• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Frazze

    Tack Blomman! Jag sitter och väntar här nu. Har precis lämnat blodprov! Är så nervös att jag typ kräks snart! Men det är ju alla hjärtans dag idag så det måste bara bli bra nyheter.

  • Frazze

    Nä det var inte så bra nyheter för mig heller! En äggblåsa på13mm en på 9 mm på samma sida och på andra sidan var det bara två på 10mm. Ska på ul igen på måndag :'( jaja! Man får ju inte sluta hoppas ändå!!!

  • tes 75
    Frazze skrev 2014-02-14 11:01:31 följande:
    Nä det var inte så bra nyheter för mig heller! En äggblåsa på13mm en på 9 mm på samma sida och på andra sidan var det bara två på 10mm. Ska på ul igen på måndag :'( jaja! Man får ju inte sluta hoppas ändå!!!
    Samma som för mig, med skillnaden att det var 3 på ena och 1 på andra. Fick ut 3 ägg ändå, så det kan mkt väl gå vägen ändå!
  • blomman02
    Frazze skrev 2014-02-14 11:01:31 följande:

    Nä det var inte så bra nyheter för mig heller! En äggblåsa på13mm en på 9 mm på samma sida och på andra sidan var det bara två på 10mm. Ska på ul igen på måndag :'( jaja! Man får ju inte sluta hoppas ändå!!!


    Men det är väl bra att de är så stora iaf, mina va ju bara 8-9mm. Va där några mindre eller dem mätte de aldrig? 4 st är nog bra i vår situation tror jag, vi kan inte jämföra oss med andra med normalt AMH som får ut 10-15 st.. Men jag förstår hur du känner!

    Va och träffade en sjukgymnast idag och han bara tittade på mig och sa "hur mår du" det räckte för att mina ögon skulle bli alldeles tårfyllda.. Livet är fruktansvärt just nu
  • Frazze

    Ja det känns ju inte som att man vill fira i alla fall. Men som sagt inte ge upp!! Det är bara att fortsätta hoppas! Vad annat kan man göra? Gräva ner sig under en sten i skogen kanske? Jag hoppas att alla fyra växt till sig tills på måndag! Men drt känns som att alla hjärtans dag är slutfirad för min del!

  • blomman02
    Frazze skrev 2014-02-14 12:47:34 följande:

    Ja det känns ju inte som att man vill fira i alla fall. Men som sagt inte ge upp!! Det är bara att fortsätta hoppas! Vad annat kan man göra? Gräva ner sig under en sten i skogen kanske? Jag hoppas att alla fyra växt till sig tills på måndag! Men drt känns som att alla hjärtans dag är slutfirad för min del!


    Hur är planen nu då, ultraljud på måndag, när planeras ÄP?
  • Frazze

    Jag har inte den blekaste faktiskt???! Jag vet bara att jag ska fortsätta med menopur samma dos tills på måndag. Jag antar att jag får veta om det blir något äp och när det blir i så fall på måndag. När tror du att du har äp då? Eller vet du det redan? Jag hoppas att du får ut några. Hon sa ju att man kanske utvecklar fler äggblåsor tills på måndag? Låter ju lite konstigt tycker jag eller?

  • Zwillinge86
    Frazze skrev 2014-02-14 14:00:27 följande:
    Jag har inte den blekaste faktiskt???! Jag vet bara att jag ska fortsätta med menopur samma dos tills på måndag. Jag antar att jag får veta om det blir något äp och när det blir i så fall på måndag. När tror du att du har äp då? Eller vet du det redan? Jag hoppas att du får ut några. Hon sa ju att man kanske utvecklar fler äggblåsor tills på måndag? Låter ju lite konstigt tycker jag eller?



    Jag har både lyckats utveckla fler äggblåsor samt haft äggblåsor som tillbakabildats när de stora fortsatt växa, så det kan nog gå åt vilket håll som helst. Du kan ju som du säger inte göra något mer än avvakta och se, men alla hjärtas dag 2014 får du aldrig tillbaks så försök att inte låta denna ovisshet (för du vet faktiskt inte än) förstöra er dag. Försök också att ha i åtanke att första försöken ska ses som testförsök. Andra gången har man ett lyckat eller misslyckat resultat att utgå från när man lägger upp ny behandlingsplan.

    Massa systerlig kärlek och värme till er andra kämpare!
  • Frazze

    Ja du har så rätt! Man vill ju bara att det ska gå bra med en gång. Jag kanske har ett guldägg här redan! Vem vet? Nä jag har köpt en present till min man som jag hopas att han blir glad för! Inte det lättaste att köpa nåt till honom. Sen ska jag bara köpa ett kort och lite blommor. Klart vi ska fira, fast jag inte känner för det lika mycket som jag gjorde innan jag fick de mindre bra nyheterna. Men som sagt, måndag är avgörande antar jag. Förresten hur lång tid emellan försöken brukar man ha? Alltså när brukar man få försöka igen efter ett försök?

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH