• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Carro
    Thinner;
    Tack för din omtanke, den värmer!!!

    Sam har ju ratat flaska fullständigt..
    MEN..
    Nu ikväll när jag var i affären så fanns där en flaska jag köpte på vinst och förlust för jag tyckte att nappen till den såg bra ut..
    Förvisso bara en 130ml, men jag gör ändå bara välling på 100ml vatten så..
    Han tog flaskan!!!!!!!!!!
    På kort tid så fick han i sig iaf 70 ml välling och efter det fick han tutte..
    45 minuter innan vällingen så åt han en stor portion gröt och hann bajsa med lite hjälp därefter med..

    Nu sover han, fullständigt utslagen..

    Jag hoppas på att han kanske sover liiite längre perioder inatt, men annars så kan jag kanske börja se ljuset i tunneln om han kanske börjar ta flaska, då kan jag iaf få avlastning ngn morron..

    Om jag inte minns fel så fanns det ngn bebis till som inte gillar flaska här inne..
    Jag lägger ut en bild på flaskan..
    Flaskan är som vilken annan flaska som helst, men som sagt, det var nappen till den jag fastnade för..
    Den verkar vara lite kortare så Sam får in mer av den i munnen..
    Kanske hade den fallit ngn annan i smaken med? Gladnappflaskan

    Och så lite nyinlagda foton (klickbara);

    I Indien äter man med fingrarna.. Mat är mums! Mormors vask kan användas till mycket..
  • Criffegirl

    ÖVERLYCKLIG!!!!
    Inatt har Pontus sovit HELA natten....han somnade dock ganska sent eftersom han varit ue på äventyr med pappa på kvällen. Klockan var nog 23 när han lugnt och stilla somnade i mitt knä vid tv:n, jag gick o la honom i sin säng. När jag hörde honom nästa gång var klockan 6....GUUUD VA GÖTT!!! Den kom tillslut, den där natten jag längtat så efter


    P.g.a att NAN är tvärslut i alla affärer så har jag tvingats gå över till Plusvälling, jag blandar dock i lite NAN nu till en början. Färdig NAN på terta finns kvar i affärerna än sålänge. Kanske kan det vara en anledning till at han sover längre, det mättar nog bättre?!

    Jag ser en ljusare framtid nu...

  • TheCoopers
    Criffegirl :

    GRATTIS
    Vällingen kan mycket väl vara orsaken till att han sover bättre - eller så har han börjat ändra sov vanor bara
    Vilken välling använder du ?SEMPER ?

    Jag har provat majsvälling och det är ingen hit ...
    Inspector Gadget is King
  • Criffegirl
    TheCoopers skrev 2007-05-11 10:05:58 följande:
    Criffegirl :GRATTIS Vällingen kan mycket väl vara orsaken till att han sover bättre - eller så har han börjat ändra sov vanor bara Vilken välling använder du ?SEMPER ? Jag har provat majsvälling och det är ingen hit ...
    Jag har Nestlé Plusvälling nu....vi har oxå provat majsvällingen och det va samma här, ingen hit!
  • TheCoopers

    Criffegirl :

    Då ska jag prova med NEstle Plusvälling för att se om hon gillar den bättre - kanske blanda i lite ersättning som du gör .


    Inspector Gadget is King
  • Criffegirl
    TheCoopers skrev 2007-05-11 10:13:04 följande:
    Criffegirl :Då ska jag prova med NEstle Plusvälling för att se om hon gillar den bättre - kanske blanda i lite ersättning som du gör .
    Ja gör så...jag blandar bara i lite sådär så jag tycker det blir bra
  • TheCoopers

    Criffegirl :

    Hahha så ska jag med göra -lite på känn sådär ... Nu vaknade Adele - ska ut och promenera i det vackra vädret .

    Ha en bra dag


    Inspector Gadget is King
  • MagicAngel

    Jag vill oxå ha en heeeel natt..*snyftar*

    det kommer nog snart...

    Från det ena till det andra..Hittade en grej här inne..Om ni vill göra en insats så kolla in denna länk.

    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m20482611.html

    Själv ska jag ila iväg idag och fixa ett..

    Ha det gott alla...

  • mexisis
    Criffegirl skrev 2007-05-11 09:50:43 följande:
    ÖVERLYCKLIG!!!! Inatt har Pontus sovit HELA natten....han somnade dock ganska sent eftersom han varit ue på äventyr med pappa på kvällen. Klockan var nog 23 när han lugnt och stilla somnade i mitt knä vid tv:n, jag gick o la honom i sin säng. När jag hörde honom nästa gång var klockan 6....GUUUD VA GÖTT!!! Den kom tillslut, den där natten jag längtat så efter P.g.a att NAN är tvärslut i alla affärer så har jag tvingats gå över till Plusvälling, jag blandar dock i lite NAN nu till en början. Färdig NAN på terta finns kvar i affärerna än sålänge. Kanske kan det vara en anledning till at han sover längre, det mättar nog bättre?!Jag ser en ljusare framtid nu...
    aha, så det är inte bara i e-tuna det inte går att få tag på nan. vi har varit på varenda affär men det är tomt på hyllorna. vi har ju gett välling några dar nu så det har ju funkat ändå, men ibland kan man ju vilja ge ersättning bara.
    nån som vet vad det kan bero på och när det kommer in igen?

    ni som har lust får gärna gå in och rösta på min fartdåre www.familjeliv.se/Forum-5-178/m20597692.html
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!