• straw2008

    Tror mammor till flickor att pojkmammor är avundsjuka?

    Vet inte vart denna ska ligga men jag måste bara lufta ämnet, snälla om ni har någon kommentar så kommentera detta är nämligen lagom sjukt i mina ögon.

    i en pågående tråd ang "ska vi våga försöka en gång till, vill endast ha en dotter" är det en kvinna som skriver att hon upplever att pojkmammor tittar på henne o hennes dotter med stor avundsjuka, det påstår hon händer varje dag.

    När jag fått mitt första barn (en pojke) fick jag många kommentarer utav flickmammor typ:

    "jag är SÅ glad över att det var en flicka o inte en pojke"

    "nu har jag i alla fall fått en flicka, nu kan jag slappna av så får resten bli vad det vill"

    Med mera!

    Men mest undrar jag, går flickmammor omkring o tror att pojkmammor är avundsjuka ? Seriöst?

    ibland tittar jag på någon förälder/barn för att jag kanske tycker att de har en stenåldersvagn, bär i sjal eller har en SÖT unge (könlöst) det finns mkt som väcker min nyfikenhet.

    Finns ni avundsjuka mammor eller yrar bara denna kvinna?

  • Svar på tråden Tror mammor till flickor att pojkmammor är avundsjuka?
  • änglar visst finns dom

    Har 2 pojkar och en flicka. När jag blev gravid för första gången(oplanerat), så hade jag en liten önskan om en tös, mest för att man själv e tjej och vet hur tjejer funkar och alla söta klänningar...men när jag hade min lilla påg i famnen så spelade det ingen roll!Han var den sötaste lilla pojke jag någonsin sett och han var VÅR
    !!! Andra graviditeten, tvillingar , kände jag verkligen att det kvittade. Folk frågade mig "oj, om det blir 2 pojkar till, vad gör du då, försöker igen??" Så dumt, varför skulle jag försöka igen? Skithäftigt att ha 3 killar ju! Huvudsaken att de e friska,låter kliche´men e faktiskt sant. Det blev en kille och en tjej, och nej, det känns inte MER speciellt med en dotter än med en son, det känns precis LIKA FANTASTISKT.

  • straw2008

    Fattar inte argumentet att man vill ha flicka för att det finns fina klänningar??

    Är ni seriösa??

    Är ni ?

    Måste verkligen veta?

  • malinagirl
    fam kaos skrev 2009-09-29 16:19:45 följande:
    Åh så du är igång igen Då kanske vi kan uppta vår diskussion då från sid 15, var var vi när du avbröt? Ja just det, folk hade visat öppet för dig att du var osäker och ville ha en pojke till (Citerat från sid 16 inlägg 157) och jag frågar igen, hur visade de det för dig?
    Nej det skrev jag inte, jag skrev att jag råkat ut för avundsjuka pojkmammor, när de var inne på sin fjärde pojke typ och jag hade min flicka.
    Hela mitt liv har varit en enda lång uppförsbacke, men nu går det äntligen utför
  • Ohanna

    Har en tjej. Har aldrig hört några kommentarer som TS fått höra. Har heller aldrig sett någon se avundsjukt på mig och mitt barn, tittar de är det väl för att flickan är söt eller att jag har byxorna ut å in eller nåt

  • tessi3h

    Jag har två pojkar och är inte avundsjuk på dem som har flickor. Varför skulle jag? Har ju redan värrldens mysigaste barn. Hoppades lite på att tvåan skulle vara flick men det var nog för tanken som råder att det är perfekt med en av var men nu tänker jag att jag gärna vill ha en pojke till om det blir fler barn, så häftigt med tre grabbar!

  • TyskMamma

    men vad är detta för tjat om flickmammor vs pojkmammor?! Och vad är vi som har både söner och döttrar? Hermafroditmammor?! Nämen allvarligt. Det är väl klart att man kan vara avundsjuk på någon annan. Det är väl helt normalt?! Om det inte är för att huset är större så är möblerna finare, trädgården mer vårdad, brösten är större eller vad vet jag?! Avundsjuka har väl inte ett skit med barnens kön att göra, och OM det nu råkar vara så att en mamma som har en son är avundsjuk på en mamma som har en dotter, så är det bara en ren slump och inget annat.

  • Modeshi

    Har bara last TS men: VA? Nej det tror jag val inte va... Jag har en dotter, har aldrig upplevt det dar.

    Daremot kan jag tanka mig att det finns en liten onskan inom de flesta att fa en av varje... Jag skulle bli jatteglad om jag fick en son nasta gang (om det blir nan nasta gang).

  • lillangel

    Så kul när jag ser att många skriver här tex-Jag har 2 pojkar och nästa barn får gärna va en flicka men de spelar ingen roll va de blir. ??? hur kan man skriva så? Om de inte spelar någon roll så skulle ni inte dra upp önskan om flickani huvudtaget.

  • fam kaos
    malinagirl skrev 2009-09-29 21:14:52 följande:
    Nej det skrev jag inte, jag skrev att jag råkat ut för avundsjuka pojkmammor, när de var inne på sin fjärde pojke typ och jag hade min flicka.
    Tja det är ju bara att gå tillbaka och kika.
  • Meli

    Har aldrig hört något liknande. Det låter rätt sjukt. Förmodligen är denna kvinna som skriver skadad på något vis och tror sig om något....

    TYcker inte alls att flickor är mer värda, men är dock glad att jag fått av båda könen. Det jag kan tänka mig är att man gärna skulle vilja få av andra könet än det man redan har, men avundsjuk, det låter sjukt..... och jag tror inte att det är sant, men jag ska kolla i tråden om någon skriver att ni är avundsjuka. I så fall blir jag rädd.

Svar på tråden Tror mammor till flickor att pojkmammor är avundsjuka?