• Anonym (urban i vst)

Stringbikini på badhus...

Kunde inte låta bli att notera en mammas väldigt avslöjande stringbikini under en vistelse på det lokala badhuset idag. Inte som att hon inte passade i den klädseln i sig men just att det kändes lite väl avklätt bland så mycket folk. Kan väl tänkas att en del karlar på plats fick diskret fjong...

• Svar på tråden Stringbikini på badhus...
  • Anonym (123456)

Något som är osmakligt i badhus är att folk inte duschar utan badkläder innan

• Anonym (Rumpkillen)
    Anonym (123456) skrev 2025-06-29 13:27:12 följande:

Något som är osmakligt i badhus är att folk inte duschar utan badkläder innan

Det håller jag med om. Kulturkrock. Samma personer som gapar och skriker i simhallen.
  • Anonym (?)

Att duscha och tvätta sig med tvål innan bad är inte bara hänsyn till andra badare (vill du själv simma runt i andras skit?) du luktar också mindre klor efteråt eftersom du tvättat bort en stor del av kroppsfettet som reagerar med kloret.
    Det ät också ett faktum att poolskötarna kan se i reningsverken till poolerna att vissa dagar har folk gett fan i att duscha innan och det har badats med kalsonger under badbyxorna.
    Vissa simhallar hade/har en policy att avvisa badgäster som man ser har kalsonger under badbyxor.

• ResanTillMelonia
    Anonym (Bikini är bättre) skrev 2025-06-24 20:02:49 följande:
    Bikinistring är mindre obekvämt än vanlig string. Material osv. Så på det sättet är det inte så illa.

Inte i badhus men på strand har jag det. Jag har nån slags ide att min man skall titta på någon annans bak om jag inte har det. Han är inte stirrig av sig att han tittar med den blicken på andra...så det ligger hos mig. Jag gillar när han tittar på min bak.
    Ja, det är jättebekvämt att gå omkring med. Kör med stringkallingar, som är lättare att simma i ger en bra skjuts i vattenrutschkanorna.

gillar också när alla tittar. gärna omkring ett extravarv runt korvkiosken. går upp i lägsta vattentornet och låtsas göra lite bedömningar. Tar ett extra varv runt borden och stolarna. sedan har alla sett mig. gillar att svinga lite extra på trampolinen för att jag vet att alla tittar. Sedan tar jag första doppet. Efter det blir det åka av i vattenrutschkanorna! Jäklar vad mycket snabbare det går.

gillar när alla tittar och pekar. det enda jag har märkt är att folk blir lite obekväma i bubbelpoolen, sitter det folk där börjar de gå. Jag är inget creep!
  • ResanTillMelonia
    Anonym (?) skrev 2025-06-29 16:59:16 följande:

Att duscha och tvätta sig med tvål innan bad är inte bara hänsyn till andra badare (vill du själv simma runt i andras skit?) du luktar också mindre klor efteråt eftersom du tvättat bort en stor del av kroppsfettet som reagerar med kloret.
    Det ät också ett faktum att poolskötarna kan se i reningsverken till poolerna att vissa dagar har folk gett fan i att duscha innan och det har badats med kalsonger under badbyxorna.
    Vissa simhallar hade/har en policy att avvisa badgäster som man ser har kalsonger under badbyxor.

de flesta män blir rädda för att jag har stringkalson när jag duschar . så skippar de helt duschen och springer bara snabbt förbi. Själv duschar jag noga och smörjer in hela kroppen med tvål. avslutar med paketet innanför stringkalsongerna. Inte fan ska man ha kalsonger under badbyxorna! det begränsar rörligheten och droppar väldigt mycket efteråt.

med stringkalsoner droppar det nästan inget alls. Rekommenderar det!
  • BeBey

Jag också gillar inte strings på badhus. Tänker det är vulgärt att klä de på sig när det är ganska begränsad plats inomhus jämförelse med stranden där de passar bättre. 

