• Skehamn2010

    Är det okej att som 23-årig kille ha sex med en 14-årig flicka och sen skylla på att hon såg mycket äldre ut än hon var?

    För det är ju inte helt ovanligt att killar skyller på att tjejerna såg mycket äldre ut än vad dom egentligen var.

    Säger tjejen att hon är 18 så måste han ju tro på det eller?

    Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att som 23-årig kille ha sex med en 14-årig flicka och sen skylla på att hon såg mycket äldre ut än hon var?
  • LindaJohansson81
    Fru U skrev 2010-02-17 19:11:05 följande:
    Jag tycker det är bra att vi har reglerat i lag att vuxna inte ska ligga med barn men frågan kanske borde vara vad är ett barn? Är man barn när man är 17år och 250 dagar gammal? När man är 14år? Blir man vuxen (dvs kompetent att fatta dessa beslut) från en dag till en annan?
    Nej! Alla ska samlas ihop i en bunt och vara likadana vid samma ålder! Så fungerar det tydligen..
  • Jennie med ie

    Men alltså... Om man nu inte besitter förmågan att avgöra unga människors exakta ålder så är man tydligen efterbliven, och då borde man ju verkligen få ansvarsfrihet inför lagen eftersom man då inte besitter förmågan att förstå vad man gör.


  • LindaJohansson81
    Jennie med ie skrev 2010-02-17 19:12:17 följande:
    Men alltså... Om man nu inte besitter förmågan att avgöra unga människors exakta ålder så är man tydligen efterbliven, och då borde man ju verkligen få ansvarsfrihet inför lagen eftersom man då inte besitter förmågan att förstå vad man gör.
    Touche'!
  • Lady Dahmer
    Fru U skrev 2010-02-17 19:11:05 följande:
    Jag tycker det är bra att vi har reglerat i lag att vuxna inte ska ligga med barn men frågan kanske borde vara vad är ett barn?Är man barn när man är 17år och 250 dagar gammal? När man är 14år? Blir man vuxen (dvs kompetent att fatta dessa beslut) från en dag till en annan?
    jag tycker personligen att lagen ska ändras till 18 år. givetvis så finns det omständigheter som man får ta hänsyn till (t.ex om en 20 åring har sex med en 17åring) gränsen kan vara luddig, men rent generellt så anser jag att det är fel av en vuxen att ha sex med en 15- 16åring.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Marma
    Jennie med ie skrev 2010-02-17 19:12:17 följande:
    Men alltså... Om man nu inte besitter förmågan att avgöra unga människors exakta ålder så är man tydligen efterbliven, och då borde man ju verkligen få ansvarsfrihet inför lagen eftersom man då inte besitter förmågan att förstå vad man gör.
    folk kan ju för fan inte ens se en vuxen männiksas ålder...hur många 45+are försöker inte se ut som de bara 30 idag liksom...samma för ungdomar de försöker se äldre ut så inte det lättaste i alla lägen
  • Hercule

    Är det ok att ha sex med en ovanligt naiv 18-åring som ser ung ut för sin ålder då?

  • Lady Dahmer
    LindaJohansson81 skrev 2010-02-17 19:12:17 följande:
    Nej! Alla ska samlas ihop i en bunt och vara likadana vid samma ålder! Så fungerar det tydligen..
    eller så kan vi ta bort lagen helt eftersom att man tydligen kan vara mogen när man är 12,13,14eller vad det nu m vara.

    fritt fram för 30åriga pervon snälla fina killar att ha sex med tolvåringar!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Marma
    Hercule skrev 2010-02-17 19:15:10 följande:
    Är det ok att ha sex med en ovanligt naiv 18-åring som ser ung ut för sin ålder då?
    nej för den 18 ju....{#lang_emotions_undecided}
  • LindaJohansson81
    Lady Dahmer skrev 2010-02-17 19:13:46 följande:
    jag tycker personligen att lagen ska ändras till 18 år. givetvis så finns det omständigheter som man får ta hänsyn till (t.ex om en 20 åring har sex med en 17åring) gränsen kan vara luddig, men rent generellt så anser jag att det är fel av en vuxen att ha sex med en 15- 16åring.
    Tycker inte jag att den ska göra alls. Det där var ju ett så löjligt förslag så det bara skriker om det!

    Kolla i uSA där man måste vara 18 för att få ha sex, det fungerar ju verkligen superbt! För de har ju INGA problem med tonårssex eller graviditeter.......Lysande! *suck*
  • Jennie med ie
    Hercule skrev 2010-02-17 19:15:10 följande:
    Är det ok att ha sex med en ovanligt naiv 18-åring som ser ung ut för sin ålder då?
    Nej. Tänder man på naiva små stycken som ser jätteunga ut är man pedofil eller perverst äckel.

    Nä jag tyar inte mer...
Svar på tråden Är det okej att som 23-årig kille ha sex med en 14-årig flicka och sen skylla på att hon såg mycket äldre ut än hon var?