Tecum skrev 2026-01-04 20:41:15 följande:
Ja det finns bättre sajter, FL är inte särskilt upphetsande. Snarare deprimerande med detta ständiga könskrig och trådar som urartar till tjafs.
Beklagar att du och andra kvinnor fått obehagliga PM, sånt är oacceptabelt och jag förstår inte män som håller på så. För mig låter det som maktutövning, de vill få kvinnor att må dåligt snarare än att locka dem. Det är samma typ av män som skickar dickpics och frågar "ska vi ha sex" på dejtingsidor. Antingen dumma eller illasinnade.
Kan du ge exempel på runktrådar, kanske någon som är aktiv nu? De som jag sett kvinnor kalla runktrådar kan likaväl vara någon som frågar seriöst. Men jag har ingalunda full koll. Men det där om underkläder behöver inte vara runkmaterial, män kan bara vilja veta t ex om kvinnor har stringtrosor till vardags. Män har ett allmänt sexintresse som inte nödvändigtvis är kopplat till den egna personen. Det finns ju en tråd om färgen på trosor som funnits i "alla tider" känns det som. Varför någon nu skulle bry sig...?
Och som sagt, det är helt okej att anmäla om de känns obehagliga. Men det är inte samma sak som PM, de är ju riktade till någon speciell och då mer obehagliga och hotfulla.
Ja,det håller jag med om. Moderatorerna borde vara mer synliga.
Tack! Det får mig inte att må dåligt,dessa snuskpm. Snarare väldigt irriterad.
Jag har även fått dickpics och det tycker jag är respektlöst att skicka oombett.
Jag har inga exempel på runktrådar rakt av. Men varför vill man veta om kvinnor bär stringtrosor t ex? För mig känns det som en runktråd.
Samma i trådar där män kan beskriva var de vill lägga satsen i ett svar till någon.
Att män har ett sexintresse ursäktar inte ett sådant beteende.
Jag tycker också om sex,men inte sitter jag och startar onanitrådar på en familjesajt eller berättar vad jag vill göra med männen för det.
Eller skickar bilder på mitt kön,för den delen.
Dessa män och trådar är en av orsakerna till att könskrig uppstår,vågar jag påstå.