• Tullemo

    Vintermammor i Uppsala, del 9

    Vintermammor i Uppsala, del 9


    William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Svar på tråden Vintermammor i Uppsala, del 9
  • Tullemo

    Jag och Wille kommer nog lite tidigare, kanske runt tio halv elva om det är ok! :) Vi fixar egen lunch! Ses snart


    William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Mojnse6

    Hallå där!

    Vi är ute på svärmors torp utanför Sanda så vi kommer inte idag. Hoppas ni får trevligt!


    .
  • Tullemo

    Tack för en trevlig dag idag!

    Mojnse: det låter skönt! Hoppas ni får en bra dag! Blir ni där länge?


    William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Majagräddnos

    Tack för en fin dag. Alicia somnade som en sten när vi kom hem. Jag försökte mig på att läsa lite kemi men blev också mycket sömning.

  • Cinsaga

    Ja, det var jättekul att ses idag ! Sorry bara att Olle var så trött och grinig. Thea somnade också som en stock på eftermiddagen, och Olle vilade genom att titta på film en stund.Men sova ? Ack, nej ...

    Nån som glömde en haklapp här ?

    Och tack för att du ringde om jeansen Marsupilami. Ska åka ner och hoppas att några finns kvar.

    Ni får komma med nästa gång Mojnse ! Låter skönt med lite hjälp av svärmor också !

    Hmmmmm .... Trodde att det gick superlätt att lägga båda idag. Olle somnade på stört, men den lilla tjoddan tjuter i högan sky och hoppas att jag ska komma in och hämta henne.

  • Mojnse6

    Tullemo: Vi for i lördags och kom hem nu ikväll. Borta bra men det är så mycket enklare att vara hemma när man har små barn. Det tog L säkert 1 timme att somna varje kväll (farmor fick sitta hos honom). I vanliga fall lägger vi bara ner honom i sängen och han somnar på 2 röda.

    Är det fler som hellre springer än går, han har dessutom börja att klättra på ALLT. Jag hade lagt en smörgås mitt på köksbordet, som var borta när jag vände ryggen till. L satt och smaskade på den i soffan .


    .
  • Cinsaga

    Visst är det lättare hemma - håller med. Undrar just hur det ska bli på semestern då vi ska sova på landet över midsommar, i Växjö, på Österlen, i Växjö, i Västervik och så avsluta med en natts barnvakt av mormor och Göran och TRE nätter hos farmor och farfar på landet. Puh ...

    Thea springer och klättrar som en galning. Testade att klättra på en klättervägg hemma hos en kompis när vi var på kalas där ikväll. Sa "hoppa" idag, och har velat hoppa mest hela dagen.

  • Majagräddnos

    Cinsaga> Om det var en orange-grå haklapp med mumintryck så var det Alicia som glömde den. (Inte hennes mamma såklart )

    Mojnse> Alicia är rätt lugn ändå tycker jag. Det kunde ha varit värre med klättrandet och springandet. I förra lägenheten var hon på köksbordet men inte här i Uppsala än så länge. Fast frestande smörgåsar får man nog inte lämna framme.

    Cinsaga> Jag tror det kommer att gå fint att sova på alla olika ställen, den enda skillnaden på Alicia är ju att hon blev mer amningtokig av allt flyttande, men hon sover lika bra överallt. Och ikväll somnade hon faktiskt själv efter en del protester förstås.

    Förresten var vi på dagis och hälsade på idag. Det verkar trevligt och personalen verkar jättegulliga. Alicia gick ut till de andra barnen i solskenet och låtsades som om hon redan var inskolad. Hon struntade blankt i att jag och A stannade inne och tittade runt på lokalerna och vad de har för program under veckan.

    18 månaders kontrollen är också avklarad: 9,7 kg och 81,5 cm

    Glad midsommar på er!

Svar på tråden Vintermammor i Uppsala, del 9