Anonym (H) skrev 2025-05-11 23:40:31 följande:
Ja, varför gör man det.
Ingen är väl expert i reklamen?
Och bara spelar en, är bara än mer perplexad nu.
Anonym (Woke tills du dör.) skrev 2025-05-11 23:37:57 följande:
Är man icke-betalande användare på Facebook så matas man med reklam. Betalar någon hundralapp man kan man också slippa den om jag förstått saken rätt.
Är inte på facebook och sånt skräp.
Men experter?
Anonym (qwerty) skrev 2025-05-11 23:45:56 följande:
Jag är alltid saklig. Jag finner det osmakligt när Åhéns väljer att sätta en svart pojke i lucia-dräkt, eftersom Lucia var en kvinnas om brändes på bål. Jag tycker det är lika konstigt när Åhléns gör reklam för Pippi på arabiska när de inte har den boken i sitt sortiment.
Jag tycker det är märkligt hyckleri när Ikea photoshoppar bort alla kvinnor ur sin katalog i Saudi Arabien och byter namn på julmust till "vinterdricka" trots att muslimer inte får dricka must.
När bilföretags instagram ändrar sin logga till regnsbågsfärger under Pride, men bara i Europa där homosexuella redan har rättigheter, men de gör inte samma sak i arabländer eller Afrikanska kontinenten, länder där människor hotas och dödas för sin sexualitet.
Det handlar ju bara om det som på engelska kallas "pandering", dvs att man anstränger sig för att locka in en viss typ av folk, i detta fallet för att man vill tjäna pengar på dem, men endast ur PR syfte och med egenintresse. Vilket är det som många börjar se igenom och därmed får en dålig smak i munnen utav.
Du säger dig är saklig, och sen kommer det ingen.
För varför kan de inte få skoja till det för?
Du förstår vilken nivå av nonsens reklam är väl?
Och hur betydelselös den är för ens liv, och det värsta med reklam är att vi ser den.
Och vem som är i den är än mer ointressant.
Aldrig fattat folk blir så upprörda över inget, reklam däremot är något man kan bli upprörd över och verkligen kan slippa.