Anonym (Tja) skrev 2025-10-26 10:27:32 följande:
Anonym (Starkakänslor) skrev 2025-10-23 17:34:32 följande:
Väcker diskussioner på FL starka känslor hos dig?
Jag tycker man märker att det ofta är starka känslor och reaktioner i diskussioner på FL. Ibland nästan så att man själv blir påverkad av andra skribenters humör och känslosvall. Vad är det som gör att vissa reagerar så starkt på saker som skrivs anonymt på ett forum? För det är väl egentligen inget som påverkar en i ens dagliga liv i övrigt eller som bör göra det?
Nej det skulle jag inte säga att det gör, mestadels är det bra (ibland tänkvärd) underhållning. Men jag kan helt klart bli trött av att världen är en rätt mörk plats när det kommer hat som ibland döljs bakom "logik" och att deras åsikt ska vara 'sanning. Men autister gillar ju att vara bakom sina skärmar, det vet jag ju.
Mestadels är det bara intressant att se vad folk som man aldrig kommer i kontakt med i sitt liv tänker om saker. Ibland finns det guldkorn i form av dom som faktiskt har intressanta tankar och resonemang. Proffsgrälarna är dödligt trista.
Anonym (Tja) skrev 2025-10-26 11:06:54 följande:
Anonym (Lite) skrev 2025-10-26 10:55:48 följande:
Så enligt dig är logik hat och du raljerar över att deras sanning är den enda rätta? Har du reflekterat över att du kanske också anser att din sanning är det rätta? När du dessutom samtidigt underminerar dom du inte gillar med att dom måste vara autister?
Nej logik är inte samma som hat, men hat är hat. Logik är en bra grej, man kan använda den för att hitta sanning. Autister kan vara jäkligt jobbiga för andra i kombination med arrogans. Dom är duktiga på vissa saker men korkade på andra.
Ja, man kan låtsas att det är sanning att de jäkligt jobbiga människorna på forumet är autister baserat på någon logik som inte håller
....som ibland döljs bakom "logik" och att deras åsikt ska vara 'sanning
projektion?