• Anonym (Vix 1)

När ni män får komplimanger så...?

Stämmer det att ni män nästan aldrig får komplimanger av kvinnor? 

Om du skulle få en komplimang hur skulle du reagera då? Tänkte mest hur du reagerar inombords inte så mycket på om du säger tack men berätta båda aspekterna om du vill. 

Skulle du tro att en kvinna flirtar med dig bara för att hon ger dig en komplimang? 

Vad skulle du tänka om kvinnan som ger dig en komplimang? 

• Svar på tråden När ni män får komplimanger så...?
  • Anonym (-)
    Anonym (Vix 1) skrev 2026-05-02 16:19:08 följande:
     Tråkigt att höra. Menar du en komplimang om vad som helst eller enbart utseende? 
    Menar inte utseende utan om vad som helst.
  • Anonym (-)
    Alltärupptaget skrev 2026-05-02 16:42:59 följande:
    Så otroligt sorgligt att höra! Gråter Jag är helt övertygad om att du har kvaliteter som är värda att ge en komplimang om. Här är en:
    Du skriver så bra Hjärta - inga stavfel, fin meningsbyggnad och skiljetecken. Fasen så mycket bättre än många andra män, min inkluderad! 

Sen om du tycker att den komplimangen var *blah*, så får du ta det! Flört Känner ju inte dig, men ändå... Du har säkert fler fina och fantastiska sidor, kanske du luktar gott? Har fin frisyr? Lagar god mat? Snickrar en stadig trall på nolltid? Köpt snyggaste sommarjackan/skorna/jeansen? Pratar gott om dina vänner? Är en som ställer upp? Ja, du - listan kan göras låååång. 

Kram från en semi-gammal tant!
    Tack! Du gjorde verkligen min dag. Ja kanske hela sommaren.  Även om jag inte känner dig kommer jag att leva på detta länge. 🤗
  • Anonym (-)
    Anonym (C) skrev 2026-05-02 21:05:04 följande:
    Här får du inte många komplimanger heller ser jag. Men jag hoppas att du får uppleva komplimanger från kvinnor någon gång. 
    Tack! Men jag fick en fin komplimang av Alltärupptaget.
  • Anonym (Loffe)

Jag brukar ge kvinnor komplimanger när jag är på nudistbadet.

Skämtar gärna till det lite. Typ "Stod du först i kön när Gud delade ut arslen?"

Ibland får man chansa lite.

• Alltärupptaget
    Anonym (-) skrev 2026-05-02 22:33:38 följande:
    Tack! Du gjorde verkligen min dag. Ja kanske hela sommaren.  Även om jag inte känner dig kommer jag att leva på detta länge. 🤗
    Hjärta
  • Finländsk
    Anonym (Vix 1) skrev 2026-05-01 19:23:39 följande:
    När ni män får komplimanger så...?

Stämmer det att ni män nästan aldrig får komplimanger av kvinnor? 

Om du skulle få en komplimang hur skulle du reagera då? Tänkte mest hur du reagerar inombords inte så mycket på om du säger tack men berätta båda aspekterna om du vill. 

Skulle du tro att en kvinna flirtar med dig bara för att hon ger dig en komplimang? 

Vad skulle du tänka om kvinnan som ger dig en komplimang? 

Att kvinnor nästan aldrig ger komplimanger till män kan jag inte skriva under. Kvinnor är väl överlag betydligt bättre på det än män. Kanske en viss skillnad på vilken typ av komplimang. Jag får rätt ofta komplimanger gällande prestation, ideer och sånt. De gånger komplimangerna handlar om utseende är det kanske främst klädsel, ibland komplimanger där mitt utseende jämförs med någon kändis som är uppenbart snygg. Av någon anledning är äldre damer mera benägna att ge direkta komplimanger om utseendet. Jag tänker att många kvinnor, speciellt jämnåriga och yngre, kan vara lite försiktiga med komplimanger om utseendet då män alltför ofta tar det som en flirt.

Om du skulle få en komplimang hur skulle du reagera då?

Om komplimangen känns uppriktig och naturlig i sammanhanget blir jag bara glad
  • Anonym (Q)
    Hoppas du få ligga nu?
  • Alltärupptaget
    Anonym (Q) skrev 2026-05-03 15:45:27 följande:
    Hoppas du få ligga nu?
    Varför vara sån? Obestämd Vad vinner du på det, tror du? Osmakligt är bara förnamnet. Om du menar att bara för att han blir glad över en komplimang och att en annan är snäll ska det vara nåt sexuellt bakomliggande.

Usch!
  • Tecum
    Anonym (Vix 1) skrev 2026-05-02 16:39:25 följande:
    Det verkar som att du får mer komplimanger än andra män? Är du yngre eller äldre? Tänker om det spelar in nånstans. 
    Tecum skrev 2026-05-02 10:45:52 följande:
    Jag som inte är särskilt snygg tycker att kvinnor rent generellt är snåla med komplimanger. Det gäller även min fru. Jag menar, det måste ju inte handla om utseende utan om att man gör eller säger något bra.

Jag kan känna varmt för en kvinna som ger mig en komplimang och det finns sånt som jag minns från långt tillbaka. Det är en bekräftelse och som man är man ofta svältfödd på det.

Har du lättare att ge komplimanger till män som ser bra ut?
    Skönheten sitter i betraktarens öga. Tänker du mest på komplimanger om utseende nu? För jag kanske inte säger att någon som ser ut som ett skogstroll är snygg får jag väl erkänna men det finns ju alltid något annat att ge en komplimang för som fina ögon, fint leende, det syns att du går på gym, du borde vara komiker, du är alltid så trevlig att prata med osv. 

Så personligen har jag inte lättare att ge komplimanger till en snygg karl men jag ändrar dom en aning beroende på. Oftast så ger jag iofs inte så många komplimanger om just utseende ändå utan mer om annat. Du sa det själv, en komplimang måste inte handla om utseende.

Tråkigt att läsa att ni är flera som känner er svältfödda på komplimanger.
    Nja inte direkt men att döma av inläggen i tråden verkar det som att kvinnor helst kommenterar utseende. Själv tycker jag inte det är så viktigt och inget jag saknar. Som man får man lära sig att man ska vara försiktig med att kommentera kvinnors utseende och klädsel för att inte anklagas för raggning. Utom hos frun förstås! Så utseende nämner jag inte men visst kan jag säga något om snygga kläder även om jag helst ger komplimanger om sånt hon gör eller säger., 
  • Anonym (Q)
    Alltärupptaget skrev 2026-05-03 16:24:46 följande:
    Varför vara sån? Obestämd Vad vinner du på det, tror du? Osmakligt är bara förnamnet. Om du menar att bara för att han blir glad över en komplimang och att en annan är snäll ska det vara nåt sexuellt bakomliggande.

Usch!
    Har han aldrig fått en komplimang av en kvinna och blir så glad av vad en random kvinna på nätet skriver är han med all sannolikhet oskuld. Och då finns all anledning att anta att han skriver så i hopp om någonting.
  • Alltärupptaget
    Anonym (Q) skrev 2026-05-03 18:46:12 följande:
    Har han aldrig fått en komplimang av en kvinna och blir så glad av vad en random kvinna på nätet skriver är han med all sannolikhet oskuld. Och då finns all anledning att anta att han skriver så i hopp om någonting.
    Med en semi-gammal tant som är gift sedan många år och dessutom kanske inte ens bor i rätt landsända? Jag tror nog mer om folk än så! Men ok, jag kan tro att du också bara "fick en känsla". Ändå, ha en fin kväll! Glad
  • Anonym (-)
    Ja för det är förstås helt otänkbart att jag faktiskt skulle bli glad av ett vänligt inlägg från en kvinna jag inte känner. Ska jag anses guilt by association bara för att jag alltid haft svårt att attrahera kvinnor?
  • Anonym (C)
    Så lite som behövs för att göra någon annan glad. Ibland kan det räcka med att bli sedd. Trist att vissa tror man har baktankar om man blir glad av att bli sedd. 
  • KimLinnefeldt

Nyligen var vi på en utekonsert. Efteråt berättade min fru (sedan 25 år) att hon stått och tittat på mig och tyckt att jag är fin. Jag blev jätteglad, kände hur jag lyste upp.

Hon är annars sparsam med komplimanger. Jo, hon säger alltid att maten jag lagar är god, med mera. Men jag är hundra gånger bättre på att uppvakta och bekräfta henne än vad hon är. Men hon har många andra goda sidor.

• Anonym (Olle)

Jag får komplimanger och blickar från både äldre och yngre Solig
    Min fru som påpekade detta, då jag inte lag märke till blickarna HAHAH

Men nu när jag är ute och handlat tex så ser jag   

• ClumsySmurf
    det är ju inte så att de som inte får ligga har lägst förhoppningar om att få ligga, kanske inga, nej då, ju sämre det går ju bättre självförtroende får man så de ser potentiella ligg över allt
    kan det vara så att det är du ett behov att provocera?
Svar på tråden När ni män får komplimanger så...?