• Anonym (sexuelltfrustrerad)

Jag vill så gärna ha sex :(

Jag är en man på 38 år som längtar efter sex. Jag har inte haft sex på 15 år nu och jag har till och från försökt men jag har börjat tappa hoppet att det kommer att hända igen. Det är så jävla svårt som kille :/

Hur ska man hitta någon att ha sex med egentligen?

• Svar på tråden Jag vill så gärna ha sex :(
    Anonym (A) skrev 2025-06-29 12:31:11 följande:
    Du borde väl kunna hitta andra intressen där du kan träffa människor?
    Ja frågan är vart.... jag har inte kommit på något :/ annars älskar jag att umgås med människor och hitta på saker. Det svåra är att träffa dom från första början.
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2025-06-29 14:11:41 följande:

Sen finns det ju forum (dejtingappar) och hemsidor. Sedan är det viktigt hur man presenterar sig. Sköta hygienen, ha hela och rena kläder, vara fräsch och ha koll på ekonomin mm. Även vara intresserad av den andra personen och inte enbart prata om sig själv. Oavsett om det är en vän, KK eller partner. 

Dejtingappar är omöjligt för 80-90% av männen. Jag har varit aktiv på allt som finns och inte fått en enda matchning på flera år i princip.
    Jimmy75 skrev 2025-06-29 13:00:44 följande:

det är att de alla uttrycker en önskan om något annat och sedan beskriver olika hinder som de upplever stå i vägen för att få vad de vill ha.....men jag ser inte någon som är beredd att kliva utanför sin bekvämlighetszon. Grejen är den att om man gör som man alltid gjort kommer man få samma resultat som man alltid fått.

Jag är personligen övertygad om att det är mitt utseende som är problemet och alltid har varit. Det kan jag inte göra något åt tyvärr. Tjejer gillar inte korta smala killar helt enkelt. Och jag ser inte bra ut i övrigt heller. Jag var väldigt aktiv när jag var yngre och var med på typ allt jag blev inbjuden till men det ledde aldrig till något.

Har du några förslag på vad jag bör göra?
  • Anonym (2)
    Anonym (L) skrev 2025-06-29 15:17:41 följande:
    Ok tack! Du tror inte hon kommer att undra varför det blir som det blir? I så fall behöver jag inte oroa mig för det om det är ett icke-problem. Kanske bara jag som oroat mig i onödan.
    Vadå blir som det blir? Jag menar ju att du ska nog inte på förhand tänka att det kommer bli dåligt och fiasko.
  • Anonym (A)
    Anonym (sexuelltfrustrerad) skrev 2025-06-29 15:46:03 följande:
    Ja frågan är vart.... jag har inte kommit på något :/ annars älskar jag att umgås med människor och hitta på saker. Det svåra är att träffa dom från första början.

Sen finns det ju forum (dejtingappar) och hemsidor. Sedan är det viktigt hur man presenterar sig. Sköta hygienen, ha hela och rena kläder, vara fräsch och ha koll på ekonomin mm. Även vara intresserad av den andra personen och inte enbart prata om sig själv. Oavsett om det är en vän, KK eller partner. 

Dejtingappar är omöjligt för 80-90% av männen. Jag har varit aktiv på allt som finns och inte fått en enda matchning på flera år i princip.Jag är personligen övertygad om att det är mitt utseende som är problemet och alltid har varit. Det kan jag inte göra något åt tyvärr. Tjejer gillar inte korta smala killar helt enkelt. Och jag ser inte bra ut i övrigt heller. Jag var väldigt aktiv när jag var yngre och var med på typ allt jag blev inbjuden till men det ledde aldrig till något.

Det finns jättemånga män som är korta och smala och ändå hittar partners. Det är tydligt att ditt problem är ett annat, nämligen bristen på kontaktytor och intressen, liksom självförtroende. Det är där du måste jobba för att ha en chans.
    Anonym (A) skrev 2025-06-29 16:12:26 följande:
    Det finns jättemånga män som är korta och smala och ändå hittar partners. Det är tydligt att ditt problem är ett annat, nämligen bristen på kontaktytor och intressen, liksom självförtroende. Det är där du måste jobba för att ha en chans.
    Det kan vara så, men jag ser ärligt talat ingen kille som påminner om mig på stan som går runt och håller en tjej i handen. Kan inte minnas att jag gjort det någon gång. 

