• gosen

    Nyinflyttad i Olofstorp...

    Gör ett försök med ny tråd ang. småbarnsföräldrar boende i eller i närheten av Olofstorp. Hittade en annan men den var från förra året...

    Har en liten pojk på snart 2 månader och tänkte "ragga" lite kompisar till både honom och mig då vi inte känner någon här (förutom de närmsta grannarna men de är barnlösa)

    Har luskat lite om öppen förskola och det skall tydligen finnas en vid brandstationen... är den bra? Tänkte ta mig en titt där när han blivit 3 månader plus.

    Så finns det några snälla och intresserade mammor i krokarna får ni gärna höra av er... ( det där lät nästan som en kontaktannons.. å andra sidan är det ju typ det ;)

  • Svar på tråden Nyinflyttad i Olofstorp...
  • nilsson01

    hej gosen

    jag vet inte hur det går om du får några svar. Men jag och min sambo har precis köpt ett hus i Olofstorp och har en bäbis i magen, beräknad i slutet av juni {#lang_emotions_smile}
    så om inte förr så kommer det en social småbarnsmamma finnas tillgänglig i sommar för prat och promenader i området.{#lang_emotions_cool}


    mammaledig i olofstorp till sommaren
  • Snuttan77

    Här är en till som idag skrivit kontrakt på ett hus i Olofstorp, vi får tillträde 1 juli så sen finns jag med där, har två barn, en dotter på 4 år och en son på 11 månader snart. Är väldigt social av mig och brukar gå på Öppna förskolan i Partille nu, ska bli kul att flytta och få nya vänner.


    Ida 7:e mars-06 Hugo 11:e maj-09
  • gosen

    Trevligt trevligt med nya Olofstorpsbor :) Eftersom jag även har 2 hundar så blir det en del promenader på dagarna :)

    Och jag har min Bvc i Partille så där är jag också ibland och komer nog prova öppna förskolan där också ibland :)

  • Snuttan77

    Vad finns i Olofstorp? Jag har nog oxå tänkt ha kvar BVC i Partille, har inte hittat nåt närmre. Finns det nån ÖF i Olofstorp?


    Ida 7:e mars-06 Hugo 11:e maj-09
  • gosen

    Ja det finn två öf vad jag förstått. dels kyrkans... och kommunala ska finnas vid brandstationen också. Har inte varit på endera än men när han blir 3 månader så kör vi, vilket är efter 18:e April typ ;)

  • Snuttan77
    nilsson01 skrev 2010-03-31 15:51:27 följande:
    hej gosenjag vet inte hur det går om du får några svar. Men jag och min sambo har precis köpt ett hus i Olofstorp och har en bäbis i magen, beräknad i slutet av juni så om inte förr så kommer det en social småbarnsmamma finnas tillgänglig i sommar för prat och promenader i området.
    Var har ni köpt hus?
    Ida 7:e mars-06 Hugo 11:e maj-09
  • gosen

    Snuttgurka: I köpte på Stora älsjövägen. vägen ner till sjön (om man tar bil) vart har ni?

  • gosen

     men men men... Snuttgurka! Jag träffade på Siv idag och hon frågade om jag kände någon som bodde neremot Iglatjärnet och hade en Hugo... och en bäbis i magen... om det är du, då bor vi en 5-10 minuters promenad emellan bara :)

  • Snuttan77
    gosen skrev 2010-04-08 11:43:18 följande:
     men men men... Snuttgurka! Jag träffade på Siv idag och hon frågade om jag kände någon som bodde neremot Iglatjärnet och hade en Hugo... och en bäbis i magen... om det är du, då bor vi en 5-10 minuters promenad emellan bara :)
    Haha, nej det är inte jag! Vi har inte flyttat ännu och det blir inga fler bebisar här, tyvärr.. Får vara glad för mina två barn som jag har! Vi flyttar i början av juli, vet inte exakt när, beror på när vi får vårt hus sålt och de vill ha tillträde här.
    Ida 7:e mars-06 Hugo 11:e maj-09
  • Snuttan77

    Vi har fått en plats på Fanjunkarens förskola till dottern med början i augusti, ska dit och titta imorn. Nån som vet nåt om det stället?!


    Ida 7:e mars-06 Hugo 11:e maj-09
Svar på tråden Nyinflyttad i Olofstorp...