• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Taneli

    Har samma problem med vikten. De sista 5 kilona vill inte försvinna. Gick iof upp 22 vilket e rätt mycket och slutatde helamma när Isa var 2 månader, vilket oxå kan ha bidragit till att det tog stopp. Känns riktigt jobbigt då jag endast får på mig ett par av mina gamla byxor. Har lånat 2 par av min mamma men vill så gärna ha på mig mina egna. Verkar som att jag blivit bredare över höfterna. Orkar inte hålla på med nån diet nu  heller när man har smått att ta hand om. Tycker bara att det skulle bli jobbigt för man kan inte äta på samma klockslag varje dag. Ibland dyker nåt oväntat upp och så går klockan och man har glömt äta.

    Var magsjuk i helgen och trodde jag skulle gå ner några kg, blev iof 1.5 men nu när man börjar kunna äta normalt igen så går man ju upp igen. Så jobbigt. har inte ätit godis eller massa annat sött heller men det verkar inte heller hjälpa.

  • mexisis

    ni har det bra ni som bara har några kilon kvar jag gick upp 18 och har bara gått ner åtta av dem så jag har 10 kg kvar med de sitter som klister. plus att jag gärna hade vägt 10 kg mindre när jag blev gravid, så ser man det så har jag väl typ 20 kg att gå ner


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Bibob

    Hahahhah min sebbe dansar i sin gå stol han försöker härma mig hahahah

  • Criffegirl
    mexisis skrev 2007-04-17 16:54:02 följande:
    ni har det bra ni som bara har några kilon kvar jag gick upp 18 och har bara gått ner åtta av dem så jag har 10 kg kvar med de sitter som klister. plus att jag gärna hade vägt 10 kg mindre när jag blev gravid, så ser man det så har jag väl typ 20 kg att gå ner

    Du e INTE ensam


    Jag gick upp 16-17 kilo under graviditeten (från inskrivningen till BF) och har gått ner 10 av dem. Det gjorde jag direkt efter förlossningen, sen har jag inte tappat ette enda kilo till. För att jag ska vara nöjd och komma i större delen av mina kläder så har jag mínst 15 kg att kämpa bort.......och det står TOKSTILLA!!! *suck*

  • Thinner
    Criffegirl skrev 2007-04-18 09:18:31 följande:
    Du e INTE ensam Jag gick upp 16-17 kilo under graviditeten (från inskrivningen till BF) och har gått ner 10 av dem. Det gjorde jag direkt efter förlossningen, sen har jag inte tappat ette enda kilo till. För att jag ska vara nöjd och komma i större delen av mina kläder så har jag mínst 15 kg att kämpa bort.......och det står TOKSTILLA!!! *suck*
    En till som vill gå ner lite till, väger över 60 fortf och det står verkligen still och jag som rör på mig massor
    Ska ta en superkur nu snart och banta ner de sista kilona snabbt tänkte jag, orkar inte hålla på i flera månder.
    Vill väga 53-54 kg, till min längd är det lagom. Jag är 155 cm så ALLA KILON SYNS PÅ MIG *suck*
    När Hannes föddes vägde jag 77 stadiga kilon  MASSOR av vätska som rann av mig rätt fort och gick snabbt ner till 62 men sen var det tydligen stopp....
    I´m Not Afraid Of Dying, But I Am Afraid Of Losing You
  • am76

    Vad olika det kan va med vikten. Jag har sedan 16 års ålder verkligen kämpat med att hålla vikten vid 65 kg (är 169cm), tränat massor och viktväktat typ konstant osv. Under grav gick jag upp till 77 kg. Sedan Tea föddes har jag ätit sånt jag inte ätit på hela 15 år: pizza, chocklad, bullar och smör på mackorna, känns såå konstigt att ha kunnat äta detta utan att gå upp, och nu visar vågen 62 kg. Måtte detta hålla i sig även efter att amningen är slut. Måste hänt nåt radikalt med min ämnesomsättning och det tackar jag för .

    Vår lilla Tea är som en klocka numera på nätterna. Trött 20:30 somnar 21 äter 01 och 06 och vaknar alltid 08, kanske nån minut över. Sambon har inte satt sin väckarklocka på länge då hon ändå vaknar 06 . På dagarna är det också ofta samma klocksalg som gäller, puré 11:30 och gröt 19:30. Amningarna bara som varierar lite, blir mer och mer sällan nu.

  • mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-18 09:18:31 följande:
    Du e INTE ensam Jag gick upp 16-17 kilo under graviditeten (från inskrivningen till BF) och har gått ner 10 av dem. Det gjorde jag direkt efter förlossningen, sen har jag inte tappat ette enda kilo till. För att jag ska vara nöjd och komma i större delen av mina kläder så har jag mínst 15 kg att kämpa bort.......och det står TOKSTILLA!!! *suck*
    skönt att höra att man inte är helt ensam. mina 8 jag gick ner var i samband med förlossningen och under första veckan, sen har det inte hänt nånting, och jag äter mycket mindre och bättre nu än innan jag blev gravid. vet inte vad jag ska göra, klarar inte av såna där pulver och grejer och jag hinner inte va ute och gå mer än de 2-3 timmar gör nu
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • TheCoopers
    Mexisis :

    Man får ju inte glömma bort att det bara var 5 månader sedan du gav liv till en liten söt son Skrattande Det är ju en enorm påfrestning på kroppen ...
    Det kanske står still ett tag nu ... men sedan helt plötsligt rasar av om 1 månad ... om du äter bra och promenerar tror jag det kommer att ge sig själv efter ett tag :)

    Tror du är jättefin som du är - men det är ju viktigast hur man känner själv ..!
    Mark Levengood 4 President
  • madde84b

    Gick upp ca 32 kg och har tappat 18 av dem...känner mig något stressad då man ska i sin brudklänning om mindre än 2 månader! Så kom med tips på hur man ska rasa lite i vikt, om ni har några

    Innan graviditeten brukade jag ligga allt mellan 60-65 kg men känner att jag är väl nöjd om jag kommer mig ner till 75 (är 178 cm lång).


  • Bibob

    Jag har världens bästa träningstipsGlad

    Jag och sebastian prommenerar varje dag typ 2 tim. På eftermiddagen dansar vi loss i vardagsrummet med hög musik som svänger om typ salsa eller schlager. Brukar avsluta med att använda sebbe osm hantlar, tränar armarna! Det tycker han är jätte kul. Efter dansen lugnar vi ner oss med Andrea Bocelli..as bra musik innan läggning Skrattande


    Har ni några roliga saker ni brukar hitta på med era små??


    Det svänger hemma hos oss!
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!