Ja dom senaste åren så har jag inte träffat så många nya människor och mitt självförtroende är i botten efter alla misslyckanden i yngre år. Jag har fått höra så många kommentarer av tjejer i mitt liv som jag knappt vill skriva. Och samtidigt så ser vi den andra killen här i tråden som blir nobbad p.g.a att han saknar erfarenhet av sex. Jag gör nästan det då jag inte haft sex på 15 år.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Bert) skrev 2025-06-29 15:14:30 följande:
    Synd om killen. Någon kvinna måste alltså ta första smällen.

Jag tänker mig att det vara rart att få vara den första, att inviga någon i kärlekens språk. 
    Varför skulle någon kvinna alls behöva ta smällen när mannen är 40? Bättre om han ställer in sig på att inte träffa någon. Han verkar ju ha klarat sig bra hittills. Varför ändra på det?
  • Anonym (Q)
    Anonym (2) skrev 2025-06-29 15:50:38 följande:
    Vadå blir som det blir? Jag menar ju att du ska nog inte på förhand tänka att det kommer bli dåligt och fiasko.
    Det är väl nästan självklart att första gången skulle bli fiasko i den åldern. I synnerhet om kvinnan är helt ovetandes. Det är nog naivt och orealistiskt attt ha andra förväntningar. Om det ens finns kvinnor som kan tänka sig oskulder i den åldern tror jag också det bästa är att säga innan. Han kommer förmodligen att vara nära att pissa på sig av nervositet. Du kan knappast förvänta dig annat.
  • Anonym (2)
    Anonym (Q) skrev 2025-06-29 16:38:45 följande:
    Det är väl nästan självklart att första gången skulle bli fiasko i den åldern. I synnerhet om kvinnan är helt ovetandes. Det är nog naivt och orealistiskt attt ha andra förväntningar. Om det ens finns kvinnor som kan tänka sig oskulder i den åldern tror jag också det bästa är att säga innan. Han kommer förmodligen att vara nära att pissa på sig av nervositet. Du kan knappast förvänta dig annat.
    Nej det är inget självklart med det och inte säkert att det märks alls. Har du själv många erfarenheter av att ha sex med gamla oskulder? Men om han ska vara nervös innan och tänka att det kommer bli fiasko då ökar ju risken
  • Anonym (L)
    Anonym (U) skrev 2025-06-29 15:44:44 följande:
    Jag håller inte med alls! Det finns alla chanser att första gången blir riktigt dålig och det kommer att sänka självförtroendet till kommande gånger. Klart han ska kunna säga att han är oskuld, det är ju bäst för bägge om båda vet förutsättningarna. Sedan ska han kanske inte säga det precis när de hamnar i säng men ser inte varföt han inte skulle kunna säga det efter några dejter när de börjat känna varandra och båda tycker det finns något att bygga vidare på.  Jag skulle inte vilja höra det när vi skulle ligga men jag hade velat veta innan. Och då hade jag kunnat hjälpa göra första gången för honom så bra som möjligt och det hade lagt upp inför kommande gånger om han har i alla fall lite sexuellt självförtroende. Det är inte det minsta konstigt om han är osäker där han är nu och det finns ingen chans i världen att han skulle kunna fejka.
    Tack, det är precis så jag tänkt och hoppats. Och ja, jag tar till mig att jag droppade det i fel läge. Men jag tror också att för bägges skull är det bästa att hon vet. Och att det kan gå snabbast då att träna tillsammans. Hoppas fler kvinnor tänker som du. 
  • Anonym (Q)
    Anonym (2) skrev 2025-06-29 16:54:52 följande:
    Nej det är inget självklart med det och inte säkert att det märks alls. Har du själv många erfarenheter av att ha sex med gamla oskulder? Men om han ska vara nervös innan och tänka att det kommer bli fiasko då ökar ju risken
    Vad spelar det för roll om risken ökar från 98% till 100%? Det är ju så marginellt att det inte spelar någon roll.
  • Anonym (2)
    Anonym (Q) skrev 2025-06-29 19:04:49 följande:
    Vad spelar det för roll om risken ökar från 98% till 100%? Det är ju så marginellt att det inte spelar någon roll.
    Dina siffror dragna ingen annanstans ifrån än direkt ur en kroppsdel där bak är jag totalt ointresserad av.
  • Jimmy75
    Anonym (A) skrev 2025-06-29 14:31:38 följande:
    Håller med, många verkar inte acceptera att det inte finns några genvägar. Man måste göra jobbet själv, även om det är tufft.
    Ja, och ingen tvekan om den saken. Det kan vara skitsvårt med den typen av förändringar där man måste utmana sig själv så. Men för att ta ett citat ur TV-serien "Scrubs" Nothing in this world worth having comes easy.
  • Jimmy75
    Anonym (sexuelltfrustrerad) skrev 2025-06-29 15:46:03 följande:

