• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Bibob

    Ngn bebis mer än min som har 4mån kris!!!!

  • Bibob

    En fråga till, ngn som börjat med sittdelen på era vagnar om ni har Duo.. tycker ni det är för tidigt ect???

  • Criffegirl

    Om 4 månaders kris innebär tänder så ...JA!!

    Och på fråga 2 svarar jag...JA ch NEJ 

  • CarinaB

    Kris och kris, sista två veckorna har hon varit mer otålig och gnällig - fast ett solsken sista 3 dagarna. Helt klart kräver hon ju mer stimulans nu.
    Vad menar du med kris? Vad gör din lille?

    Har inte börjat med sittdelen ännu, hon ligger fortfarande i mjukliften men har pallrat upp henne lite så hon lättare kan se världen passera, vilket är urkul

  • SannaStina

    Oj vad här skrivs! Har lagt till mig och sonen Max i listtråden och passade på att ta med mig Dyckan och Molly7272 som nog missat att listan är i en annan tråd.

    Bibop - kan inte du skriva i trådstarten att våra namn finns i egen tråd + länken dit?

    Jag hör till dem som gjort kejsarsnitt. Blev akut efter att ha stått still på 5 cm i mer än 12 timmar och att sonen började bli påverkad. Fast mitt snitt blev ett lungt akut snitt så jag var vaken och och operationsgänget kunde ta det rätt lugnt. Tog väl en timme efter beslutet innan sonen var ute.

    Mammakroppen är jag inte nöjd med. Har massor med hud och daller kvar på magen och den ser ut som om jag var i 5:e månaden. Har ca 7 kg kvar att gå ner men får väl skylla mig själv då jag inte äter så nyttig mat som jag borde och kunde - är enormt godissugen hela tiden. Inte blir det bättre av att min sambo är en gottegris också och hela tiden köper hem godis och kakor!


    Har alla ni andra fått tillbaka er mage ni hade innan graviditeten vad gäller "platthet" om än inte muskelstyrka?

    Min son blir nog en lång en för han var som nybliven 4månadersgosse 68 cm lång. Vägde ändå inte mer än 7,2 kg. Ser att flera av era andras barn fortfarande är under 65 cm.


    Mamma till Max 061104
  • islandgirl

    Bibob: japp, här är det 4 månaders kris på så sätt att han blir oförklarligt jätteledsen och humöret svänger jättesnabbt. Sover upp och ner, jättebra vissa nätter (21-06 utan amning)eller som i natt, vaknar varannan timme coh vill inte somna om.
    Han är svårare att trösta och man är lite nervös hela tiden att han skall bli tokledsen. Han vill inte vara ensam och vill helst vara i famnen hela tiden. Vill bli underhållen.
    Någon som vet hur länge detta skall hålla i sig?

    Ang Mammakroppen. Jag är superdålig på knipövningar, gör några när jag kommer i håg. O tränar gör jag inte heller. Hatar gym, men tränar och tävlar i badminton, fotboll och innebandy och dessa sporter är för "hoppiga och stötiga" för att börja med redan säger BM. Men jag försöker promenera varje dag, men har blivit en sådan sucker för sötsaker. Äter inget vidare nyttigt.

  • madde84b

    Herregud vad det skrevs här, hinner ju inte med!

    Min dotter har blivit hela 4 mån i dag och vi har köpt en matstol som hon sitter så fint i
    Äter gör hon med god aptit, banangröt till frukost och lite majs och potatis puré med någon god "efterrätt" kring middag

    Kroppen är ett minne blott för min del, lär ju ändå få vänta ett år minst innan jag kan börja göra något med den då syskon väntas i oktober


  • Tussetösen
    madde4 skrev 2007-03-14 21:22:17 följande:
    Herregud vad det skrevs här, hinner ju inte med!Min dotter har blivit hela 4 mån i dag och vi har köpt en matstol som hon sitter så fint i Äter gör hon med god aptit, banangröt till frukost och lite majs och potatis puré med någon god "efterrätt" kring middag Kroppen är ett minne blott för min del, lär ju ändå få vänta ett år minst innan jag kan börja göra något med den då syskon väntas i oktober elisa061114.bilddagboken.se
    syskon..??? wow.. har jag sagt grattis..??? om inte så säjer jag STORT GRATTIS..!!! har själv funderingarna kring det och börjar bli lite sugen igen...
  • Kanga1
    Maddie84:
    ja grattis till dig!! Vad spännande hur känns det för dig? Var det planerat eller råkade det bara bli så? Då blir det exakt som mellan mig o min lillasyster jag född nov hon okt året efter..
  • Criffegirl
    Maddie84:

    Syskon redan?!...WOW!!! Jag undrar oxå om det var planerat eller bara blev så

    Grattis iaf...jättekul ju
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!