• Aaliyah

    Anhörig till psykiskt sjuk

    Har märkt att det finns en del här på fl som i likhet med mig har en anhörig som mår psykiskt dåligt. Tänkte vi kunde stötta varandra och utbyta tips om hur man underlättar vardagen eller om hur man bäst hjälper den sjuke. Jag kan säga också att i mitt fall är det min mamma som är sjuk, hon lider av bipolär sjukdom.

  • Svar på tråden Anhörig till psykiskt sjuk
  • Anonym (Ocd)

    Är alla ute i det fina vädret idag tro?

    Vi har varit på stranden och badat. KUL.

  • mamma legolina

    Så fint väder har inte vi, solen skiner men det blåser rätt kallt


    Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Aaliyah

    Kjempejente; vet du att det finns något som heter tanoholic nu? Efter typ Paris Hilton som är helt orange av brun- utan sol? Helt ot men ändå...

  • Clavi

    Hej alla!
    Längesen ajg skrev nåt här. Inget nytt har väl eg hänt. Min pappa har inte varit till doktorn och jobbar fortfarande 16 timmar om dagen. Jag har slutat svara när han ringer för jag orkar verkligen inte mer nu. Jag har dock ett väldigt dåligt samvete att kämpa med. Det känns som om jag sviker min pappa.

  • kjempejente

    Aaliyah:
    Här hemma hos mig, på min gata i norrland, där är det bara äkta vara som gäller, dvs SOLEN.. Sen om det blåser som s*at*n så är det bara att bita ihop..få cancer eller nått.

    Jag njuter av de ljusa sommarnätterna nu också, dem är helt makalösa. På nått sätt ger dem en styrka att klara den mörka vintern och klara sig från en utmattnings depression..

  • OlgaMatildah

    känner att jag kanske också hör hemma i den här tråden, då min pojkvän lider av social forbi, en psykisk sjukdom som heter något med postromatiskt stress symtom, grov panik ångest och ett stort antal forbier.,

  • Aaliyah

    Clavi; du sviker honom inte. Du är en bra dotter som bryr dig om hans hälsa. Men jag förstår att det känns jobbigt för dig att han inte tar ansvar själv. Kram till dig!

Svar på tråden Anhörig till psykiskt sjuk