Dejtingappar är omöjligt för 80-90% av männen. Jag har varit aktiv på allt som finns och inte fått en enda matchning på flera år i princip.Jag är personligen övertygad om att det är mitt utseende som är problemet och alltid har varit. Det kan jag inte göra något åt tyvärr. Tjejer gillar inte korta smala killar helt enkelt. Och jag ser inte bra ut i övrigt heller. Jag var väldigt aktiv när jag var yngre och var med på typ allt jag blev inbjuden till men det ledde aldrig till något.

Alltså jag fattar att det är skitsvårt, men du MÅSTE på något vis ändra din inställning till det här. Jag köper att det kan vara antingen en underlättande eller försvårande faktor det här med utseendet, men det är INTE det som avgör, punkt. Men så länge som du är övertygad om det så är det så.

Jag har sett tillräckligt många män som definitivt inte skulle haft relationer med de kvinnor de har om utseendet var avgörande. Kan ju låta elakt men jag inkluderar mig själv i den gruppen. Om utseende var avgörande eller ett hinder skulle jag fortfarande vara singel och aldrig ha träffat någon. 

Fundera på varför du vill lägga någonting så betydelsefullt för dig helt utanför din kontroll. För om det nu skulle vara sant som du säger att det beror på att du är kort och smal så är det ju kört....om det är sant det du säger kan du ju lika gärna lägga ner då eftersom du inte kan ändra på din längd. Problemet är att det innehåller en psykologisk sekundärvinst i att tänka så....det ger dig nämligen en ursäkt för dig själv att inte fullt ut göra det där jobbiga eftersom "det ändå inte är lönt".

Testa att lyssna på detta.....men inte bara slölyssna på. Ska det vara lönt behöver du lyssna ordentligt och reflektera över vad som sägs. Däremot behöver du absolut inte lyssna på hela på en gång. Går bra att lyssna typ en kvart åt gången och hellre göra det ordentligt innan du går vidare.

open.spotify.com/episode/0k2sBDGSIDND2lYl10vsT6

• Jimmy75
    Anonym (sexuelltfrustrerad) skrev 2025-06-29 16:28:12 följande:
    Det kan vara så, men jag ser ärligt talat ingen kille som påminner om mig på stan som går runt och håller en tjej i handen. Kan inte minnas att jag gjort det någon gång. 

Ja dom senaste åren så har jag inte träffat så många nya människor och mitt självförtroende är i botten efter alla misslyckanden i yngre år. Jag har fått höra så många kommentarer av tjejer i mitt liv som jag knappt vill skriva. Och samtidigt så ser vi den andra killen här i tråden som blir nobbad p.g.a att han saknar erfarenhet av sex. Jag gör nästan det då jag inte haft sex på 15 år.
    Jag hoppas du tar det här på rätt sätt, men vad du ser på stan räknas inte. För att förtydliga det där vad du ser på stan räknas inte. Du kommer nämligen se det som bekräftar din uppfattning. Du skulle kunna stirra rakt på ett par där mannen matchar dig utseendemässigt och du skulle inte se det, eller skulle du uppfatta honom som längre eller på annat vis mer attraktiv än dig - vi ser det som upptar vårt fokus och det som bekräftar vår idé av det som är sant. Det som däremot utmanar vår uppfattning kräver VÄLDIGT mycket mer för att vi ska uppfatta det....antingen att det händer avsevärt fler gånger än det som bekräftar vår bild, eller att det är väldigt mycket starkare.
  • Anonym (A)
    Anonym (sexuelltfrustrerad) skrev 2025-06-29 16:28:12 följande:

Jag håller med Jimmy ovan om att du ser det som bekräftar din uppfattning. Du är så fast i din föreställning om att du inte kan göra något åt din situation att du inte kan komma vidare. Du har fått flera konstruktiva råd både i den här tråden och andra trådar men väljer att inte lyssna på dem.
    Jimmy75 skrev 2025-06-29 23:31:54 följande:

Alltså jag fattar att det är skitsvårt, men du MÅSTE på något vis ändra din inställning till det här. Jag köper att det kan vara antingen en underlättande eller försvårande faktor det här med utseendet, men det är INTE det som avgör, punkt. Men så länge som du är övertygad om det så är det så.

