• litenkråka

    Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12

    då gör vi igång med ännu en ny tråd!
    Många avverkade och många fler lär det bli

  • Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12
  • Ia 70
    Irmis skrev 2009-08-03 21:52:15 följande:
    vi är på ett regnigt västkusten. Var i Smögen idag, men som sagt - regnhela dagen.Ia: Har du fått hem familjen igen?Jag är nu i v 16, och börjar se lite allmänt småfet ut..... Vet inte vad jag gått upp den här veckan, men för en vecka sen var detca 3 kg tror jag. Har vuxit en del denna vecka så det är nog mer nu är jag rädd.
    Hej, ja de kom hem för en vecka sedan, såååå härligt även om det blir väldigt intensivt. Jobbar två veckor till, sedan hem o vila. På fredag är en "bara" en månad kvar. Helt sjukt vad tiden går fort.
    Jag har inte ställt mig på vågen på ett tag nu, men sist hade jag gått upp ca 13 kg. Så det e nog några till nu då magen känns väldigt stor.
    Härligt att redan ha kommit till v 16. Är du kvitt illamåendet nu o mår bra?
    Kram kram
    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • litenkråka

    Va snabbt man blir "inkastade i verkligeheten"
    Vi kom hem i söndags kväll efter 5v på ön och igår åkte Sambon till England o blir borta hela veckan.
    Från att ha andra människor runt sig hela tiden blev vi ensamma hemma o ska få allt fixat,packa upp tvätta handla...
    Rasmus lyckades få lägenheten att se ut som ett bombnedslag på noll tid,alla hans leksaker var ju som nya igen för honom,dock mycke tårar för att många av dom batteridrivan sakerna hade ju "dött" under sommaren.
    Trodde det skulle bli kaos hemma med Rasmus,hans alla rutiner har försvunnit under sommaren,han har inte ens klarat av att sitta still under middag, men nu väl hemma så var all sommar slapphet bort,sitter still när han äter,håller i vagnen när vi går,somnar lite tidigare på kväll 21 tiden (han har somnat mellan 22-23 annars),så det känns bra iallafall.

    Sommaren har varit så där,i början kände jag mig inte på topp o det har tydligen märkts fastän jag tyckte jag bet ihop o var med på allt.
    Nu går det lite lättare men det verkar var en seg depp jag har,den vill inte riktigt gå över o det känns skit tråkigt att inte kunna vara helt glad!
    Men vi åker till Tunisien om 3v och då hoppas jag det har gått över,ska bo på all inclusive o bara lyxa till det,inga måsten då!

    Nu ska vi spela boll....

  • barn05

    Kråkan: Vad härligt det låter med resan! Jag känner igen "deppen" som jag hade under andra mammaledigheten men hoppas det går över snabbt för dig.

    Nu är vi hemma i stugan i Trosa. Var skönt att komma hem även om besöket i norr inte blev som vi hade väntat oss. Min mamma kände nog på sig det så hon ringde och ville "prata ut" en vecka efter att vi hade åkt. Tänk vad synd att hon inte kan ta en diskussion direkt! Jag försökte men hon måste alltid tänka på saken...

    Sista veckan jag är ledig nu, på måndag börjar jobbet. Blir dock en mjukstart eftersom jag ska sköta inskolningen och vara ledig en vecka då igen.

    Här är huset tyst, maken verkar ha somnat med tjejerna så det är väl lika bra att jag också knyter mig...

  • jentha
    barn05 skrev 2009-07-29 00:30:21 följande:
     jentha: Stackars er!! Ni måste verkligen försöka komma in i rätt rytm så ni får sova på natten. Försöker ni ha svalt och mörkt i barnens rum? Prova att inte låta barnen sova så mycke på dagen och var bara hemma en dag så det inte är så mycke upplevelser som snurrar i huvudet på de små.
    Barn05: Det har blivit mycket bättre nu med sovandet sedan jag fått till lite bättre rutiner och matintag/mellanmål under dagarna.
    miss lyckad skrev 2009-07-29 23:22:34 följande:
    Jentha: Var du på BVC idag? Jag var mest i min egna lilla värld när vi kom ner, men sen hörde jag att sköterskan sa Folke och Ester. Finns väl inte så många fler syskon som heter så va?
    Miss l: Ja det var jag. Tänk att vi nu varit både på BVC och ÖF (för länge, länge sen) samtidigt utan att veta om det.

