Anonym (Vix 1) skrev 2026-05-02 16:39:25 följande:
Det verkar som att du får mer komplimanger än andra män? Är du yngre eller äldre? Tänker om det spelar in nånstans.
Tecum skrev 2026-05-02 10:45:52 följande:
Jag som inte är särskilt snygg tycker att kvinnor rent generellt är snåla med komplimanger. Det gäller även min fru. Jag menar, det måste ju inte handla om utseende utan om att man gör eller säger något bra.
Jag kan känna varmt för en kvinna som ger mig en komplimang och det finns sånt som jag minns från långt tillbaka. Det är en bekräftelse och som man är man ofta svältfödd på det.
Har du lättare att ge komplimanger till män som ser bra ut?
Skönheten sitter i betraktarens öga.
Tänker du mest på komplimanger om utseende nu? För jag kanske inte säger att någon som ser ut som ett skogstroll är snygg får jag väl erkänna men det finns ju alltid något annat att ge en komplimang för som fina ögon, fint leende, det syns att du går på gym, du borde vara komiker, du är alltid så trevlig att prata med osv.
Så personligen har jag inte lättare att ge komplimanger till en snygg karl men jag ändrar dom en aning beroende på. Oftast så ger jag iofs inte så många komplimanger om just utseende ändå utan mer om annat. Du sa det själv, en komplimang måste inte handla om utseende.
Tråkigt att läsa att ni är flera som känner er svältfödda på komplimanger.

Nja inte direkt men att döma av inläggen i tråden verkar det som att kvinnor helst kommenterar utseende. Själv tycker jag inte det är så viktigt och inget jag saknar. Som man får man lära sig att man ska vara försiktig med att kommentera kvinnors utseende och klädsel för att inte anklagas för raggning. Utom hos frun förstås! Så utseende nämner jag inte men visst kan jag säga något om snygga kläder även om jag helst ger komplimanger om sånt hon gör eller säger.,