• Disan
    Äldre 23 Jan 16:07
    37292 visningar
    124 svar
    124
    37292

    Här finns det POSITIVA förlossningsberättelser för er som är rädda för att föda barn!!!

    Hej alla rädda och alla ni som faktiskt trivdes med att föda barn!!

    Jag är sååå urbota trött på alla dessa trådar med negativt innehåll, folk verkar älska att skryta om hur ont man hade när man födde barn, om hur mycket bedövning man fick, hur mycket man sprack och så vidare. Skrikandes Varför gillar kvinnor att skrämma upp varandra?

    Det första jag fick höra på jobbet när jag berättade att jag var gravid var : "Ja du, passa på att njuta, för snart kommer förlossningen och den är ingen lek minsann!!" samt "Har du tänkt på hur du skall klara av att föda barnet? Vet du hur ont det kommer att göra?" Etc etc....

    Är du också trött på sådant???

    Elaka kvinnor ombedes att hänga ngn annanstans, här inne kan vi som gillar att föda barn och vi som har positiva (även om det självklart kanske gjorde ont eller så!) upplevelser dela med sig av dessa!!

    Jag börjar med att klicka in länken till min förlossningsberättelse:

    http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b66757.html

    Självklart gör det ont att föda barn, men herre gud, det är det bästa som finns!!! Jag älskar att föda barn och längtar efter den dagen då jag får göra det igen!! Med eller utan bedövning, det märker vi.


    Tänk att man kan vara så här lycklig!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 15:20
    Ni som är gravida nu, vare sig ni nyss fått det efterlängtade (eller överraskande!) plusset på stickan eller snart är i mål: Glöm inte bort att hur själva förlossningen än kommer att gå, hur lätt eller svår den kommer att vara, hur mycket olika smärtstillande metoder ni kommer att testa eller inte testa: det kommer en stund då alla (ja, okej, inte ni som snittas, men använd fantasin så kanske man får ihop det ändå) då barnmorskan säger något i stil med: Krysta en gång till, så är huvudet ute! Som födande kvinna får man få superkrafter och tar i lite till, trots att man egentligen kanske inte orkar, så svider det till och sedan gör det inte ont mer. Istället känner man hur hela bebisens kropp fullständigt glider ur en, ofta med en ploppande känsla. Kanske kan man redan nu höra de första skriken, kanske den lilla prins/prinsessa inte ger ifrån sig ljud förrän den vaknat till lite, men en sak är säker: Man smälter när man för första gången får se sitt knyte! När barnmorskan slänger upp den lill* på magen eller bröstet och både mamma och pappa fullkomligt strålar av lycka.

    Är det inte värt lite smärta? Är det inte värt några sömnlösa nätter (om man har uttdragna värkar som jag hade) och total näringsbrist för att man inte orkat äta under den tiden..?

    Det är inte en lögn när mammor säger att man glömmer all smärta så fort bebis kommit upp på magen/bröstet. Det är verkligen så!
  • Svar på tråden Här finns det POSITIVA förlossningsberättelser för er som är rädda för att föda barn!!!
  • sunt liv
    Äldre 24 Jan 23:41
    #21

    hej hej min dotter tog 4 timmar å de va så gött för att man häng med tog ingen smärtlindring men ja va mycket nöjd men den reste mig direkt efter å skulle kissa sen sonen då va lite värre de tog 45 minuter å de va mycket jobbigt utan bedövning han inte med alls men nu är ja gravid å ja håller med att med smärtan så får du något underbart men denna gången så tar ja smärtan efteråt ska ta snitt

  • FruSas­cha
    Äldre 25 Jan 10:34
    #22

    Det är vanligare att det går bra än att det går dåligt. Men det är ju skräckhistorierna som man hör om för en bra förlossning har ju inget nyhetsvärde

    Min gick bra jag har en berättelse i min blogg.

  • Äldre 25 Jan 13:45
    #23

    Åh vad det är härligt att läsa era berättelser! Jag blir såå förväntansfull över min egen.
    Skrev ut ett par av era igår och gav sambon.
    Tänkte de kunde vara bra för han o veta att det finns så mkt positivt. Han blir nervös bara man nämner ordet förlossning stackaren :-d.

  • katril­i
    Äldre 26 Jan 16:38
    #24
    Emmec skrev 2008-01-24 11:38:26 följande:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b21057.htmlHär kan ni läsa min positiva förlossningsberättelse. :)
    det går inte att komma åt din förlossninsberättelse, säger att man är oinbjuden trots inloggning, har du andra kriterier, ja vill ju läsa massa positivt om förlossning =)
  • ann0rl­unda
    Äldre 27 Jan 01:49
    #25

    fler med bra berättelser?? vill så gärna läsa!

  • Äldre 27 Jan 01:52
    #26

    Finns en i min blogg! Gick som en dans, skulle kunna göra om den förlossnigen 100 gånger :)

  • ann0rl­unda
    Äldre 27 Jan 01:59
    #27
    Sajja skrev 2008-01-27 01:52:13 följande:
    Finns en i min blogg! Gick som en dans, skulle kunna göra om den förlossnigen 100 gånger :)
    ska läsa.. :) wohoo! har jag ytterliggare något att fördriva tiden med :)
  • katril­i
    Äldre 27 Jan 16:07
    #28

    Jag blir så mycket gladare i kroppen av att läsa berättelser som inte innehåller brutna armar på bebisen för att den va så stor m.m.
    Vill läsa mer precis som alla andra nyfikna här =)

  • Äldre 28 Jan 17:07
    #29

    Jag tyckte att jag fick min drömförlossning! Berättelse finns i min blogg under rubriken "älskade knytte".

    Det behöver inte alls vara hemskt att föda barn, även om barnet väger över 5 kg!

  • bomsan
    Äldre 29 Jan 18:20
    #30

    Åh gu va bra me lite possitiva människor.
    Kanske man kan känna sej lite lugnare inför förlossningen...
    Har fortfarande tre månader kvar men man blir ju lite nervös när man hör alla hemska berättelser om förlossningar.
    Nu ska ja läsa alla berättelser på denna sidan =)
    Tack så mycket allihopa!!

Svar på tråden Här finns det POSITIVA förlossningsberättelser för er som är rädda för att föda barn!!!