• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Tussetösen
    Criffegirl skrev 2007-03-14 14:46:31 följande:
    *skrattar högt*Ja vad ska man säga?! Jag kikade in på den där omtalade "attacktråden" igen och kunde bara inte låta bli att skriva...Finns det verkligen folk som sitter här och går igenom forumet bara för att hacka på andra och tala om hur saker och ting ska vara?! Kan bara inte sluta le åt eländet....
    ???
  • Criffegirl
    Tussetösen skrev 2007-03-14 15:49:05 följande:
    Criffegirl skrev 2007-03-14 14:46:31 följande: *skrattar högt*Ja vad ska man säga?! Jag kikade in på den där omtalade "attacktråden" igen och kunde bara inte låta bli att skriva...Finns det verkligen folk som sitter här och går igenom forumet bara för att hacka på andra och tala om hur saker och ting ska vara?! Kan bara inte sluta le åt eländet.... ???
    Kolla länken på inlägg 820. Det handlar om en annan tråd...inte denna inte, här tar vi varandra för vänner som vill hjälpa till...det är tydligen inte så överallt
  • CarinaB
    am76 skrev 2007-03-14 11:44:01 följande:
    .Hur går det med era knipövningar? Jag knep första veckorna hela tiden sen glömde jag bort det. Kom på det nu imorse, hoppsan! De säger ju att man ska fortsätta länge, men besväras man inte så ska det väl inte spela nån roll, eller?
    Jag har oxå varit dålig, fast min BM sa att jag skulle göra det i månader framåt (speciellt som jag slarvade i början...). Tydligen (enligt henne, jag är ingen expert) så om musklerna inte är bra ökar risken för framfall längre fram...

    Var på BVC med Elba idag - 63 cm och 6925 gram. Hon sitter inte ännu själv men jag pallrar upp henne med lutning i liggvagnen så hennes nyfikna ögon kan blicka på allt
    Vände sig gjorde hon ju i måndags och hittills är det första och enda gången
  • Tussetösen

    criffegirl: okejj.. förstår nu vad du menar.. tänkte väll det... för här e så härligt stämning inne... *knock on wood*

  • Hean

    Hej, här vill jag också vara med. Är stolt mamma till Elias som förddes den 15 nov, 17 dgr efter BF.
    Han var 53 cm lång och vägde 4344g.

    Elias blir 4 mån imorgon och vi har inte börjat med smakportioner ännu. Jag helammar honom, men är sugen på att börja, så det blir nog snart.

  • Tussetösen

    och ang knipövningar e jag super-dålig... gör det lixom inte alls... vet inte ens hur man ska göra...

  • Mill06

    Hallå i stugorna!!

    Nu har vi varit på 4-mån koll. Nu är Maja 64 cm och väger 6460g!

    Åsså har vi just kommit hem från premiär babysimmet! Det var lite läskigt men jättekul!!
    Det läskiga var att Maja fick vatten i näsan några gånger, mitt fel antagligen.. Det blir nog bättre när man får lite mer kläm på det! Räcka ut tungan

    Men jag kan verkligen rekomendera det!

  • Mill06

    am76- ja det är samma här!! Knipövningarna var jag duktig med i början, men nu.... Promenader blir det många, typ 1- 1 1/2 tim per dag.
    Vad gäller magen å ryggen så hmm man har ju inte varit flitig direkt....

    Nä det blir nog till att rycka upp sig snart! Flört

  • sleepygrodis

    tjorvisen: Jo, vi skulle på stan, men jag insåg på vägen att jag nästan höll på att svälta ihjäl Hopplöst, nu när jag ammar är jag hungrig precis hela tiden. Så det blev hem och käka först. Hittade en jättefin Labanmössa till Alva, hon var så söt i den Ja, kom med på stan nån dag! Det vore skoj!

    Mill06: Alva brukar också få vatten i ögonen och näsan på simmet, men de lär sig snart hur de ska göra för att inte få det säger ledaren. Hoppas Maja tyckte det var skoj!

  • Criffegirl

    Jaha, då blir man snart ensam igen då....sambon ska bort 1 dygn

    Jag är mer o mer säker på att Pontus får tänder....nu känner man en bula i nederkäken och om man lyckas få sig en titt så är han röd där på höger sida.
    Gud va gulligt det ska bli med små risgryn


    Förresten, jag undrar en sak...tror ni man kan bli hård i magen av tänder likväl som en del blir lösa?

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!