• Anonym (Småland)

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Denna tråden är för alla oss som lider av ångest, depressioner och andra liknande sjukdomar. 

    Jag vet att denna tråden betyder mycket för många av oss som skriver här. Innan jag startade våran första tråd så kände jag mig ensam om att må dåligt, men nu vet jag att vi är många fler än man kan tror som mår dåligt.

    Alla ni som har/har haft ångest/panikattacker/depressioner m.m. är jättevälkomna hit! Ni andra som kanske bara har frågor eller som har vänner/anhöriga som lider av detta är också välkomna...

    Alla ni underbara tjejer som skriver här inne. Ni är bäst, glöm aldrig det!!! Kämpa på för vi är starkare än vad vi tror.

    Hjärta


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-13 20:16
    Tänkte om vi skulle försöka oss på en liten lista på oss som skriver här inne...?

    Och lite snabb info om oss. Vet att vi försökte oss på en presentation av oss här inne innan, men det var så svårt att greppa vem som var vem ändå känner iaf jag... De som vill kan ju skriva lite info om sig själv, annars kan man bara skriva sitt namn/alias...?

    Ex på info kan ju vara namn/alias, Kön, Civilstatus, Barn?, Vart man bor, vad man lider av/diagnoser, om man jobbar, pluggar eller är sjukskriven...??
  • Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...
  • Anonym (Down Under)
    Maddisen80 skrev 2011-03-26 11:04:42 följande:
    Hej jag provar cymbalta nu ,de fick höja till 90 mg men jag mår inte riktigt bra än men ska testa dem i nån månad annars ska läkaren höja till 120 mg
    Hej Maddisen80! 
    Jag har inte ätit medicin på flera år, därav sedevanlig inkörningsdos (30 mg) men läkaren vill höja till 60 mg inom kort - blir antagligen redan nästa vecka..

    Ingår i en studie som görs av AstraZeneca där de testar att kombinera "kända" antidepressiva tillsammans med ett läkemedel som (jag tyvärr glömt namnet på) idag används för att sänka blodtryck - de kanske kunde vara något även för dig? De kollar blodtryck, puls, urin- och blodprov samt diverse uppskattningstester VARJE vecka (nån gång blir det två veckor mellan kontrollerna).. Om man redan står under behandling så samarbetar de med din egna läkare =) .. Hoppas du mår bättre av höjningen!
     
  • MizzTez
    Maddisen80 skrev 2011-03-26 20:39:27 följande:
    Jag måste städa på balkongen så man kan sitta där ute och njuta av solen
    Mysigt det lät att städa balkongen! Jag måste skotta den ännu om man vill ta sig ut där.. Massa snö ännu! Pratade med en kompis i malmö för ett par dagar sedan och han höll på svimma när jag sa att min dotter är ute och åker skridskor, han hade visst suttit i bara tröja och solat!!
  • L13

    Fick god morgon samtal från min son imorse o exet sa att det gått bra så känns skönt o som en lättnad! Kanske nästa gång inte blir lika ångestladdat.....kanske.....

  • Fjärilen235
    L13 skrev 2011-03-27 10:05:08 följande:
    Fick god morgon samtal från min son imorse o exet sa att det gått bra så känns skönt o som en lättnad! Kanske nästa gång inte blir lika ångestladdat.....kanske.....
    Vilket härligt sätt att starta en söndag på, skönt att det hade gått bra.
  • Fjärilen235

    Jaha då var mardrömmarnas här igen. Urk, är d inte jag som dör/blir skadad så är d min son mardrömmen handlar om. Hmm nått å ta nästa gång hos min psykolog

  • Anonym (Down Under)

    Not a good day .. ångest så det står härliga till - dessutom stor press att få klart en redovisning till skolan.. men huvudet vill liksom inte vara med =( Jag försöker göra så gott jag kan, men om jag ska vara helt ärlig så kommer jag ingenvart =(

     Somnade omkring midnatt, vaknade 5 och kunde inte somna om.. suck ..

    Styrkekram till alla er därute! 

  • Fjärilen235
    Anonym (Down Under) skrev 2011-03-27 14:16:09 följande:
    Not a good day .. ångest så det står härliga till - dessutom stor press att få klart en redovisning till skolan.. men huvudet vill liksom inte vara med =( Jag försöker göra så gott jag kan, men om jag ska vara helt ärlig så kommer jag ingenvart =(

     Somnade omkring midnatt, vaknade 5 och kunde inte somna om.. suck ..

    Styrkekram till alla er därute! 
    * Kramar om*
  • MizzTez
    Fjärilen235 skrev 2011-03-27 11:43:23 följande:

    Jaha då var mardrömmarnas här igen. Urk, är d inte jag som dör/blir skadad så är d min son mardrömmen handlar om. Hmm nått å ta nästa gång hos min psykolog


    Jag hade mardrömmar ett helt år innan jag blev sjukskriven.. Nästan varje natt drömde jag om att någon skadade sig, dog eller annat jobbigt. En dröm kommer jag ihåg, när min son blev uppäten av hundar på gångbanan! Sen är de så verkliga så jag visste inte ibland när jag vaknade om det var sant eller inte.
    I tonåren hade jag ofta drömmar om att jag drunknade.. For i en röd bil och över en bro men vaknade när vi slog i vattnet! Jag är fortfarande jätterädd för broar och dessutom äger vi 3 röda bilar.. :-O

    Tror att allt handlar om oro och stress i kroppen, har du något speciellt inplanerat inom den närmsta tiden? Som du kanske tänker lite extra på?
  • Maddisen80
    Anonym (Down Under) skrev 2011-03-26 23:52:10 följande:
    Hej Maddisen80! 
    Jag har inte ätit medicin på flera år, därav sedevanlig inkörningsdos (30 mg) men läkaren vill höja till 60 mg inom kort - blir antagligen redan nästa vecka..

    Ingår i en studie som görs av AstraZeneca där de testar att kombinera "kända" antidepressiva tillsammans med ett läkemedel som (jag tyvärr glömt namnet på) idag används för att sänka blodtryck - de kanske kunde vara något även för dig? De kollar blodtryck, puls, urin- och blodprov samt diverse uppskattningstester VARJE vecka (nån gång blir det två veckor mellan kontrollerna).. Om man redan står under behandling så samarbetar de med din egna läkare =) .. Hoppas du mår bättre av höjningen!
    Hej jag blev först med i studien med samma som dig men jag fick lämna urinprov två ggr de visade sig vara positivt så läkemedelsvärket sa nej till mig att vara med i studien och jag såg framemot den men jag får iaf fortsätta med cymbalta
  • Maddisen80
    MizzTez skrev 2011-03-27 01:46:58 följande:
    Mysigt det lät att städa balkongen! Jag måste skotta den ännu om man vill ta sig ut där.. Massa snö ännu! Pratade med en kompis i malmö för ett par dagar sedan och han höll på svimma när jag sa att min dotter är ute och åker skridskor, han hade visst suttit i bara tröja och solat!!
    Vi har inglasad balkong vi bor på 3e våningen sen har vi ingen snö i landskrona.
Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...