• Serendipity

    30+ som fick första barnet 2006 *4*

    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
    Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

    En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

    Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

    {#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}Våra systertrådar:

    30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

    30+ med första barnet, 1-3 år


    30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

    30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

    30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Gladhannapanna

    Godmorgon!
    Här regnar det och är ett par plusgrader, väderomslag så det hetter duga!

    JAg grät igår när maken kom hem, första gången tror jag!

    Agnes och jag bråkade och bråkade. Jag hade migrän och noll tålamod så jag högg direkt, ingen eftertanke alls. DEt resulterade i att hon fick ett totalt bryt och bara vrålade mer och mer. Det slutade med att jag hade henne i famnen, grät coh bad henne sluta för att mitt huvud gjorde så ont. Inte hjälpte det.... Det slutade med att jag blev jättearg och sa att jag inte ville vara med henne, gick till ett annat rum. Hon gick in i lekrummet och gömde sig i sitt tält...

    Som tur var blev hon kissnödig så vi var ju tvungna att umgås lite, då kom vi lverens om att inte bråka mer.

    Känner mig som en riktig skitmorsa! Ville bara slå till henne för att få tyst på henne, det gjorde jag ju inte så klart, men känslan var hemsk!!!!

  • Willhellmina

    Idag fyller min underbara unge 3 hela år. Monterade kök, bord, stolar och gunga tills sent i natt. Ni skulle ha sett hennes min när hon kom upp. Blir varm i hela kroppen när jag tänker på leendet som gick från öra till öra.......

    Kan inte fatta att det är tre år sen... mycket har hänt och fallit på plats. Mycket har fallit av plats och många pusselbitar ska läggas.

    Hoppas att ni alla får en bra lördag!

    Pyttis: Gläd dig över en viljestark unge, det kommer gå bra för henne (nickar pedagogiskt den snart fd läraren som har sett resultaten av viljestarka ungar!!)


  • malinkat
    Gladhannapanna skrev 2010-02-27 07:49:36 följande:
    Godmorgon! Här regnar det och är ett par plusgrader, väderomslag så det hetter duga! JAg grät igår när maken kom hem, första gången tror jag! Agnes och jag bråkade och bråkade. Jag hade migrän och noll tålamod så jag högg direkt, ingen eftertanke alls. DEt resulterade i att hon fick ett totalt bryt och bara vrålade mer och mer. Det slutade med att jag hade henne i famnen, grät coh bad henne sluta för att mitt huvud gjorde så ont. Inte hjälpte det.... Det slutade med att jag blev jättearg och sa att jag inte ville vara med henne, gick till ett annat rum. Hon gick in i lekrummet och gömde sig i sitt tält... Som tur var blev hon kissnödig så vi var ju tvungna att umgås lite, då kom vi lverens om att inte bråka mer. Känner mig som en riktig skitmorsa! Ville bara slå till henne för att få tyst på henne, det gjorde jag ju inte så klart, men känslan var hemsk!!!!
    Pyttis, den känslan är INTE kul!!! Men vi är inte mer än människor. Jag fick ofta bryt i
    början när vi flyttade hit till Hamburg och gick hemma med spädis-Elvira och Alfred i 4 månader....... Har ångrat många gånger, vad jag sagt eller hur jag agerat. Men som sagt, vi är bara människor, och när man har en sån där dag, så gäller det bara att komma ihåg att avsluta på ett bra sätt. Den där godnattkramen, det där förlåtet, att veta att den älskade ungen man nyss var galen på kommer att sova gott och veta att mamma älskar henne/honom. Så sover man också själv gott.
    En stor kram till dig - du är ändå en supermorsa!
  • asap

    Pyttis - Ja, det är ordentligt väderomslag. Vi har haft flera kraftiga laviner när snön har rasat från taket. Som tur är har vi suttit inne och sett det, otäckt om någon liten i pulka hade varit under!
    Vilken jobbig dag! Men skillnaden mellan dig och en sådan där skitmorsa du känner dig som, det är att en skitmorsa förmodligen inte hade tänkt som du - hur jobbigt det var och hur dåligt du mådde av bråket - utan istället hade gjort samma sak dagen efter. Alla kan ha en dålig dag och råka i luven på varandra, särskilt då man inte mår bra, men ni blev ju sams till slut. Kram!

    Wilma - Grattis till treåringen! Hoppas dagen fortsätter lika bra som den började.

  • Milla C
    Wilma: {#lang_emotions_flower} Grattis till Trolla 3 år!!! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}

    Jag fick nästan jobb i torsdags . Rektorn för en av skolorna jag sökt fritidspedagogtjänst på ringde och erbjöd mig en 75%-tjänst t om sommaren. Tillträde helst på måndag... Jag pratade med maken (som varit hemma sjuk torsdag och fredag), och han ringde till sin chef. Förslaget blev att jag kunde börja om två veckor och då jobba tåv dagar i veckan till sista mars. Sedan kunde jag jobba hela veckorna fram till sommaren. Jättebra "deal" med tanke på att jag är föräldraledig och det eg är två månaders förvarning för att maken ska kunna gå på FL. Men det gick inte att göra en sådan lösning för skolna - de behöver någon NU - så det blev inget jobb. "Nåja, vad är ett jobb?"
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mandra

    Varmaste varmaste kramar till dig Vi 4 {#lang_emotions_heart}

    Minimalla > Vad skönt att hon friskat på sig. Hur ser såret ut idag?

    kaz > Vad gjorde du och maken på daten?

    Pyttis > *kram*

    Wilma > Tjohoo! Grattis till din stora 3 åring. vad mysigt det lät!

    Milla C > Skit också och grattis till nästan jobbet.! hehe Då vet du att det snart kommer. Du är ju igentligen bara en habrovinkel från ett jobb.

  • Gladhannapanna

    Grattis till Trolla!

    Tack för pepp och tröst!

    Maken har varit ensam med barnen när jag var på hästtävlingar, han var rätt desperat han med.

    Agnes är fortfarande inte hundra frisk och det gör henne skör vid motgångar, dessutom är hon nog trött på att vara hemma med mig och Julia jämt!

    Julia har inte lika hög feber, men hon är fortfarande febrig och väldigt hostig och snorig. *suckar*

  • Minimalla

    Pyttis: Jag känner verkligen igen mig i hur fel det kan bli. Men precis som de andra redan skrivit är du inte alls en skitmorsa utan en toppenmorsa! Vi kommer nog stöta på många fler konflikter med våra tjejer ju äldre de blir, men jag antar att man aldrig vänjer sig. Huvudsaken är att man kan prata ut efteråt och bli sams igen. Kram!

    Mandra: Jag har tjuvkikat lite under plåstret (för jag får ju inte ta bort det) och det ser riktigt bra ut. Tror inte det var så djupt som jag befarade och det kommer nog läka ihop bra. Ett mindre ärr ger väl karaktär åt hennes annars så perfekta ansikte .

    Wilma: Grattis till treåringen! Det låter som fantastiska presenter och jag förstår att hon blev glad.

    Vi har haft 4-årskalas idag så nu känner jag mig lite mör. Men trevligt har det varit. Vi har inte så långt till varann (mormor, morfar och morbror med respektive familjer), de bor ju in grannstaden men ändå ses vi alldeles för sällan. Herregudans vad mycket presenter de får de små... {#lang_emotions_surprised}


    ♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Minimirakel BF 100813 ♥
  • malinkat

    Mini, härligt med kalas! Men jag håller med om det med presenter, ojojoj. Var ska man lägga allt???? Kommer de att uppskattas??


    Imorrn flyger vi till Sverige! Är väl inte så aktiv här då under veckan men kikar in ibland
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*