• Anonym (urban i vst)

Stringbikini på badhus...

Kunde inte låta bli att notera en mammas väldigt avslöjande stringbikini under en vistelse på det lokala badhuset idag. Inte som att hon inte passade i den klädseln i sig men just att det kändes lite väl avklätt bland så mycket folk. Kan väl tänkas att en del karlar på plats fick diskret fjong...

• Svar på tråden Stringbikini på badhus...
  • Anonym (T)
    Anonym (Rumpkillen) skrev 2025-06-28 23:17:29 följande:
    Finns yttrandefrihet.
    Vad har yttrandefriheten att göra med detta? Förstår du ens innebörden? 
  • beb3380
    Anonym (M) skrev 2025-06-25 11:36:14 följande:
    Nej, inte i badhus på 90-talet. Faktum är att badhus alltid har varit strikt mot topless. 
    Diskrimineringsombudsmannen har klart uttryckt att att det är fritt om kvinnor vill bada topless på badhus, inget personalen kan förbjuda.
  • Anonym (Usch)

Jag hoppas att stringmodet försvinner från stränder och badhus snart. Är väl bara en tidsfråga och sedan kommer man se tillbaka på den perioden och undra hur folk tänkte egentligen. Tycker det är rätt ofräscht med folks nakna rumpor överallt. Även mina barn tycker det är konstigt och lite äckligt och ställer frågor kring varför vissa går runt i sådana bikinis. De undrar iofs även varför många tjejer uppträder i vad som ser ut som underkläder på melodifestivalen också.

• Anonym (Klara)
    beb3380 skrev 2025-06-29 08:17:53 följande:
    Diskrimineringsombudsmannen har klart uttryckt att att det är fritt om kvinnor vill bada topless på badhus, inget personalen kan förbjuda.
    Anonym (Usch) skrev 2025-06-29 08:59:35 följande:

Jag hoppas att stringmodet försvinner från stränder och badhus snart. Är väl bara en tidsfråga och sedan kommer man se tillbaka på den perioden och undra hur folk tänkte egentligen. Tycker det är rätt ofräscht med folks nakna rumpor överallt. Även mina barn tycker det är konstigt och lite äckligt och ställer frågor kring varför vissa går runt i sådana bikinis. De undrar iofs även varför många tjejer uppträder i vad som ser ut som underkläder på melodifestivalen också.

Jag har problem med vita män med ölmagar. Men det är inte förbjudet det heller. Stringbikini skulle jag aldrig sätta på mej själv. Men har inget emot att vältränade kvinnor har det och har faktiskt aldrig sett tjocka kvinnor ha det. Intressant är väl också att det i exvis Frankrike är förbjudet med Burkini, men bikini går bra! 
  • Anonym (M)
    beb3380 skrev 2025-06-29 08:17:53 följande:
    Jo, de kan förbjuda gäster att vara topless och de ka  ha regler mot det. Vilket inte är diskriminering, eftersom reglerna gäller ALLA och inte bara kvinnor. 
  • Anonym (Johan)

Ge det några år så får alla ha burkini. Då kanske ingen känner sig kränkt längre.

• Anonym (Klara)
    Anonym (M) skrev 2025-06-29 10:01:09 följande:
    Jo, de kan förbjuda gäster att vara topless och de ka  ha regler mot det. Vilket inte är diskriminering, eftersom reglerna gäller ALLA och inte bara kvinnor. 
    Jag har då aldrig sett ngn man med hängbröst ha bikiniöverdel...
  • Anonym (M)
    Anonym (Klara) skrev 2025-06-29 11:48:58 följande:
    Jag har då aldrig sett ngn man med hängbröst ha bikiniöverdel...
    Och du har sätt alla män? Imponerande  
  • Anonym (123456)

Hon tycker väl att den är snygg.

De som inte gillar det måste ju inte titta

• Anonym (123456)

Vad är att få en diskret fjong förresten?

• Anonym (123456)

Något som är osmakligt i badhus är att folk inte duschar utan badkläder innan

• Anonym (Rumpkillen)
    Anonym (123456) skrev 2025-06-29 13:27:12 följande:

Något som är osmakligt i badhus är att folk inte duschar utan badkläder innan

Det håller jag med om. Kulturkrock. Samma personer som gapar och skriker i simhallen.
  • Anonym (?)

Att duscha och tvätta sig med tvål innan bad är inte bara hänsyn till andra badare (vill du själv simma runt i andras skit?) du luktar också mindre klor efteråt eftersom du tvättat bort en stor del av kroppsfettet som reagerar med kloret.
    Det ät också ett faktum att poolskötarna kan se i reningsverken till poolerna att vissa dagar har folk gett fan i att duscha innan och det har badats med kalsonger under badbyxorna.
    Vissa simhallar hade/har en policy att avvisa badgäster som man ser har kalsonger under badbyxor.

Svar på tråden Stringbikini på badhus...