• So nice

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Serendipitet
    Minnie7 skrev 2012-04-23 09:12:31 följande:
    Försök hålla avföringen mjuk och inte bli förstoppad. Finns medel på Apoteket, förutom fibrer och så hemma. Drick mkt vatten.
    Kan vara så att kraften att bajsa har minskat lite nu efter förlossningen pga trycket. Men det brukar återhämta sig tack och lov. Jag hade heller ingen kraft att ta i. Fick stå upp och bajsa den första månaden men set blev successivt bättre. Jag drack nog mjukgörande för magen i tre- fyra månader. Sedan gick det bra att sluta.
    *** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • två små

    Det enda positiva jag haft i detta är att jag iallafall kunnat sköta magen, så paniken är nära nu när jag känner att den förmågan bara försämras i takt med att dagarna går. Jag trodde inte ens att den bakre väggen rasat till en början Rynkar på näsan Det hjälper väl inte till att jag helt förlorat aptiten och fått i mig minimalt med mat senaste veckan.

    Har fått en snabbtid för efterkontroll kl 13 idag, usch, det känns som att det jobbiga börjar nu.  

  • Minnie7

    Lycka till!!! Ska tänka på dig! Var bara lite förberedd på att de kommer säga att allt ser normalt ut och att det bara är att vänta . Vill inte vara pessimisstisk- bara realist. Återkom!

  • Hibiscus

    Försöker ligga så mycket som möjligt i soffan- men uscha vad tråkigt det blir efter ett tag... annars inte så mycket förändring från igår- men stör mig på den hårda svullnaden jag har i mellangården...jag har får också ff ont då jag sköter magen- känns väl inte helt som allt kommer ut men vågar inte trycka på, så det får vara så...har lite svidig, brännande kliande känsla i u-livet o är mycket gasig i tarmarna idag..hur är läget för dig Minnie?

  • Minnie7

    Har ju också en svullnad i mellangården men jag inbillar mig att det är för att jag faktiskt har en mellangård igen. Där har varit tomt innan. Tror det kommer jämna ut sig med tiden.
    Jo tack, den värsta pulserande smärtan släppte igår så jag är nere på den ordinerade dosen smärtstillande nu. Ligger mest i soffan. Har lite tyngdkänsla då och då, känns sårbar och känslig därnere men det känns ok ändå. Kliar lite ibland. Har sparsamt med gula flytningar så jag använder ett litet trosskydd.
    Funkar bra att bajsa men jag tror inte heller allt kommer ut. Men jag är inte alls hård i magen så jag antar att det är ok. Längtar tills jag kan känna efter på riktigt hur det känns därnere. Tittade med spegel för några dagar sedan men blev lite förskräckt när det inte var så mkt ihopsytt som jag trodde. Har bestämt mig för att inte titta igen på ett tag utan gå på känslan. Känns ganska ok.

  • Minnie7

    H: Tar du något mjukgörande för avföringen? Jag fick Movicol utskrivet och det har varit kanon. Tar två påsar/ dag.

  • Hibiscus

    Jag tar också movicol men 1 påse om dagen- ska kanske testa med 2 påsar då tar du dom samtidigt eller delar du upp morgon o kväll?

  • Minnie7

    Jag delar upp morgon och kväll. Fick också ordination på 1 påse/ dag men läser man på förpackningen kan man ju ta 1-3 påsar och det enda som händer om man tar för mkt är ju diarré. Vilket inte har hänt mig- men det gör ju inget om det blir så iof. Testa du.

  • Hibiscus

    Fast egentligen tror jag att det räcker med 1 påse för mig- jag är inte hård alls med movicolen det är bara det att det gör ont då det ska ut o jag blöder lite då med..hoppas det är övergående..då jag i juni tog bort livmodern blev mina tarmar tillslut i uppror av movicolet så jag fick på inrådan av bäckenmottagningen som jag går på att bara ta det vid behov så jag vill inte ta för mycket som sagt, jag kör ju även med min"maggröt"

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder