• Smulan1973

    Indisk docka

    Vi ska ju snart åka till Indien för att hämta vår lilla skatt och jag har nu googlat för att jag vill köpa en docks som ser ut som en Indier/inskiska utan att lyckas. Finns det någon här som har köpt en docka som ser ut som inder gör mest? Vart har ni i så fall hittat dom?

  • Svar på tråden Indisk docka
  • Namaste72

    Det finns en mörk docka på Toys`R´Us, tyvärr utan hår.

    Sen hittade jag faktiskt en jättesöt docka i en butik i GBG, Nidz4Kids, mörk med fint svart hår, den ska vi önska oss till dottern Vet inte om den butiken finns där du bor.

    Sen finns det mörka dockor på denna sida www.svenskabarnrum.se/index.php


    { Väntar på vår efterlängtade dotter }
  • Biene

    Jag ställde en liknande fråga för en tid sedan fast då inriktat på dockor med afrikanskt utseende. Jag fick en hel del länkar, se nedan. Kanske nån av dessa kan ge dig hjälp? Annars skulle jag försöka köpa en docka i landet om ni har möjlighet att komma nån/några dagar innan ni får ert barn. Det finns tyvärr inte mycket etniska dockor att välja på här i Sverige...

    krumelur.jetshop.se/pub_images/original/docka_Daisy_2343.jpg
    krumelur.jetshop.se/

    www.boinkstore.com/default.asp%2Eboinkstore%2Ecom%2Fshop%2Fstart%2Easp

    www.mona-joona.fi/index.php&page=shop.browse&category_id=3&option=com_phpshop&Itemid=6

    www.liveandlearn.com/corolle/index.html

    www.dollslikeme.com/

    www.internationaladoptionnews.com/products/

    www.rubensbarn.com/

    www.kurragomma.nu/dockor.htm

    www.krabat.se/index.php

  • Smulan1973

    Jag vill ha med hår så Toys R Us går bort.

    Butiken i Göteborg känns som att den ligger för långt bort för att åka och köpa en docka innan man ens vet om man vill ha den/gillar den. Men jag ska tänka på det om vi åker dit i något annat ärende. Jag var inne på deras hemsida men det låg inte ute några bilder på dockor.

    Jag gick in på länken du bifogade och hittade eventuellt en docka som skulle kunna funka. Den såg dock lite blå ut i färgen, men det kan ju vara fotot som inte är något vidare. Jag tyckte docka att den var i lite dyraste laget. Den kostar över 700 kr. Är dockor verkligen så dyra?

  • Smulan1973
    Biene skrev 2009-09-27 18:48:51 följande:
    Jag ställde en liknande fråga för en tid sedan fast då inriktat på dockor med afrikanskt utseende. Jag fick en hel del länkar, se nedan. Kanske nån av dessa kan ge dig hjälp? Annars skulle jag försöka köpa en docka i landet om ni har möjlighet att komma nån/några dagar innan ni får ert barn. Det finns tyvärr inte mycket etniska dockor att välja på här i Sverige...krumelur.jetshop.se/pub_images/original/docka...krumelur.jetshop.se/www.boinkstore.com/default.asp%2Eboinks...www.mona-joona.fi/index.php?option=com_phpsho...www.liveandlearn.com/corolle/index.htmlwww.dollslikeme.com/www.internationaladoptionnews.com/products/www.rubensbarn.com/www.kurragomma.nu/dockor.htmwww.krabat.se/index.php
    Ja, efter att nu ha försökt att hitta indiska dockor så har jag förstått att det inte är det lättaste. Tanken har faktiskt slagit mig att man kanske ska vänta med en indisk docka tills vi åker till Indien. Vi kan ju köpa en "svensk" docka så länge.

    Tack för alla länkar. Jag ska gå in och kolla på dom alla.
  • Namaste72

    På Toys`R´Us hemsida finns det en docka med hår, men den kan man bara beställa inom USA tyvärr. Kanke känner ni någon där som kan beställa och sen skicka över? Kostade 30 dollar tror jag.

    www.toysrus.com/product/prodpop.jsp%3A//TRUS.imageg.net/graphics/product_images/pTRU1-5842864dt.jpg&displayTab=enh&productId=3533199&totCount=0

    www.toysrus.com/family/index.jsp

    Dockan på Nidz kostade runt 300 tror jag. Helt okej tycker jag men det är klart, man vill ju gärna se den. De hade en med rakt hår och en med krulligt.

    700 spänn är mycket för en docka, ni får önska den i present!


    Smulan1973 skrev 2009-09-27 18:50:33 följande:
    Jag vill ha med hår så Toys R Us går bort. Butiken i Göteborg känns som att den ligger för långt bort för att åka och köpa en docka innan man ens vet om man vill ha den/gillar den. Men jag ska tänka på det om vi åker dit i något annat ärende. Jag var inne på deras hemsida men det låg inte ute några bilder på dockor. Jag gick in på länken du bifogade och hittade eventuellt en docka som skulle kunna funka. Den såg dock lite blå ut i färgen, men det kan ju vara fotot som inte är något vidare. Jag tyckte docka att den var i lite dyraste laget. Den kostar över 700 kr. Är dockor verkligen så dyra?
    Smulan1973 skrev 2009-09-27 18:54:50 följande:
    Ja, efter att nu ha försökt att hitta indiska dockor så har jag förstått att det inte är det lättaste. Tanken har faktiskt slagit mig att man kanske ska vänta med en indisk docka tills vi åker till Indien. Vi kan ju köpa en "svensk" docka så länge. Tack för alla länkar. Jag ska gå in och kolla på dom alla.
    { Väntar på vår efterlängtade dotter }
  • Josefina

    Förstår inte riktigt vitsen med att just ha en idisk docka när man åker och hämtar ett barn från indien men jag är ju som jag är.... :)
    Min dotter har rubedockan Maria, svart hår och brun(ljusbrun) hy, jätte fin MEN du kan ju köpa en docka i indien. Nu vet jag inte var du ska men just i storstäderna har de fullt med indiska dockor i fina saris och dyl.
    Om det nu är en docka du vill att barnet ska ha som den kan känna igen sig i lite :) Förstår ju om du inte vill ta med en skrållandocka kanske *S*

  • Sally

    TS, tror du inte att du kanske hittar en docka med indiskt utseende i Indien? Har andra föräldrar till barn från Indien hittat sådana?

Svar på tråden Indisk docka