på alla sexistiska och perverska män som håller till på bl.a. Tinder får man nog säga att det inte stämmer, Det finns många kvinnor som kan berätta om vilken sorts män de stöter på/ möter där.
  • Caralho98
    Anonym (Invant) skrev 2025-12-27 05:28:14 följande:
    Ändå är det övervägande delen män som våldtar. Det råder nog delade meningar även inom forskning huruvida mannen är monogam eller inte. Jag tycker också ofta jag ser män skriva "Mannens uppgift är att sprida sin säd till så många kvinnor som möjligt". Med tanke på alla sexistiska och perverska män som håller till på bl.a. Tinder får man nog säga att det inte stämmer, Det finns många kvinnor som kan berätta om vilken sorts män de stöter på/ möter där.
    Hej, ja överväldigande våldtäktsmän är män men finns en hel del kvinnor med, jag associerar inte såna bestialiska perversioner med riktig sexualitet, vilket forskning exakt? Jag har alltid levt monogamt, alla mina killkompisar med, är jag intim blir jag kär så bokstavligen omöjligt för mig att ligga runt, mannen ska inte sprida sitt säd kors och tvärs det kan fucka upp genpoolen, ja men oj folk på Tinder ute efter ligg bara? Jag som man kan säga att kvinnor av samma variant finns där med. Men nu har jag tur att slippa den skitappen när jag hittat en så jävla bra tjej 🥰. Jag kommer inte skämmas över att vara en man attraherad av kvinnor oavsett vad du säger så du vet det känns rätt uppenbart att du genuint hatar män ändå då du verkar tycka våldtäktstendenser är en normal del av manliga sexualiteten och inget lokaliserat till just de män som är monster. Och ja monogami verkar påväg att bli krossat är väl därför så många både kvinnor och män bara är ute efter ligg utan mer med det 🤷. Men jag tror hursomhelst monogami är det mest naturliga i en värld som inte är så snedvriden. Och finns ändå fortfarande folk med sunt förnuft och riktiga personligheter vars liv inte handlar om att hata halva mänskligheten, det är lite barnsligt.
  • UngGubbeinorr

Jodå, viss igenkänning. 
    En man som aldrig i sitt liv gjort en fluga förnär, får bära skuld för några få uppmärksammade fall, vara misstänkliggjord bara för sitt kön. Se bara på reklam, mycket ofta som svensk reklam utmålar män som tafatta klantarslen. Det är media, "sociala" medier, PK- influencers, div. forum som det här som driver det. Flockmentalitet, konformitet, rädsla att vara avvikande. 

En karl som det gått åt helvete för, skuldsatt på samhällets botten, han måste det vara nåt fel på. En man i medelåldern som gjort alla rätt i livet, har exakt allt utom mer kvinnligt sällskap. Han måste det också vara nåt fel på eftersom han är singel. Även om det var så att han och hans ex bara växte ifrån varann och i samförstånd gick isär.

En kvinna, blir hon bedömd så.. Såklart inte, tvärt om så vill karln bara knulla. Sex blir något fult, men bara om killen vill. 

En man som påstår nåt bemöts med "källa på det?" Men om han postar sin källa, så klickas det inte på länken, bara för att den postades av en man. Att bära kollektiv skuld och ständigt bli bemött med misstänksamhet är fan inte rätt, det är mycket djupt orättfärdigt och jag har full förståelse för män som börjar undvika kvinnor på alla sätt de kan. De får sin mentala hälsa ruinerad när de försöker idag. Mycket pga av media, social påverkan osv som leder till rädsla för båda kön.

• Anonym (Invant)
    UngGubbeinorr skrev 2025-12-28 16:59:00 följande:

Jodå, viss igenkänning. 
    En man som aldrig i sitt liv gjort en fluga förnär, får bära skuld för några få uppmärksammade fall, vara misstänkliggjord bara för sitt kön. Se bara på reklam, mycket ofta som svensk reklam utmålar män som tafatta klantarslen. Det är media, "sociala" medier, PK- influencers, div. forum som det här som driver det. Flockmentalitet, konformitet, rädsla att vara avvikande. 

