• Anonym (Uppgiven)

Sonen ska vara där

Jag är särbo (distans) och vi har inte kunnat träffas på länge. Saker är komplicerade och vi behöver kunna prata ut i lugn och ro. Jag kan bara vara där runt ett dygn innan jag måste åka hem och nu fick jag veta att hans son ska vara där, "för att han saknat mig"... och visst, det är väl fint att höra, men det känns så felprioriterat när vi inte ens vet var vi står. Jag sa att jag kan komma senare i veckan då, så vi får mer ensamtid, men han sa att "det får vi ändå" och ville inte att jag bokar om...

Vad är era tankar på det här? Han lät upprörd över att jag inte prioriterade att träffa hans son, men så fel tänker jag väl inte?

• Svar på tråden Sonen ska vara där
  • Anonym (Moss)
    EpicF skrev 2025-06-19 17:11:28 följande:
    Igen, vem påståe att hon ska tvingas hålla masken? 

Ts är vuxen (?) och bär då kunna betee sig vuxen i sällskap med andra vuxna/halvvuxna personer några timmar. 

Då det är ett förmodad känslofyllt möte där de diskuterar deras eventuella framtid tillsammans.

Man kan föra ett vuxet samtal och samtidigt blotta känslor som det inte är nödvändigt för barnet att se. Anser du att barnet ska vara en del av det här samtalet/ eller känslorna som byggts upp inför konversationen?

Om inte så är det ju faktiskt en falsk maskering du yrkar på. Fruktansvärt onödigt.

Tänker man på barnets bästa som förälder så användbar man inte hen som ett verktyg i deras konversation. 

• Anonym (Betty)
    EpicF skrev 2025-06-19 17:11:28 följande:
    Igen, vem påståe att hon ska tvingas hålla masken? 

Ts är vuxen (?) och bär då kunna betee sig vuxen i sällskap med andra vuxna/halvvuxna personer några timmar. 
    Och åter igen så säger du emot dig själv vilket du gjort mpnga gånger.

Om hon ska bete sig "vuxet" -som du skriver - i sällskapet med sonen så innebär ju det att hon måste hålla masken och låtsas som ingenting. 
  • EpicF
    Anonym (Betty) skrev 2025-06-19 20:47:46 följande:
    Och åter igen så säger du emot dig själv vilket du gjort mpnga gånger.

Om hon ska bete sig "vuxet" -som du skriver - i sällskapet med sonen så innebär ju det att hon måste hålla masken och låtsas som ingenting. 
    Nu har väl inte ts skrivit något att hon har något otalt med sonen, så hon ska inte behöva hålla masken. 

Säger emot mig själv? Var då? 
  • EpicF
    Anonym (Moss) skrev 2025-06-19 17:53:05 följande:

Då det är ett förmodad känslofyllt möte där de diskuterar deras eventuella framtid tillsammans.

Man kan föra ett vuxet samtal och samtidigt blotta känslor som det inte är nödvändigt för barnet att se. Anser du att barnet ska vara en del av det här samtalet/ eller känslorna som byggts upp inför konversationen?

Om inte så är det ju faktiskt en falsk maskering du yrkar på. Fruktansvärt onödigt.

Tänker man på barnets bästa som förälder så användbar man inte hen som ett verktyg i deras konversation. 

Nej, varför ska barnet vara en del av samtalet? 

De har flera timmar på sig att prata efter att barnet åkt hem. 
  • Fiona M
    EpicF skrev 2025-06-19 17:12:05 följande:
    Sonen vilja har inte gått först i faller. Särbon har aldrig nekar ts att komma. 
    EpicF skrev 2025-06-19 20:53:24 följande:

Men vad är det du inte förstår?
    Syftet med resan är att prata allvar om framtiden, inte käka finmiddag eller mysa.
    Varför ska TS sitta och låtsas att allt är bra när sonen kommer? Det torde vara en ansträngning för både TS och särbon, så knappast läge att spela teater för sonen. Är det bra föräldraskap att ljuga?
    Och nej, det handlar inte om att ogilla sonen, men hans känslor om att vilja träffa TS spelar ingen som helst roll när TS kanske är på väg ut ur deras liv ändå.
  • EpicF
    Fiona M skrev 2025-06-19 21:17:56 följande:
    EpicF skrev 2025-06-19 20:53:24 följande:

