• Sandvargen

    Novembermammorna 2006!

    Välkomna in alla goa novembermammor som vill snacka vidare. Tråden gick visst ut strax innan jul och jag glömde helt bort att skapa en ny, sorry.

    Gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27979428.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24898283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m18422267.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14500513.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21818433.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m36075065.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m42088344.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m39091273.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44823738.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m47426521.html

  • Svar på tråden Novembermammorna 2006!
  • karin november

    Emma och jag ska gå och se Prinsessan och grodan idag tillsammans med lekkompisen och hans mamma, det ska bli roligt. Sportlovsbio på vår lilla lokala biograf.


    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • EgonochKnut

    Tack alla!


    LadyBirden skrev 2010-02-17 18:00:55 följande:
    Så var det återigen magsjuka på dagis!Muntrade upp William med ett besök på hans fars jobb så han har fått "köra" pappas grävmaskin och åka några vändor med dumpern...gissa om han vart glad Nu blir det muffinsbak hallon och philadephiaost fyllda - smarrigt! 
    Jobbigt för dig att ha William hemma... Jag hade barnen hemma de 4 sista veckorna (två veckor var de sjuka och sen gick det magsjuka på dagis) och höll på att gå under av trötthet och brist på tålamod. Fick mycket hjälp av min svärmor, men man ville ju inte ha henne boende hos oss hela tiden, så det var bara att bita ihop... Får väl kanske hoppas att du kan få lite tidigare så att det snart är slut på graviditeten. Kan rekommendera det som kommer efter... är så mysigt med bebisar...

    Någon som har något tips på trotsig, avundsjuk, uppmärksamhetskrävande 3-åring!
    Gustav tycker nog att det här med lillebror inte var så kul! Han visar egentligen inga tecken på avundsjuka, men antalet konflikter har helt klart ökat sen lillebror kom, så jag antar att det är en kombination av att han får mindre uppmärksamhet och 3-års trots. Får han inte den uppmärksamhet som han vill ha så händer det direkt något vansinnes upptåg. Saker som han mycket väl vet att han inte får. I hans fall är det verkligen så att han hellre får negativ uppmärksamhet än inget alls. Svårt att bryta den onda cirkeln...

    Ursäkta att jag babblar på, men tips tas tacksamt emot av er som har jämngamla 3-åringar
  • karin november

    Nån mer som är insnöad? Här utanför Gbg så har snön vräkt ner så vi har otroligt mycket snö nu. Jag skulle på tjejmiddag ikväll men det är inställt. Trist, men ganska så skönt att inte behöva ge sig ut och köra hem inatt.


    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • LadyBirden

    Karin November - jodå är rätt duktigt insnöad jag med....passar på att baka och ta det lugnt.

    EgonochKnut - Jo kan känna att det sliter en del att inte kunna vila en stund eller att hela tiden behöva ha hjärnan påkopplad för Williams skull. Hoppas att det är dagisdag på måndag för han längtar stackarn.
    Har tyvärr inget bra tips angående storebror, kanske kan bidra om ett tag när bebis kommit.

  • anna gottegris

    EgonochKnut: Grattis till bebisen! Ja du, avundsjuka och konstiga utbrott är inte ovanligt när det kommer en nu liten bebis. Jag har hört om ett barn som trodde det skulle bli utbytt när bebisen kom. Emil blir ganska jobbig när Lisa kom, han blev pappig och jag fick inte vara med honom. Gustav kanske behöver lite mer ensamtid med någon av er vuxna där bara han får uppmärksamhet. Lite mutor kanske kan vara något på kort sikt tills han inser att ni har kärlek över till alla barnen. Hoppas det snart blir lite lättare. 

  • Thinner

    Så här gick samtalet vid lunchen idag.

    Hannes:
    "Mamma, jag älskar inte tjejer. Jag älskar bara pojkar"

    Jag:
    "Jaha...men tjejer är väl mysiga också?"

    Hannes:
    Nääääääääääääääääääääääääääääääääää, dom är jobbiga!

    Jag:
    Varför är tjejer jobbiga?

    Hannes:
    För dom pratar heeeela tiden.



    Det kvinnliga tjatet börjar tydligen väldigt tidigt....


    I´m a freak bitch baby....
  • Jenkan82

    Thinner: Nämen! Har Hannes träffat Molly? Skulle man lätt kunna tro, för på den lilla damen är det ALDRIG tyst.

  • karin november
    Jenkan82 skrev 2010-02-24 20:24:10 följande:
    Thinner: Nämen! Har Hannes träffat Molly? Skulle man lätt kunna tro, för på den lilla damen är det ALDRIG tyst.
    Eller Emma för här är det inte tyst många sekunder/dygn
    En traktor var precis här och plogade upp en 4 meter hög vall utanför oss. Kommer inte kunna se ut förrän till midsommar...
    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • LadyBirden

    hmm..vet inte vad jag ska tro riktigt för William pratar oxå heeela tiden..kanske blir en sportkommentator av honom karin november - forma snöhögen lite så har ni något att dansa runt till midsommar...

    Här är det ungefär likadant med snöhögar överallt, maken har skopat ihop snön så William har "rutschkanor", gissa om han är lycklig.

    När man åker på vår lilla väg som går ut till stora vägen känns det som att man åker i en bobbana eller nåt...ser inte ut över kanterna.

  • karin november

    Ladynelle, vilken bra idé! En snö-midsommarstång!


    Kan du inte köpa en bob till William så blir det OS 2022 eller nåt.
    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
Svar på tråden Novembermammorna 2006!