En karl som det gått åt helvete för, skuldsatt på samhällets botten, han måste det vara nåt fel på. En man i medelåldern som gjort alla rätt i livet, har exakt allt utom mer kvinnligt sällskap. Han måste det också vara nåt fel på eftersom han är singel. Även om det var så att han och hans ex bara växte ifrån varann och i samförstånd gick isär.

En kvinna, blir hon bedömd så.. Såklart inte, tvärt om så vill karln bara knulla. Sex blir något fult, men bara om killen vill. 

En man som påstår nåt bemöts med "källa på det?" Men om han postar sin källa, så klickas det inte på länken, bara för att den postades av en man. Att bära kollektiv skuld och ständigt bli bemött med misstänksamhet är fan inte rätt, det är mycket djupt orättfärdigt och jag har full förståelse för män som börjar undvika kvinnor på alla sätt de kan. De får sin mentala hälsa ruinerad när de försöker idag. Mycket pga av media, social påverkan osv som leder till rädsla för båda kön.

Kan man ana en viss begynnande bitterhet hos dig? Jag har sett dig skriva en del kloka och nyanserade inlägg innan, men nu verkar det som om du ikläder dig en manlig offerkoftighet plötsligt,
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Vågarinte) skrev 2025-12-27 00:23:51 följande:

Delvis kan du tacka MeToo för det, särskilt på en företagsfest. Ingen man riskerar sin karriär för en flirt. Å sen skriver kvinnor att svenska män är fega. 

Men det finns ju grader i helvetet. Rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor (det omvända är lika sant).
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Invant) skrev 2025-12-28 17:05:21 följande:
    Kan man ana en viss begynnande bitterhet hos dig? Jag har sett dig skriva en del kloka och nyanserade inlägg innan, men nu verkar det som om du ikläder dig en manlig offerkoftighet plötsligt,
    Ett visst offer.. Javisst, även så ett visst "det var bättre förr". Det har skett en rejäl förändring de senaste säg 40 åren. Idag kan kvinnor göra en karriär på ett helt annat sätt än förr, en helt annan självständighet. Den biten är bra, på alla sätt. Men jag ser en polarisering mellan män o kvinnor som fan inte är bra. Det är inte så att varje man som stöter på en kvinna är ett "välj ditt gift", inte heller så att varje kvinna skulle anmäla minsta obekvämlighet som ett påhopp. Men det råder en allmän uppfatting som inte ser vacker ut idag, som gör både män och kvinnor rädd för varann. Romantik uppstår inte ur rädslor. 

Sluta dra alla kvinnor över samma kam och sluta dra alla män över samma kam. Vi är alla individer, med fel å brister, som kan vara både dealbreakers eller kompletterande beroende på den andre. 

Vi ser hur framförallt yngre män isolerar sig från kvinnor, å kvinnor från dem. Det är inte bra, nåt är sjukt i grunden där. Jag närmar mig 60, minns tiden före Internet, smartphones, social media osv.. Väldigt mycket av platserna för "kvinna möter man" utanför deras sociala vänkrets har förvunnit, nedlagt. Det är inte bra. Arkeologin har visat att redan på stenåldern mötte olika "klaner" varann utanför det normala, annars hade mänskligheten gått under genom inavel. Det är fan viktigt! Online har visat att det inte kan ersätta det gamla, mycket pga av rädslor som vi alla har. Ett ständigt utmålande av män som potentiella förövare är inte juste, för de flesta är inte det, lika lite som att alla kvinnor skulle anmäla minsta närmande som nåt otillbörligt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-04 18:54:55 följande:
    Så sant som det är sagt. Förstår inte varför det har blivit så destruktivt och polariserat.

