• Piggelin80

    rmc linköping - ivf

    Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

  • Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRU LILA

    Piggelin80: Ja det känns bra att äntligen komma igång. Men nu när det närmar sig blir jag mer nervös för att det inte ska fungera detta heller. Att vi blir barnlösa. Vet att man ska tänka positivt och jag försöker verkligen och det lyckas oftast. Men nu är det lite nervöst.

  • Piggelin80

    Välkommen LindaBell Glad Spännande med syskonförsök! Har du ägg i frysen eller ska du börja från början? Låter ju lovande när du blev gravid på första försöket sist =)

    Förstår precis hur du menar Fru Lila... Idag är en sådan dag då jag inte kan släppa det här med barnlösheten =(  Känner mig verkligen i bott! Men det är säkert för att spraystarten närmar sig. Under början av sommaren kändes IVF så avlägset och man fick konstigt nog lite andrum (även om det hela tiden finns i bakhuvudet). Men nu kryper det på mig igen och jag blir så NERVÖS! Inte för själva IVF.n, den kan jag ta, men för resultatet!

    Majsanna, då förstår jag varför ni gör den korta metoden. Tur att det finns olika behandlingssätt att välja på och att de kan anpassa för individen =)

  • strumpa

    Hej tjejer! Jag hoppar in i tråden här också. Remiss är skickad till RMC i Linköping och förhoppningsvis öppnar de mitt kuvert och stämplar det med datum så fort de har öppnat nu i augusti. Sen är det bara att vänta på datum för acceptanssamtal tror jag det kallades och sen behandlingsstart, jag hoppas på behandlingsstart innan årsskiftet. 
    Annan info om mig är; underfunktion av sköldskörteln men äter nu Levaxin för det, men mitt stora problem är tyvärr två blockerade äggledare Gråter 
    Allt annat ser väldigt bra ut och Susanne Damm på Karolinaklinken tror vi har väldigt stor chans tillsammans, så jag hoppas VERKLIGEN detta går på första försöket, ser inte fram emot sprutorna, buhu.

    Kram 

  • kornett

    Grattis Lindabell till babyn!

    Strumpa: Håller tummarna för att det ska gå bra för er! Det låter ju lovande!

  • LindaBell

    Kornett; tack! "Babyn" har nu hunnit bli 19 månaderGlad Tiden går alldeles för fort!

    Piggelin; Det blev inga ägg till frysen tyvärr, så det blir till att köra om från början. Jag "plockades" på hela 21 ägg, men endast 1 blev befruktat och det var ju egentligen det enda som behövdesGlad, fast visst hade det underlättat att ha haft några i frysen nu.

    Vill skänka er andra lite hopp genom mitt lyckade försök! Lycka till alla! Själv trodde jag aldrig jag skulle längta så efter syskon, utan tänkte att jag kommer mer än väl vara nöjd med vår tös, det var ju lång tid, flera år, som vi inte ens trodde att det kanske skulle kunna bli 1. Men man får mersmakFlört

    Kram!

  • Piggelin80

    En liten fråga... Är det någon av er som ska göra akupunktur i samband med er IVF?

  • kornett

    Piggelin: Det har jag inte  funderat på. Var gör man sånt och blir det bättre resultat då?

    LindaBell: Vilken lycka att lyckas på ett försök! Jag känner ändå att jag hade turen att bli gravid på första försöket men jag hoppas att det går ännu bättre på andra och att kroppen ställt in sig på detta:)

  • Piggelin80

    Kornett: Jag tänkte prova akupunktur denna gången. Det finns de som tror att det har hjälp dem mot deras barnlöshet. Det finns även studier som kommit fram till att det ökar chansen att bli gravid signifikant, men det är för "små" för att vara vetenskapliga bevis. Jag vet inte om jag tror på det, men det används ju inom sjukvården för så mkt annat. Enligt den sjukgymnasten jag ska gå till (han har koppling till Landstinget) så kan akupunkturen göra att blodflödet genom livmodern ökar, vilket ska öka chansen att ägget fäster:)) Så jag tänkte prova... Om inte annat kanske det bidrar till avslappning o att man mår bättre.

  • kornett

    Piggelin: Det låter spännande att prova i alla fall...Ska nog börja fundera lite på det...tack för tipset:)

  • Edittan

    Hej!
    Jag och min man ska göra vår andra IVF i augusti. Vi lyckades inte första gången och inte heller med vårt nedfrysta embryo, så nu hoppas vi på bättre tur. Börjar spraya imorgon. ÄP och ET beräknat till v. 34.

Svar på tråden rmc linköping - ivf