Men mest av allt avskyr jag långa hår när man inte tar hänsyn att för andra det är äckligt att bada i dina hår. Varför inte ta upp de och gör en frisyr? Obestämd

• Anonym (Kasta baddräkten och visa hud!)
    Anonym (urban i vst) skrev 2025-06-24 19:36:52 följande:
    Stringbikini på badhus...

Kunde inte låta bli att notera en mammas väldigt avslöjande stringbikini under en vistelse på det lokala badhuset idag. Inte som att hon inte passade i den klädseln i sig men just att det kändes lite väl avklätt bland så mycket folk. Kan väl tänkas att en del karlar på plats fick diskret fjong...

Det är ganska vanligt att kvinnor med fördelaktig figur klär sig i string bikini för att locka till blickar från män. För stringtjejerna handlar det  dels om att få bekräftelse och dels att locka till sig män genom att bjuda ut sig sexuellt. I ekonomiskt svåra tider kan det vara ett sätt att få in pengar särskilt nu när Only Fans har försvårats i Sverige. Det är ju mycket mer lockande för män att ta kontakt med kvinnor som har bra figur och att man kan fastslå figuren  direkt istället för att upptäcka det långt senare.  

Precis som väntat tycker andra kvinnor inte om när string-tjejerna får uppmärksamhet. Mycket handlar dock om att synas på marknaden och då är badhusen ett bra ställe att visa upp sig.  

Badhusen borde premiera kvinnor som bär string, t.ex. genom gratis inträde. Det kommer också att locka fler karlar till husen vilket kommer att öka husens intäkter på sikt.

• Liza86
    Anonym (Skyl era fula arslen för sjutton gubbar) skrev 2025-06-28 04:17:59 följande:

Fult och smaklöst nedre plagg, på tok för sexuellt och skriker bekräftelseh*ra lång väg. Har inte på ett badhus att göra. 

Men oj! Vad är problemet? Det är en fri värld. Finns större problem här i världen.
    mijau skrev 2025-06-28 17:07:57 följande:

Kan folk sluta ha åsikter om hur andra ska se ut. Män går omkring utan tröja överallt. De kan ha byxer som hänger som visar halva skåran. De kan gå i alldeles för små speedos.

Låt kvinnor/tjejer vara i fred! Vi vill inte vara begränsade av andras dömande och åsikter.

Eller hur!
  • Anonym (Ned)

Väldigt olämpligt och socialt efterblivet rentav.

Tycker överlag att kvinnor som ska trycka upp bröst i ansiktet på folk i det offentliga får skylla sig själva om de drar till sig drägg till följd.

Vad väntar de sig liksom? Horig klädsel lockar horiga torkar. Är inte mer avancerat än så.

• Anonym (Skyl era fula arslen för sjutton gubbar)
    Liza86 skrev 2025-11-08 10:05:35 följande:
    Men oj! Vad är problemet? Det är en fri värld. Finns större problem här i världen.
    mijau skrev 2025-06-28 17:07:57 följande:

Kan folk sluta ha åsikter om hur andra ska se ut. Män går omkring utan tröja överallt. De kan ha byxer som hänger som visar halva skåran. De kan gå i alldeles för små speedos.

Låt kvinnor/tjejer vara i fred! Vi vill inte vara begränsade av andras dömande och åsikter.

Eller hur!
    Whataboutism är inget starkt argument precis. 

Visa lite vanligt hyfs och respekt för dina medmänniskor istället.
    Sexuellt blottade kroppsdelar har inte på offentliga badhus att göra. Bondförnuft kallas det.
  • Anonym (Badare)

Låt var och en gå klädd som den vill och trivs med.

• Anonym (Johan)
    Anonym (Badare) skrev 2025-11-09 09:01:13 följande:

Låt var och en gå klädd som den vill och trivs med.

Det vore kanske det bästa.
Svar på tråden Stringbikini på badhus...