Men vad är det du inte förstår?
    Syftet med resan är att prata allvar om framtiden, inte käka finmiddag eller mysa.
    Varför ska TS sitta och låtsas att allt är bra när sonen kommer? Det torde vara en ansträngning för både TS och särbon, så knappast läge att spela teater för sonen. Är det bra föräldraskap att ljuga?
    Och nej, det handlar inte om att ogilla sonen, men hans känslor om att vilja träffa TS spelar ingen som helst roll när TS kanske är på väg ut ur deras liv ändå.
    Jag vet vad syftet med resan var. Der har ts redan upplyst om. 

Ts hade fortfarande kunnat rest och utföra sitt syfte. Nu valde hon istället att prioritera bort det. 
  • Fiona M
    EpicF skrev 2025-06-19 21:33:04 följande:
    Jag vet vad syftet med resan var. Der har ts redan upplyst om. 

Ts hade fortfarande kunnat rest och utföra sitt syfte. Nu valde hon istället att prioritera bort det. 
    Varför förespråkar du att man ska vara spela teater och ljuga för barn? Jättekonstigt.
    Ska hon träffa sonen igen är det när hon och särbon rett ut allt.
  • EpicF
    Fiona M skrev 2025-06-19 22:02:39 följande:
    Varför förespråkar du att man ska vara spela teater och ljuga för barn? Jättekonstigt.
    Ska hon träffa sonen igen är det när hon och särbon rett ut allt.
    Gör jag? Jaha, var då? 
  • Anonym (Betty)
    EpicF skrev 2025-06-19 20:52:12 följande:
    Nu har väl inte ts skrivit något att hon har något otalt med sonen, så hon ska inte behöva hålla masken. 

Säger emot mig själv? Var då? 
    Hon har något otalt med särbon och han är ju också där. Så jo hon behöver hålla masken inför den ena personen i rummet att allt är bra med den tredje personen i rummet. Alltså behöver hon spela teater och hålla masken angående det som hon har otalt med särbon så att inte sonen märker något. 
  • Anonym (Betty)

Hur har det gått ts? Har ni lyckats träffas och prata och Hur har det blivit med eran realtion? Tagit några beslut?

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Betty) skrev 2025-07-28 17:17:35 följande:

Hur har det gått ts? Har ni lyckats träffas och prata och Hur har det blivit med eran realtion? Tagit några beslut?

Två försök till och saker har "kommit emellan" då också, så jag har gett upp. Vi pratar fortfarande, men för mig finns det inget att rädda längre. Han trodde tydligen att han kunde hålla kvar mig genom att undvika samtalet... så jaja...
  • EpicF
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-07-28 20:18:28 följande:
    Två försök till och saker har "kommit emellan" då också, så jag har gett upp. Vi pratar fortfarande, men för mig finns det inget att rädda längre. Han trodde tydligen att han kunde hålla kvar mig genom att undvika samtalet... så jaja...
    Då låter han faktiskt en aning korkad. 
  • Anonym (sköldmö)
    Fattar han att det är kört, eller tror han fortfarande att det finns en chans?

Han får väl lära sig den hårda vägen att det inte går att undvika att bli dumpad om man beter sig som han gör. Du gör nog klokast i att gå vidare.
  • Anonym (Hmm..,.)
    Eller så är det precis detta han hela tiden velat och hoppats på? Att du ska tröttna och bara ge upp. Han vill inte mer, men ser hellre att ni bara bryter utan jobbig diskussion. 

Det var nog helt rätt beslut. 
  • Anonym (Betty)
    Åh nej. Var det också nåt med sonen då eller?

Fattar han att det är över?
  • molly50
    Förstår han nu att det är slut då? 
Svar på tråden Sonen ska vara där