• BasseKatt

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44120764.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46292671.html

    Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m48621472.html

  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)
  • keno

    Anna i Hult- WOW!!!!!!! Det var inte dåligt! Stort grattis! Är så imponerad av er alla som vill ha många barn!

    Ser varje vecka på Familjen Annorlunda.
    Skämdes när mamman i märsta glatt tog sig ner för tre trappor med vagn och åtta barn eller vad det var.
    Själv blir jag galen med en liten halvtrappa och två barn.....

  • Yret

    Anna! GRATTIS!!!! Å jisses svad härligt- å häftigt!
    Varmaste kramarna!

  • ordning i oredan

    Anna i Hult: Stort grattis! Härligt och riktigt häftigt!

    Vill gärna ha fler, ett eller två en helst bara en grav till. Tror inte att min rygg skulle palla mer. NU ÄNTLIGEN börjar jag komma i hyffsad form och ryggproblemen bli bättre. Vill inte "sabba" den känslan riktigt ännu....

    Här har vi varit ganska friska i höst och vinter. Nu är alla soriga,men det kunde ju varit värre;)

    Linusida:Kan inte hab. rek ngn ridskola? De borde veta tycker jag. Hoppas att ni hittar ngt. Simning?

    Nu ska jag bänka mig i soffan och åter igen "glömma" försäkringskassans alla papper som skulle fyllts i för månader sen.............

  • FruHeo

    Grattis Anna i Hult! Guuud vad roligt med en liten femma!

    Jag fattar inte hur ni hinner med allt??? Herregud, jag är glad om jag får på mig nått annat än pyamasbrallor, lyckas lämna två påklädda barn på dagis och får i mig lunch.....
    JAg har egentligen lust att skriva mer, men ögonen går verkligen i kors efter en aptung dag.


    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Pico

    Grattis Anna i Hult!! Håller med de andra, imponerande!

    Jag har alltid sagt att jag vill ha tre barn men som läget är nu känns det som om tillvaron är "on the edge". Det är INTE meningen att man ska jobba heltid och ha små barn. Men som arbetsmarknaden är nu är det bara att gilla läget och hoppas att det blir ett fast jobb efter påsk och att det går att gå ner i arbetstid (trots att jag inte får tiden att räcka till som det är nu...).

    Keno: Oj vilka långa tjejer du har!! Där ligger tom mina i lä.

    Ang mat så äter våra tjejer ok men inte mkt. Vi har alltid grönsaker till och det älskar de så de får åtminstone i sig lite. Vi är noga med att försöka få de att iaf smaka på maten. De får inget att äta mellan målen och jag lagar inte någon extra mat för deras skull.

    Vi har varit/är toktrötta och har varit rätt dåliga på aktiviteter av alla de slag. Dessutom så har vi haft en del att pyssla med här hemma och tjejerna har varit mycket nöjda med att leka hemma. Jag skulle vilja börja minisim med dem med det kostar rätt mycket och man bokar upp sig 8 helger i rad.

    STOOOOOR kram till er alla!! {#lang_emotions_heart}   3-års kalas så småningom??


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Anna i Hult

    Våra små har inga aktiviteter, de större har börjat med simning i 4-5 årsåldern, när de kan koncentera sig lite mer.... KANSKE tvillingarna ska börja simma till hösten, men då kommer en ny bebis - ja inte för att det hindrar mig, men det tar ju några veckor tlls man kan bada och då är haöva hösten gången. Iofs börjar de nya kurser två gånger per termin, så det ordnar sig. Andrea spelar och går en eftermiddag på kyrkans fritids. Hon har provat scouterna men tyckte själv att det blev för mycket. Isabelle ska nog också börja med spelning/sång sen om ett par år. Sen räcker det med aktiviteter!

  • Mini Pantern

    Grattis Anna och välkommen i 5-barnsfamiljklubben {#lang_emotions_smile}


    Stolt 5-barnsmorsa som sköter sig själv och skiter i andra
  • Anna X
    Stort grattis till Anna med familj! Vad härligt med fler barn i tråden!{#lang_emotions_baby} Här har frågan varit på tal, faktiskt, men vi är nog ganska övertygade om att vi är färdiga som det är nu. Vi skulle nog i och för sig vilja ha ett fjärde barn (allt under förutsättning att vi skulla kunna bli gravida igen, så klart), men jag har ju också mått så fruktansvärt illa fram till vecka 17,18 så jag tror inte att jag pallar det. Dessutom har vi en otroligt intensiv småbarnperiod nu, och även om det inte skulle vara på samma sätt om det skulle komma ett syskon när grabbarna är 4 och 5, känns det ändå rätt skönt att tänka att vi inte behöver göra nattvak, blöjor etc igen.

    När det gäller mat är våra killar i princip identiska med Lakritsfias. De äter som hästar, med få undantag, och vi har även samma inställning som flera av er; vi lagar maten och ser till att den är varierad och bra, och de bestämmer hur mycket de vill äta. Ingen alternativ mat (om vi inte äter rester, då får de välja lite själva) och bara vanligt mellis/någon bit frukt eller nötter emellan.

    Har funderat en del på organiserade aktiviteter, men vi har inte tagit tag i något. Känner mig inte alls stressad - de verkar också lagom stimulerade av förskolan och det vi gör hemma. Men det vi funderat på är gympa (finns flera olika alternativ hos oss) och jag var också inne på att bli ledare i Friluftsfrämjandet, för skogsknytt/skogsknopp och leda en grupp som de skulle gå i. Nu känner jag dock att jag inte orkar binda upp mig varje helg för egen del (det är skillnad om de skulle gå, då kan man banga en helg om man inte orkar, men ska man hålla i det själv är det en annan femma). Kanske gör jag slag i saken till hösten.

    Är hemma idag och återhämtar mig från en släng av magsjuka; jag och Melker åkte på något, men de andra har klarat sig *peppar, peppar*. Vi har ända varit sjuka mindre, och mindre sjuka, än förra vintern hittills - kanske snön och kylan, och möjligheten att vara uta på ett annat sätt gör sitt till.

    Jag tycker också att det skulle vara kul med 3-årskalas. Vi får väl höras vidare om det.

    Kram till er alla!
  • Tvillingmamma2007

    Har jobbat idag och sambon varit hemma och när jag kommer hem kl 17 och bara möter sambon i dörren (har tom lämnat bilen på!) så går det inte många minuter förrän jag märker att Tim har feber! Han är jättevarm och har glansiga ögon, örontempen visar på 39,6! Så nu åker väl även han på scharlakansfeber blääää! Sambon får så lov att ringa direkt när VC öppnar i morgon och höra om vi får komma in, han lär ju också behöva antibiotika, men jag undrar jag om det syns så tidigt på halsprovet?? Nån som vet? Fast de kanske kan skriva ut antib. iaf, det lär ju vara det han åkt på SUCK. Ännu mera VAB och dessutom större risk att jag åker på det med.

  • Anna i Hult

    Har han feber så syns det på halsprovet. Först kommer bakterierna, sen får han feber när de blir för många. Jag tycker det skulle vara rimligt att testa dig för bärarskap, även maken redan nu. Har ni samma bakterier så ska ni helst äta antibiotika samtidigt för att undvika att smittan går runt.

    Maken är borta och barnen trötta och lagda så nu kryper jag också till kojs! Natti natti!

  • Tvillingmamma2007

    Anna i Hult:
    Tack ännu en gång! Ok vad bra, han hade ju nästan 40 grader igår ikväll så då kanske det syns då. Ska fråga dem idag om det inte är lika bra att vi testar oss allihopa då, har dock en massa möten på jobbet hela dagen suck annars så kanske jag kan testa mig imorgon iofs.

    Nej nu ska jag åka till jobbet, sambons dag idag...imorgon är det min igen och sen helg pust, stånk och stön hoppas inte sambon ska vara så mycket borta då bara, känner mig rätt så sliten.

  • keno

    HO HO!!!!!!

    Är det någon som kan göre en ny tråd,denna stängs väl idag?

    Själv vet jag inte hur man gör.......

  • Tvillingmamma2007

    Ojdå, ja jag har heller aldrig gjort en ny tråd...

    Här har vi iaf varit till VC idag och tagit halsprov på oss alla, ja förutom Leo då för han tog de ju på i söndags. Tims prov var iaf positivt medan vi vuxna var negativa och skönt var väl det. Tim har feber idag med och fått utslagen över hela kroppen, men nu har han ju iaf fått kåvepenin han med så nu hoppas vi att båda blir friska snart...fast det lär nog dröja då Leo varit sjuk en vecka nu och precis börjat bli bättre tycker jag. Tim har ju precis sjuknat in så där har vi väl en vecka till att vänta då med VAB fast iofs så fick han penicillin fortare så kanske blir han frisk lite fortare med fast man vill ju inte stressa dem tillbaka till dagis där alla är sjuka precis, de lär ju vara rätt så mottagliga efter dessa 10 dagars kurer och magsjuka vill jag definitivt inte ha nu!

  • FiaEleonora

    Jag fixar ny tråd!


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • Pico

    Jättebra FIa, länka till den nya tråden är du snäll?!


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)