    Jag har bara fem dagar kvar på min föräldraledighet innan allvaret börjar på onsdag. Det känns jätteskönt - faktiskt! Särskilt efter idag. Vi genomled nog en av världshistoriens grinigaste förmiddagar. Alla var gnälliga och griniga: Folke, Ester och jag, och det blev verkligen inte något bra. Ett tag stod de vid ena grinden och skrek i högan sky båda två och jag ville bara sätta mig ner och gråta - eller i alla fall hinna gå och kissa... Det börjar ta på krafterna nu att vara hemma med båda två hela dagarna. Jag lämnar med glädje över stafettpinnen till sambon på onsdag...
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Irmis

    Hemma! Kom innanför dörren för en stund sen och det var en sån aaahh-upplevelse. Så skönt, även om vi haft det jättebra. Vädret blev ju bra även på västkusten till slut.

    Nu blir det joggingrunda och sen sallad på Långholmen till middag. Vi har semester en vecka till - skönt! Imorgon kommer syrran och hennes ungar.

  • froggel

    Hej hej!
    Kul att se att det har skrivits en del även under sommaren.
    Själv har jag ju mest jobbat men nu jobbar jag bara 4 dagar den här veckan o sen blir det en veckas båtsemster. Ska bli såå skönt att komma bort lite.
    Jag har ju dessutom ingen aaaning om hur man seglar men eftersom maken både är sjökapten och lyckats segla stora skutor över atlanten så överlåter jag allt åt honom. Mitt jobb är att se till att inte Vesper ramlar överbord och om han gör det får jag hoppa efter *s*

    Kan meddela att jag är gravid igen. V 7 har det blivit nu och den här ggn så känns det lite mer likt första gången så jag hoppas att det går vägen nu.

  • Ia 70
    froggel : GRATTIS till pyret i magen då

    Jag går in i vecka 37 i morgon...fattar inte hur fort det gått denna gång. Ska jobba denna vecka ut, sedan semester igen. Ska bli skönt att hinna ta det lite lugnt då jag jobbat heltid hela vägen.

    Irmis: Välkommen hem
    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • Irmis

    frogel: Grattis!!!! Håller tummarna för dig!

    Ia: Tackar! Är nog fel på mig - tycker inte det går ett dugg snabbare ;) Men det blir nog skillnad till hösten när det är jobb och dagis igen (dvs på måndag).

    Idag är syrran oc hennes två barn här - idag blir det junibacken.

  • jentha

    froggel: grattis! Vad roligt! Jag hoppas att du mår bra!

    Jag är hemma min sista dag som föräldraledig idag. I morgon börjar jag jobba och sambon tar över föräldraledigheten... Det ska bli jätteskönt att komma igång och jobba igen, jag har ju inte jobbat "på riktigt" sedan april 2007...


    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Irmis

    jentha: Lycka till på jobbet!! Hur länge är maken hemma?

    vi försöker lära A somna själv, sitter vid datorn precis utanför. Går inget vidare ikväll, han vill hålla handen. Svårt det där, vi har alltid suttit hos honom tills han somnar.

  • Ia 70
    jentha skrev 2009-08-11 18:02:37 följande:
    froggel: grattis! Vad roligt! Jag hoppas att du mår bra!Jag är hemma min sista dag som föräldraledig idag. I morgon börjar jag jobba och sambon tar över föräldraledigheten... Det ska bli jätteskönt att komma igång och jobba igen, jag har ju inte jobbat "på riktigt" sedan april 2007...
    Hoppas att din första dag vart bra. Tänk vad tiden går fort!! Var ju nyss då fick skruttan känns de som. Jag gör min sista dag i morron.

    Var hos BM i dag (vikarie) hon vart osäker på bebbes läge o skickar min på LUL i morron...Men jag tror själv att bebbe ligger ner med huvudet fortfarande, men förstår om de vill vara helt säkra nu när jag e i vecka 37.
    Annars var värderna ok. Blodtrycket hade iof stigit ngt men ingen äggvita i urinen så det beror säkert på att det börjar närma sig förlossningen. Hb låg på det högsta jag haft SF måtter var samma som för tre veckor sedan, men beror nog mer på att det var en annan än min ord. som mätte.
    Irmis skrev 2009-08-11 20:34:58 följande:
    jentha: Lycka till på jobbet!! Hur länge är maken hemma?vi försöker lära A somna själv, sitter vid datorn precis utanför. Går inget vidare ikväll, han vill hålla handen. Svårt det där, vi har alltid suttit hos honom tills han somnar.
    Vad duktiga ni e som i alla fall försöker. Jag/sambon sitter bredvid Leia o vi har inga planer ännu på att ändra det. Speciellt nu när bebbe snart kommer. Känns som om det kommer att bli lite rörigt men att det oxå kan ge mig tillfälle att ha lite mer känslomässig kontakt med Leia på "tu man hand" då jag säkert kommer att sitta fast med amningen större delen av tiden.
    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • jentha
    Irmis: sambon är hemma tills Ester börjar dagis i januari Men han ska jobba på tisdagar, då ska Esse vara hos min mamma. Hon hade ju Folke en dag i veckan också - när jag jobbade på måndagar. Det blir nog bra!
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12