Hur delar man matkostnader?
Det verkar som att många par har ett gemensamt matkonto eller på något sätt delar upp matkostnaderna lika.
Men blir det inte lite orättvist om den ena väger 52 och den andre 115 kilo?
Eller hur ska man göra?
Det verkar som att många par har ett gemensamt matkonto eller på något sätt delar upp matkostnaderna lika.
Men blir det inte lite orättvist om den ena väger 52 och den andre 115 kilo?
Eller hur ska man göra?
Varför sitter du här och tjafsar med okända?
On du tycker att det är orättvist att din sambo äter mycket mer än dig så ta upp det.
Och sluta kalla er den store och den lille.
Jag kom precis med ett förslag, att prata med din sambo.
Räkna ut efter vikt och förbränning kanske kan vara ett riktmärke åtminstone, räkna ut exakt blir svårare.
Vad är det för fel på den anledningen? Man får ju betala typ allting efter hur mycket man tar?
Jag tänkte inte på det så mycket då. När man dejtar och så får man ju ta vissa utgifter liksom. Men när det ska bli permanent i längden så blir det ju kanske inte så hållbart
Jag kom precis med ett förslag, att prata med din sambo.
Är det ditt problem? Det du ska fokusera på?
Det heter väl jag och min sambo.
Helt ärligt borde ni inte bo ihop om ni inte kan prata om pengar eller jobbigare ämnen. Det är en del av livet, även om det såklart inte är kul att ta upp. Troligtvis är du ju tillsammans med honom för att ni älskar varandra och för att ni trivs ihop. Förhoppningsvis vill han ju inte att du ska gå på knäna ekonomiskt heller, och det är ju inte som att du inte skulle täcka din del av kostnaderna.
Jag känner ju inte er, men av egen erfarenhet känns sånt här bättre efter att man har pratat om det. Du oroar dig kanske helt i onödan. Troligtvis är det ju inte en stor grej och förhoppningsvis kan han nog förstå att du måste följa en tajt budget, iom att du inte har mycket pengar.
Hur går det? Har du tagit upp problemet?