• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • kim86

    Wow vilken kanonkula.. =)
    rätt konstigt att man kan gå helt rakt med kroppen, känns som man borde falla framlänges.. =)

  • ebyl

    Ja fast ryggvärken är hemsk nu, inget läge är bra! Förmodligen beror det på tyngden framåt..

  • kim86

    Usch ja. kan verkligen tänka mig det... Måste vara riktigt tungt och otympligt..
    men då kan bebbarna i stort sett titta ut nu snart och det är helt ok?

  • BabyNo2

    hej tjejjer.. vad duktiga ni är.. heja hejja
    jaghar lagt upp några bilder nu.. satt oxo titade på bilder från när adrian var bebbe på min "bortglömda sida" MINIMI.
    Grabbsen är så LIKA ojojojjj..
    Kram på er

  • kim86

    Vilken liten sötnos babyno2..
    nu vill man verkligen ha sin lilla bebbe hos sig.. =)

    får jag bara fråga, såg på din profilsida att du blev sjukskriven 50 % där i v 22, får man fråga varför? Hade det med bs att göra eller annat?
    Jättegrattis igen.. supersöta killar du har.

  • Gummibjörn
    ebyl skrev 2010-05-20 13:36:58 följande:
    Gummibjörn: Var det morgonurin som du hade 3+ protein i?? För ju längre man går på dagen, desto mer protein i urin får man. Dessutom får man inte ha "klämt" ut kisset, då kan det bli mer protein. Sen är det som Vilda (?) skrev att om man har mycket flytningar så kan man okcså få mer protein i urin. Det kan också tyda på UVI. Jag hade början till Havandeskapsförgiftning med Iris, å ligger på gränsen nu också.. Men så länge ditt bltr är bra är det nog ingen fara!!
    Nej inte det första jag kissade på morgonen men jag var på besöket vid 9-tiden så det var andra gången jag kissade den dagen...
    Ja, flytningar är det ju gott om... sorry. ..{#lang_emotions_embarassed}
    Vi får se vad dom säger i morgon, lite orolig är jag.....
  • ebyl

    Gummibjörn: Jag kollar protein i urin flera ggr/veckan hemma, plus hos bm. När jag var där i tisdags glömde jag min morgonurin i kylen (mysigt) å fick kolla på andra kisset för dagen, så att säga. Då hade jag +2, på morgonen när jag kollade själv hade jag bara haft spår.. Å så länge ditt bltr är bra gör de säkert inget! Jag ligger precis på gränsen, runt 130-140/90-95, men aldrig samtidigt som mer än +2 på protein, så mig har de bara ordinerat VILA än så länge! Det går säkert bra för dig! Lycka till!

    Kim: Alltså storleksmässigt borde det ju inte vara nå problem om de kom ut nu, men som barn till diabetiker kan de ju vara rätt omogna. Även om man går fulla tiden ut. Så de får gärna stanna för den skullen någon vecka till, 2-3 veckor tidigare kan jag däremot tänka mig att föda! Om man ändå fick bestämma...

  • BabyNo2

    KIM 86..tack :o)
    Joo jag blev sjuksriven för att jag ej fick ordning på sockret. Jag lade mig för högt för att ej sjunka på praktiken, på väg till dagis osv..
    Sen hade jag foglossning... vilket resulterade i att jag ej kunde röra mig så pas mkt som jag hade behövt...

    Sen blev jag sjukriven heeltid den 22 mars!
    Men nUUUU är jag mammaledig*fniss*
    Kram på er..

  • kim86

    Babyno2.
    Känner igen det där med att vilja lägga sig lite över medel för att kunna jobba som vanligt och ej få gå undan flera ggr/dag för att äta eller så. Lite störigt, men jag hoppas jag har hyfsad kläm på det hela nu. Tar nytt hba1c nästa vecka iegn, så får vi se om det håller sig nere.
    jaaa, nu ä du mammaledig. mysigt..=)

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare