• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • ebyl

    Kim: Jag har gått 34+3.. Så i värsta fall nästan 6 veckor, är lite tungt med 5 kg barn i magen, man undrar vart det ska sluta!?

  • Gummibjörn

    Hej alla, jag måste kasta in en fråga.. Var på spec.mvc igår för ordinarie läkar och BM besök, är i v 24.

    Det visade sig att jag hade äggvita i urinen 3+, och jag har aldrig haft mer än spår förra graviditeten men nu alltså 3+.
    Dom skickade in ett urinprov för analys, och jag får svar i morgon hoppas jag. Mitt blodtryck är bra, så det är väl inte någon större risk för havandeskapsförgiftning men tankarna slår mig ju om detta kan vara en början på det.. Är det någon av er som har erfarenhet av detta med äggvita i urinen, kan det tyda på annat än havandeskapsförgiftning? Det är det enda som snurrar i mitt huvud nu..

  • kim86

    34+3. men då har du ju kommit långt.. hoppas inte så länge till då. känns mycket tungt nu kan jag tänka mig.. finns ingen ny magbild? =)

    Gummibjörn. Tråkigt med äggvita i urinen. Behöver ju inte vara havandeskapsförgiftning. De kan väl ta ett mikroalbumintest också.? hoppas svaret kommer imorgon så du slipper gå o grubbla.

  • Vilda Tiger

    Gummibjörn
    Jag vet bara att det kan visa hög äggvita om det kommer flytningar med i urinen, jag har inte haft mer än 2, en gång, och ibland 1. Jag kan itne hjälpa dig mer, tyvärr, men håller tummarna för att du ska få lugnande besked.

    Ingen bebbe... bara en jävla massa vatten i ben och fötter. Idag "växte jag ur" mina foppatofflor - jippiii! Eller nåt...

  • kim86

    Ahh, stackare. Måste vara väldigt jobbigt med så mycket vätska.
    Vet någon varför diabetiker drabbas oftare av detta?, tror jag hört det här i tråden innan.
    Jag har fått riktigt ont i min höft, träffat sjukgymnast idag, så vi får se vad lite träning kan göra.
    Hoppas bebben kommer snart Vilda.. har du lagt upp ny magbild?

  • Vilda Tiger

    Kim
    Nä jag har inte orkar denna vecka... men jag får nog tummen ur och tar en sista då jag känner värkarna sätter igång.

  • Vilda Tiger
    kim86 skrev 2010-05-20 13:04:38 följande:
    Det förstår jag.. =) All lycka till. spännande va?
    Du, det tyckte jag för en vecka sedan. Nu jag fallit i den där gropen jag ALDRIG trodde jag skulle falla i, men som "alla andra" gravida faller i, då det känns som om jag kommer att vara gravid för alltid, för alltid och i all evighet.
  • ebyl

    Gummibjörn: Var det morgonurin som du hade 3+ protein i?? För ju längre man går på dagen, desto mer protein i urin får man. Dessutom får man inte ha "klämt" ut kisset, då kan det bli mer protein. Sen är det som Vilda (?) skrev att om man har mycket flytningar så kan man okcså få mer protein i urin. Det kan också tyda på UVI. Jag hade början till Havandeskapsförgiftning med Iris, å ligger på gränsen nu också.. Men så länge ditt bltr är bra är det nog ingen fara!!

    Kim: Det ligger en magbild på min blogg, http://elinedholm.blogg.se från igår kväll om du vill kika!

    Vilda: Hur långt har du gått nu? Rätt var det är vet du..

  • kim86

    Haha,, nej, där tror man inte riktigt att man kommer hamna.. Nu känns det dock som jag har varit gravid jättelänge, men ändå bara 21 veckor.. och nästan lika långt kvar..
    Hoppas du kommer ur "gropen" och får dig ett uppvaknande med värkar.. =)

    ska genast in o kika Ebyl......

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare