• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • nericia77

    efter mitt x så blödde jag i en månad. ingen rolig tid.

  • ingela0101

    Jag blödde i 15 dagar efter mitt x. Och då hade jag blödit i 3 veckor innan också, då de trodde att det var ett vanligt missfall och inget x. Inte roligt men det är bara att vänta ut det...

  • Kräfta2009

    Tack för alla era svar. Underbara ni är som engagerar er, är jätteglad att jag hittade det här forumet!

    Känner mig lite lugnare nu, vi verkar ju vara fler som haft blödningar. Hade ni jätteont också????

    Jag får svar på hcg i morgon hopppas jag, då skulle läkaren som skerv ut mig ringa och höra hur jag mår.

    Vi kommer vänta 3 månader med att börja försöka igen. Känns inte så kul, men vi har nyss köpt en lägenhet så får försöka fokusera på flytt, renovering och så

    Tack för att ni finns!!!

    Kram på er.

  • nericia77

    jag vart sjukskriven i 2 månader, för jag hade riktigt ont,  o sen mådde man ju inte tipp topp. mitt vart väldigt akut.

    ja ta det lugnt o brådska inte på. jag var helt inne på att bli gravid igen, o fort oxå. o månad efter månad vart jag bara ännu mer ledsen. men så till slut så blev det ett + när jag i princip hade gett upp. så lycka till framöver.


    Kräfta2009 skrev 2010-04-15 20:12:30 följande:
    Tack för alla era svar. Underbara ni är som engagerar er, är jätteglad att jag hittade det här forumet! Känner mig lite lugnare nu, vi verkar ju vara fler som haft blödningar. Hade ni jätteont också???? Jag får svar på hcg i morgon hopppas jag, då skulle läkaren som skerv ut mig ringa och höra hur jag mår. Vi kommer vänta 3 månader med att börja försöka igen. Känns inte så kul, men vi har nyss köpt en lägenhet så får försöka fokusera på flytt, renovering och så Tack för att ni finns!!! Kram på er.
  • nericia77
    ingela0101 skrev 2010-04-15 19:56:56 följande:
    Jag blödde i 15 dagar efter mitt x. Och då hade jag blödit i 3 veckor innan också, då de trodde att det var ett vanligt missfall och inget x. Inte roligt men det är bara att vänta ut det...
    ok ja jag blödde inget innan, eller jag gjorde det men det var invärtes. jag hade 2 liter blod i kroppen, min äggledare sprack inuti mig o då blödde jag där. så det vart väldigt akut op. va olika det ändå är inget utomkveds är inte de andra lik.
  • ingela0101

    nericia77:
    Nej det verkar vara väldigt olika för alla.  Jag verkar mest ha blödit ut i livmodern, jag hade bara 4 dl blod i buken men hade som sagt blödit i 3 veckor. Jag tycker mest att det är konstigt att man inte kan upptäcka ett utomkveds på ett tidigt vaginalt ultraljud. De verkar ju kunna se allt möjligt med ett sådant annars.

    Hur fungerade er mens efter operationen? Jag har haft mens en gång som kom efter ca 6 veckor. Nu håller jag på och väntar på ägglossning som aldrig verkar komma. Borde haft den för några dagar sedan men inget utslag på äl-stickorna. Kan den ha blivit oregelbunden efter operationen? Eller fick ni mens som vanligt efter att den kom igång?

  • Jaynee

    Min första mens sen op började idag (opererades 16e mars har jag för mig), när ämnet ändå nämns, den är inte som den brukar vara, det är lite mörkare och lite mer än vanligt. Åååh, så skönt att allt börjar om! Förhoppningsvis lämnar jag mitt sista hcg-prov för den här gången i nästa vecka också, så kan vi starta på ruta ett igen och ge allt ett nytt försök. Har vi tur vinner vi högsta vinsten!

  • Kräfta2009
    Jaynee skrev 2010-04-16 00:48:21 följande:
    Min första mens sen op började idag (opererades 16e mars har jag för mig), när ämnet ändå nämns, den är inte som den brukar vara, det är lite mörkare och lite mer än vanligt. Åååh, så skönt att allt börjar om! Förhoppningsvis lämnar jag mitt sista hcg-prov för den här gången i nästa vecka också, så kan vi starta på ruta ett igen och ge allt ett nytt försök. Har vi tur vinner vi högsta vinsten!
    Håller tummarna att hcg är ok så ni kan försöka igen snart!

    Kram
  • volvo bm 814

    Antingen är jag nojig och skengravid eller gravid. Mår illa så fort jag ätit, öm i bröstvårtorna och lite i brösten och mensvärk. Är på dag 25 i cyklen och det är för tidigt att testa. Är orolig för ännu ett x. Min man hann in en 6 cm innan han kom och det kan räcka har jag hört. Har ätit pergo första kuren och fick kraftigt positivt ÄL-stickan, och körde på dagen efter positivt svar.
    Blir nojig av att inte veta, funderar på att sticka iväg och köpa ett gravtest eller två. Fick ju min mens dag 28 förra månaden och förrförra 27. Så ett test imorgon kanske?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3