Det finns dock hat och frustration från båda håll.  Både från männen och kvinnorna. Som tur är så fungerar inte den vanliga världen inte riktigt som FL. Dom flesta är trots allt vettiga.
    Tack och lov så fungerar inte världen så som FL.
  • Anonym (Invant)
    UngGubbeinorr skrev 2025-12-28 17:50:01 följande:
    Ett visst offer.. Javisst, även så ett visst "det var bättre förr". Det har skett en rejäl förändring de senaste säg 40 åren. Idag kan kvinnor göra en karriär på ett helt annat sätt än förr, en helt annan självständighet. Den biten är bra, på alla sätt. Men jag ser en polarisering mellan män o kvinnor som fan inte är bra. Det är inte så att varje man som stöter på en kvinna är ett "välj ditt gift", inte heller så att varje kvinna skulle anmäla minsta obekvämlighet som ett påhopp. Men det råder en allmän uppfatting som inte ser vacker ut idag, som gör både män och kvinnor rädd för varann. Romantik uppstår inte ur rädslor. 

Sluta dra alla kvinnor över samma kam och sluta dra alla män över samma kam. Vi är alla individer, med fel å brister, som kan vara både dealbreakers eller kompletterande beroende på den andre. 

Vi ser hur framförallt yngre män isolerar sig från kvinnor, å kvinnor från dem. Det är inte bra, nåt är sjukt i grunden där. Jag närmar mig 60, minns tiden före Internet, smartphones, social media osv.. Väldigt mycket av platserna för "kvinna möter man" utanför deras sociala vänkrets har förvunnit, nedlagt. Det är inte bra. Arkeologin har visat att redan på stenåldern mötte olika "klaner" varann utanför det normala, annars hade mänskligheten gått under genom inavel. Det är fan viktigt! Online har visat att det inte kan ersätta det gamla, mycket pga av rädslor som vi alla har. Ett ständigt utmålande av män som potentiella förövare är inte juste, för de flesta är inte det, lika lite som att alla kvinnor skulle anmäla minsta närmande som nåt otillbörligt.
    Vem har utmålat "alla" män som potentiella förövare? Tyvärr så är väldigt många män sexistiska och perverterade idag, vilket många kvinnor på datingapparna fått erfare och uppleva, och det gör att många kvinnor tappar hoppet om att hitta en seriös man som inte bara tänker med kuken. Även incel-rörelsen gör sitt till för att få kvinnor att tappa hoppet av män, då de anser att kvinnor är "skyldiga" dem förhållanden och sex utan minsta motprestation. 

Det första män måste lära sig, för att ha en bra och stabil grund att stå på, är att lära sig trivas med ensamheten, precis som kvinnor klarar att göra. Utveckla sina intressen och hobbies, satsa på att komma med i olika sociala sammanhang där de får träffa och prata med andra människor, så att de inte bara fastnar framför en skärm och låter besvikelser, ledsenhet, frustration och ilska över ensamheten växa år efter år. Män måste, liksom kvinnor, kunna skapa mening med sitt liv som inte BARA går ut på kvinnor och sex. Det är just detta som är så förbaskat svårt att få män, som är VUXNA, och borde klara att ta ansvar för sina egna liv, att förstå.

Jag förstår mycket väl att både män och kvinnor kan känna en ökad besvikelse, sorg och frustration ju mer åren går och man inte hittar någon att dela livet med, eller ens någon att ha sex med. Men lösningen ligger inte i att fastna på olika forum på nätet och bara beklaga sig, utan att gå ut i verkligheten och träffa folk, och faktiskt sen kunna komma hem till ensamheten och säga "Fan, mitt liv är rätt bra ändå, vad har jag att klaga över egentligen"?
  • UngGubbeinorr

Så många "välj ditt gift", så jävla less på att läsa det! Du och ni kvinnor som upplever det, ni valde ju dem. Alternativt blev dumpade. 

Jag har efter sex år som singel gett upp. Gå ut och träffa folk.. Javisst, tre mil till närmsta restaurang, alla folkparker nedlagda, dans på folkets hus upphörde för 20 år sedan. Det enda som finns idag är online och där är alla så rädda. Så jag nöjer mig med vad som stod tillbuds. Älskar inte henne, men hon får duga. Jag hade åtminstone valet, de flesta har inte det, för de utmålas precis som du gör. Nöjd? 

Jag tillhör den ytterst lilla kategorin som lyckats med allt. Bor snorbilligt skuldfri i min villa jag byggt sjönära med egna händer, godkänd enligt byggnormer. Kan hoppa av ekorrhjulet i förtid om drygt ett år med en pension som överstiger svensk medelinkomst livet ut. Vuxna barn som det gått bra för. Ser kroppsligen ut som Björn Skifs när han var knappt 60, allt hår på skallen, ingen ölmage, kan uttrycka mig i skrift, rodda med myndigheter, bygglov å strandskyddsdispens, samma arbetsgivare i drygt 30 år. Inte ens varit till en vårdcentral på över 30 år, i mitt medicinskåp hittas endast plåster. 

Men jag kammade nästan noll på över 6 år, borträknat dem som bara såg mig som ett äventyr i andra landsänden. Är idag utled på att bära ansvar för rötägg och kvinnors dåliga val och deras rädsla att gå på pumpen igen, nöjer mig med en kvinna som åtminstone gillar mig, även om jag inte finner attraktion. Det var vad som stod tillbuds. Som man sa förr, gillar hon dig och ni inte är släkt, gift er. Hon var åtminstone inte ett svin som dömer män kollektivt utifrån sin rädsla.

• UngGubbeinorr
    Anonym (Invant) skrev 2025-12-28 19:32:26 följande:
    Vem har utmålat "alla" män som potentiella förövare? Tyvärr så är väldigt många män sexistiska och perverterade idag, vilket många kvinnor på datingapparna fått erfare och uppleva, och det gör att många kvinnor tappar hoppet om att hitta en seriös man som inte bara tänker med kuken. Även incel-rörelsen gör sitt till för att få kvinnor att tappa hoppet av män, då de anser att kvinnor är "skyldiga" dem förhållanden och sex utan minsta motprestation. 

Det första män måste lära sig, för att ha en bra och stabil grund att stå på, är att lära sig trivas med ensamheten, precis som kvinnor klarar att göra. Utveckla sina intressen och hobbies, satsa på att komma med i olika sociala sammanhang där de får träffa och prata med andra människor, så att de inte bara fastnar framför en skärm och låter besvikelser, ledsenhet, frustration och ilska över ensamheten växa år efter år. Män måste, liksom kvinnor, kunna skapa mening med sitt liv som inte BARA går ut på kvinnor och sex. Det är just detta som är så förbaskat svårt att få män, som är VUXNA, och borde klara att ta ansvar för sina egna liv, att förstå.

Jag förstår mycket väl att både män och kvinnor kan känna en ökad besvikelse, sorg och frustration ju mer åren går och man inte hittar någon att dela livet med, eller ens någon att ha sex med. Men lösningen ligger inte i att fastna på olika forum på nätet och bara beklaga sig, utan att gå ut i verkligheten och träffa folk, och faktiskt sen kunna komma hem till ensamheten och säga "Fan, mitt liv är rätt bra ändå, vad har jag att klaga över egentligen"?
    Du kan se anonym (vågar inte). Finns extremt många av dem idag. De vågar inte, på jobbet för att de inte riskerar sin anställning, annars för att bli uthängda på all ocosial media. Folk dejtar inte nära deras egna sociala krets, det är universellt sedan stenåldern. Men vad som är nära ens sociala krets har utökats nåt enormt sedan tillbedjandet avv några få bolag.. Gratis, javisst. Men det är bolag som säljer en produkt, surprise, produkten är Du.
Svar på tråden Den fula manliga sexualiteten, eller