Anonym (sexuelltfrustrerad) skrev 2025-06-29 15:46:03 följande:
Ja frågan är vart.... jag har inte kommit på något :/ annars älskar jag att umgås med människor och hitta på saker. Det svåra är att träffa dom från första början.
Anonym (Tips från coachen) skrev 2025-06-29 14:11:41 följande:
Sen finns det ju forum (dejtingappar) och hemsidor. Sedan är det viktigt hur man presenterar sig. Sköta hygienen, ha hela och rena kläder, vara fräsch och ha koll på ekonomin mm. Även vara intresserad av den andra personen och inte enbart prata om sig själv. Oavsett om det är en vän, KK eller partner.
Dejtingappar är omöjligt för 80-90% av männen. Jag har varit aktiv på allt som finns och inte fått en enda matchning på flera år i princip.Jag är personligen övertygad om att det är mitt utseende som är problemet och alltid har varit. Det kan jag inte göra något åt tyvärr. Tjejer gillar inte korta smala killar helt enkelt. Och jag ser inte bra ut i övrigt heller. Jag var väldigt aktiv när jag var yngre och var med på typ allt jag blev inbjuden till men det ledde aldrig till något.
Har du några förslag på vad jag bör göra?
Alltså jag fattar att det är skitsvårt, men du MÅSTE på något vis ändra din inställning till det här. Jag köper att det kan vara antingen en underlättande eller försvårande faktor det här med utseendet, men det är INTE det som avgör, punkt. Men så länge som du är övertygad om det så är det så.
Jag har sett tillräckligt många män som definitivt inte skulle haft relationer med de kvinnor de har om utseendet var avgörande. Kan ju låta elakt men jag inkluderar mig själv i den gruppen. Om utseende var avgörande eller ett hinder skulle jag fortfarande vara singel och aldrig ha träffat någon.
Fundera på varför du vill lägga någonting så betydelsefullt för dig helt utanför din kontroll. För om det nu skulle vara sant som du säger att det beror på att du är kort och smal så är det ju kört....om det är sant det du säger kan du ju lika gärna lägga ner då eftersom du inte kan ändra på din längd. Problemet är att det innehåller en psykologisk sekundärvinst i att tänka så....det ger dig nämligen en ursäkt för dig själv att inte fullt ut göra det där jobbiga eftersom "det ändå inte är lönt".
Testa att lyssna på detta.....men inte bara slölyssna på. Ska det vara lönt behöver du lyssna ordentligt och reflektera över vad som sägs. Däremot behöver du absolut inte lyssna på hela på en gång. Går bra att lyssna typ en kvart åt gången och hellre göra det ordentligt innan du går vidare.
open.spotify.com/episode/0k2sBDGSIDND2lYl10vsT6