Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Nu har vi ätit mjölkfri "gräddtårta"
med Carlshamns visp den var riktigt ok att äta.
Gav sonen pannkakor till middag i kväll, så får vi se om han reagerar nåt under natten/morgonen. Ingen optimal tidpunkt kanske...men vi hade bråttom och det var det vi hade hemma. Tyckte han blev röd om kinderna med en gång men säkert inbillning...bara att avvakta och se om nåt syns i morgon eller om det "gått över" tills i morgon eller inte är nåt alls i morgon. Återstår att se. Ägg är nämligen det enda jag kan komma på att han inte tål
Har märkts JÄTTETYDLIGT senaste dagarna att det är nåt som inte står rätt till. Han kan vara hur jäkla nöjd som helst och sen helt plötsligt får han "ett ryck" och börjar skrika och ålar sig som en ål om han är i famnen och om han är på golvet så vill han upp i famnen, så är han sådär i kanske 5-10 min och sen är han lika glad igen som han var innan
I morse när han vaknade så var han missnöjd och skrek i 1 timmes tid och sen helt plötsligt var han på bra humör och sen hade han en timme av "av och på", sen var det bra flera timmar... märkligt.
Funderar på det här med kalcium.
Dottern får allt sitt kacium från Enagos produkter. Jag tycker det blir så mycket gluten. Har köpt en burk Nutra på apoteket, men dottern verkar inte tåla den. Blir dålig i magen och får eksem.
Läste om Sempers Risgröt som man kan köpa på apoteket, den är ju glutenfri. andra sidan innehåller den inte något kalcium heller, så det verkar inte vara en bra lösning heller.
Vad tror ni om att jag provar att ge kalciumtillskott i form av Kalcipos som jag krossar och ge med något? Är det svårt att få i barn kalciumtillskott? Finns det andra alternativ än Kalcipos? Kalciposen innehållet 500mg per tablett, ska jag ge en tablett varannan dag om jag ger två portioner Enago dagligen (ca 400mg kalcium)?
Fattar ingenting. Fick ju pannkakor i går, men inte rödare på kinderna, däremot var han vaken 2½ timme på natten vilket han inte varit på 4-5 nätter nu... hmm
Äh känns som om man bara får låta det vara
hur sjutton ska man ta reda på vad det är??