• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis
    Tussetösen skrev 2007-04-15 11:18:05 följande:
     ja det va rätt frustrerande och se dom kämpa men inte lyckas riktigt... jag försökte att inte hjälpa theo men det funkade ju inte... vad har ni på barnen om dagarna när det e såhär varmt..?och i vagnen..?
    undrar också över det där med kläder. vi ska ut nu och jag har bara tagit på honom byxor, t-shirt och en luvjacka och skor. men behöver han verkligen ha mössa nu när det är över 20 grader varmt??
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Mill06
    mexisis- Jag tror att Maja höll på i ca en månad innan hon fattade att hon kunde dra fram armen själv. Ibland hjälpte jag henne när hon blev riktigt arg! Flört
  • Mill06

Solen är ju så stark nu, är det nån som vet vilket solskydd som är bäst för de små?? Solcreme alltså?!

Jag har varit ute hela dagen i t-shirt o lyckats bli lite röd på ena armen.. När de ligger i vagnen är de ju skyddade, men när de är uppe i solen.. hmmmm.

• mexisis
    Mill06 skrev 2007-04-15 17:26:11 följande:
    mexisis- Jag tror att Maja höll på i ca en månad innan hon fattade att hon kunde dra fram armen själv. Ibland hjälpte jag henne när hon blev riktigt arg!
    ok, devin har hållt på sen den 20 mars så då är vi ju snart uppe i en månad. får väl hoppas han får till det snart
  • am76

Oj vad mkt ni skrivit sen jag var inne sist! Får läsa när jag får tid. Vi har haft händelsrika dagar med dop i lördags, gäster från när och fjärran, årets varmaste dag och dessutom har Tea äntligen börjat skratta högt! Hur underbart som helst!

• Criffegirl

Kläder är svårt....jag har bara haft en långärmad body och byxor på Pontus idag. Vi har iofs åkt ganska mycket bil och varit inne i affärer en del. När han legat ute i vagnen har han haft sin tunna bomullsfilt på sig oxå, jag har fått för mig att det skyddar lite mot eventuellt drag?! Jag har inte haft mössa/keps på honom de stunder jag burit honom till och från bilen och inte heller när han sovit i sin vagn.

Solkräm??? Jag har hört att bebisar inte skall ha solkräm utan vara påklädda istället...sen har man dem väl inte i direkt solljus heller, eller? Fundersam

• mexisis

i morgon ska devin få sin andra spruta och väga och mäta sig. ska bli kul att se vad han väger nu, knubbkorven hihi
    sprutan hoppas jag går bra för sist märkte han inte ens att han fick den utan var hur glad som helst och tack och lov slapp han få feber också. men man vet ju aldrig, det kan ju bli precis tvärtom den här gången.

slänger in en bild på knubbkorven från ikväll. han blir ju 5 månader idag

knubbkorven 5 månader.jpg

• mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-15 23:09:35 följande:
    Shit va söt han är!!!
    hahaha tack
    en liten tjockis hihi fast så där ser han inte ut med kläderna på konstigt nog
  • Criffegirl

Jag börjar fundera lite på vad vårt BVC pysslar med?! När vi var på 3mån kollen med första vaccinationen så fick jag tid för nästa spruta....i mitten av maj??...Då är ju Pontus 6 mån snart?? Sen har jag sett att många varit på 4 mån koll, det har inte vi....måste man ta de initiativen själv eller?
    Jag ska dit imorgon bara för att väga honom, jag vill ju se att han följer kurvan som han ska...men det är ett heeelt frivilligt besök.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!