Jag har sett tillräckligt många män som definitivt inte skulle haft relationer med de kvinnor de har om utseendet var avgörande. Kan ju låta elakt men jag inkluderar mig själv i den gruppen. Om utseende var avgörande eller ett hinder skulle jag fortfarande vara singel och aldrig ha träffat någon. 

Fundera på varför du vill lägga någonting så betydelsefullt för dig helt utanför din kontroll. För om det nu skulle vara sant som du säger att det beror på att du är kort och smal så är det ju kört....om det är sant det du säger kan du ju lika gärna lägga ner då eftersom du inte kan ändra på din längd. Problemet är att det innehåller en psykologisk sekundärvinst i att tänka så....det ger dig nämligen en ursäkt för dig själv att inte fullt ut göra det där jobbiga eftersom "det ändå inte är lönt".

Testa att lyssna på detta.....men inte bara slölyssna på. Ska det vara lönt behöver du lyssna ordentligt och reflektera över vad som sägs. Däremot behöver du absolut inte lyssna på hela på en gång. Går bra att lyssna typ en kvart åt gången och hellre göra det ordentligt innan du går vidare.

open.spotify.com/episode/0k2sBDGSIDND2lYl10vsT6

Hm ja jag vet, du har rätt. Men det har varit ingrott i min hjärna i så många år att det är svårt :/ problemet med när du säger "såna som jag" och "har sett andra" så ser dom fortfarande inte ut som mig tyvärr. Storleken på mannen avgör. Jag är liten, kvinnor gillar stora män.

Och om nu dessa tankar försvinner ur mitt huvud: Det är ändå svårt att börja träffa någon i min ålder. Knappt varit på en riktig dejt. Inte haft sex på 15 år. Jag har liten penis.

Jag jobbar ju i rejäl motvind.
  • Jimmy75

Vad VILL du? Vill du ha ett annat resultat, eller vill du fortsätta ge dig själv ursäkter? Vilket du än väljer är helt okej för mig, men svaret på ovanstående avgör hur du ska gå vidare.

Lägg 40 minuter på att kolla på nedanstående. Därefter kan du komma tillbaka hit och påstå att dina förutsättningar är en alltför brant uppförsbacke

">

O
    m du sedan kan sträcka dig så långt så att du iallafall leker med tanken att det kanske ändå går att ändra på saker så kan du lyssna på nästa klipp också. Totalt kostar det ovan och det nedanför 70 minuter av ditt liv (tiden det tar dig att läsa här inkluderat)

">

• Anonym (U)
    Anonym (L) skrev 2025-06-29 17:01:51 följande:
    Tack, det är precis så jag tänkt och hoppats. Och ja, jag tar till mig att jag droppade det i fel läge. Men jag tror också att för bägges skull är det bästa att hon vet. Och att det kan gå snabbast då att träna tillsammans. Hoppas fler kvinnor tänker som du. 
    Jag hoppas också att fler kvinnor tänker som jag. Du verkar ju kunna attrahera kvinnor så det finns säkert något hos dig. Tråkigt om din oerfarenhet då ska vara ett hinder. Tycker det var sorgligt att höra hur det stoppat dig från att uppleva kärleken. Jag hoppas verkligen innerligt att du träffar en kvinna som inte ser det som ett jätteproblem.
  • Perjonsson

Jag är transflicka och har träffat gifta män utan sex men även oerfarna, sexlösa och oskulder.
    Jag är väldigt feminint o sexigt klädd och gillar se den lycka de upplever av att hamna i soffan med mej.
    Få prata och smeka kvinnliga kläder o bli långsamt mer intim. Få förföra o komma nära, smeka bröst o nylonstrumpor. Och slutligen komma in mellan mina nylonben o tränga in o ha det skönt. Visst jag försöker att de ska knulla mej skönt men jag tycker det är läckert hur han äntligen får njuta av mej, bli alldeles ivrig och spruta. 
    Tycker det är extra härligt få ge en frustrerad oskuld det han saknat och hur han typ blir nästan kär i vill fortsätta träffas. De är annan man efter denna kväll.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Bert) skrev 2025-06-29 15:14:30 följande:
    Synd om killen. Någon kvinna måste alltså ta första smällen.

Jag tänker mig att det vara rart att få vara den första, att inviga någon i kärlekens språk. 
    Nja, precis som i tråden om kvinnliga oskulder, så föredrar många en partner som har lite erfarenhet. Både män och kvinnor. Speciellt ju äldre man är. 
Svar på tråden Jag vill så gärna ha sex :(