• Hjärtat längtar

    Sydafrika-tråd!

    Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

    Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

  • Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • iVantansTider at Wordpress

    Jätte spännande att Birgitta tror att det ska komma fler bb i början av nästa vecka! Då ser det ju som om det kan hinna komma hem fler barn än vad abba prognostiserade.
    Har någon hört när abba stänger för sommar ledighet i år? Undrar när man kan få bb och hinna hem till jul? Borde ju hinna om man får på fredag, men hur lågnt efter det? Vad tror ni?
    Sen undrar jag hur många av de som väntat över ett år som "hänger" här? Hur kan vi vara så många som 15st som väntat så länge?? Vi har väntat sendan Juli 2010 och enligt tidigare uppgift så är det ingen kvar från varken augusti eller september 2010. När skickade ni ner era papper?   

  • ViljaDrömma
    Längtande SA skrev 2011-11-04 17:03:58 följande:
    Hallå!
    Birgitta svarade! Inga bb idag, men hon skrev att det troligtvis kommer att komma ibörjan av nästa vecka! 4 familjer är i SA eller är på väg. Så på måndag!!!

    KRAM PÅ ER
    Wiiiieeee!  Så spännande, nu håller vi krampaktigt alla tummar och tår för kommande vecka! Vi fick vårt BB den 10 nov 2010, så det är säkert den magiska dagen för någon av er andra oxå!!!!
  • gracel79

    Jag frågade Birgitta om när Abba stänger inför sin semester. Hon visste inte riktigt. Hon sa att andra år har familjer kommit hem så sent som på julafton, hon sa också att det är ju inte förbjudet att vara i SA över jul men det ska ju finnas någon hos Abba som kan hjälpa till. Fick inget riktigt svar på när sista familjen för i år kan åka ner, men det borde ju vara ca 4 veckor innan julafton.

    som jag förstår nu så kommer det komma 4 eller 5 BB till i år enligt prognosen.

    Birgitta sa till mig att vi är ca 3-4 personer som väntat sedan maj och lika många sedan juni-2010 + en familj sedan april. Kan det stämma att vi är så många? Tycker det låter som många.     

  • Längtande SA
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-11-06 13:05:29 följande:
    Jätte spännande att Birgitta tror att det ska komma fler bb i början av nästa vecka! Då ser det ju som om det kan hinna komma hem fler barn än vad abba prognostiserade.
    Har någon hört när abba stänger för sommar ledighet i år? Undrar när man kan få bb och hinna hem till jul? Borde ju hinna om man får på fredag, men hur lågnt efter det? Vad tror ni?
    Sen undrar jag hur många av de som väntat över ett år som "hänger" här? Hur kan vi vara så många som 15st som väntat så länge?? Vi har väntat sendan Juli 2010 och enligt tidigare uppgift så är det ingen kvar från varken augusti eller september 2010. När skickade ni ner era papper?   

    Vi skickade våra papper så att de var nere 4 november 2010, så vi är precis med i de 15 som väntat ett år. Jag tror vi var ganska många som skickade samtidigt ungefär, så det kan vara några par som kanske skickade i oktober också. 

  • LindiweSA

    Vi har väntat sedan 28 november 2010, vi var väl några av de sista som de satte igång när det skulle komma 20 bb i rask takt under november, december, så vi är visst nummer 18-19 eller nåt sånt på listan. Tungt att det är så många som väntat så länge, men imorgon förväntar jag mig fyrverkerier och glädjetårar! Jag har tappat räkningen över hur många bb det kommit sedan det skulle vara 8 kvar, så hur många ska vi hoppas på att det kommer den här veckan? 3,4 eller 5???
    Tur att jag ska lämna in tentan idag, för imorgon lär jag inte få någon ro till att plugga.

  • Lillan73

    vi har väntat sedan 28 oktober 2010 så vi är väl förmodligen inom de 15 familjerna eller möjligtvis 16 kanske!

  • LindiweSA

    Men, nästa söndag är det förhoppningsvis bara 10-11 par som har väntat mer än ett år. Skrattande

  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-11-06 15:33:51 följande:
    Vi har väntat sedan 28 november 2010, vi var väl några av de sista som de satte igång när det skulle komma 20 bb i rask takt under november, december, så vi är visst nummer 18-19 eller nåt sånt på listan. Tungt att det är så många som väntat så länge, men imorgon förväntar jag mig fyrverkerier och glädjetårar! Jag har tappat räkningen över hur många bb det kommit sedan det skulle vara 8 kvar, så hur många ska vi hoppas på att det kommer den här veckan? 3,4 eller 5???
    Tur att jag ska lämna in tentan idag, för imorgon lär jag inte få någon ro till att plugga.
    5 är kvar att komma...
  • iVantansTider at Wordpress

    Var det prognosen att det skulle komma 30 barn i år? 22 har kommit hem, 4 är där nere nu och en är på väg ner. Då borde det väll vara bara 3 bb kvar?
    Dessutom så tycker jag vi ska komma ihåg att Abbas uppskattningar inte brukar stämma nå vidare alls... Så jag tycker vi kan hoppas på en massa bb innan jul!  

Svar på tråden Sydafrika-tråd!