molly50 skrev 2026-01-04 15:31:45 följande:
Jo,men det är säkert inte lika vanligt,som du också skriver.
Och att prata om sådana saker med sina väninnor är något annat. Då blir man i alla fall inte påtvingad det.
Nej,allt handlar säkert inte om att runka. Men ofta så tycker jag att det är ganska tydligt att det är vad dessa trådar går ut på.
Och jag tycker bara att det finns bättre sajter än FL som är avsedda för sådant.Ja det finns bättre sajter, FL är inte särskilt upphetsande. Snarare deprimerande med detta ständiga könskrig och trådar som urartar till tjafs.
Beklagar att du och andra kvinnor fått obehagliga PM, sånt är oacceptabelt och jag förstår inte män som håller på så. För mig låter det som maktutövning, de vill få kvinnor att må dåligt snarare än att locka dem. Det är samma typ av män som skickar dickpics och frågar "ska vi ha sex" på dejtingsidor. Antingen dumma eller illasinnade.
Kan du ge exempel på runktrådar, kanske någon som är aktiv nu? De som jag sett kvinnor kalla runktrådar kan likaväl vara någon som frågar seriöst. Men jag har ingalunda full koll. Men det där om underkläder behöver inte vara runkmaterial, män kan bara vilja veta t ex om kvinnor har stringtrosor till vardags. Män har ett allmänt sexintresse som inte nödvändigtvis är kopplat till den egna personen. Det finns ju en tråd om färgen på trosor som funnits i "alla tider" känns det som. Varför någon nu skulle bry sig...?
Och som sagt, det är helt okej att anmäla om de känns obehagliga. Men det är inte samma sak som PM, de är ju riktade till någon speciell och då mer obehagliga och hotfulla.