• MichelleS

    En tragisk historia!

    Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.
    Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.
    Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon.
    Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes.

    En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.

    Men det slutar inte där.
    Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.
    Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.
    Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.

    Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta.
    Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!

  • Svar på tråden En tragisk historia!
  • Dynamic
    Mollly skrev 2009-05-17 20:26:12 följande:
    haha du kan då inte mkt om bilar.. på 50-talet hade man inte bilar som man vevade igång. man startade dom precis som man startar våra idag
    Med en knapp?
  • Dynamic
    mion skrev 2009-05-17 20:26:22 följande:
    Det finns en liknande historia,om barn som badar i ett badkar kommer inte ihåg hur den går dock.....
    och en varg är det va? Typ ett barn blir taget av vargen och gossen drunknar i badet?
  • Mollly

    ne med nyckel. det är bara dom nyaste bilarna man startar med knapp.
    30-40 talet fanns det bilar man vevade igång.


    Dynamic skrev 2009-05-17 20:26:42 följande:
    Med en knapp?
  • riskakan

    TS, gå till närmaste bibliotek eller bokhandel och leta upp en bok som heter "Råttan i pizzan" skriven av en som heter Klintberg. Där finns den historien med, som du berättar. Bland många andra

    Det handlar om hur liknande vandringssägner och skrönor sprids och fås att låta "sanna".

    Sen kan en del av dem kanske ha hänt. Men oftast är de då kraftigt överdrivna eller förvrängda.

    Men jag är säker på att din mormor inte försökte lura dig. Hon tror / trodde nog själv på den.

  • Dynamic
    Mollly skrev 2009-05-17 20:26:12 följande:
    haha du kan då inte mkt om bilar.. på 50-talet hade man inte bilar som man vevade igång. man startade dom precis som man startar våra idag
    räknade kallt med att de inte köpt en ny bil {#lang_emotions_wink} och jo bilar som vevades igång var i allra högsta grad i drift under 50 talet {#lang_emotions_smile}
  • MichelleS
    Dynamic skrev 2009-05-17 20:26:02 följande:
    Och han var 87?Och för 50 år sedan typ 17 då eller?Eller yngre? Äldre?alltså det är ju en skröna, råttan i pizzan, det är påhitt, det spelar ingen roll hur gammal hon var det är påhitt. De hade ingen toyota prius på den tiden som de bara backade ut ur ett garage sådär.
    77 år gammal var min mormors pappa och min mormor var då 15 år gammal.
  • Snoppan
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:31:28 följande:
    77 år gammal var min mormors pappa och min mormor var då 15 år gammal.
    "...vars bror hade en kompis..."
  • MichelleS
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:31:28 följande:
    77 år gammal var min mormors pappa och min mormor var då 15 år gammal.
    Jag menar givet att han var 77 när han dog... och min mormor 15 när detta hände. (historian)
  • Snoppan
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:32:17 följande:
    Jag menar givet att han var 77 när han dog... och min mormor 15 när detta hände. (historian)
    Tror du på det fortf?
Svar på tråden En tragisk historia!