• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-07 07:36:34 följande:
    fast vadå slösa??? jag förstår inte brådskan??
    Jag menar så här: om du, efter två dagars mailande men en kille, bestämmer dig för att träffa honom över en fika som låt oss säga varar i en timme, och därefter förstår att han inte var nåt att ha, kunde du lika bra slösat på att maila med honom i ytterligare två dagar för att därefter komma till samma slutsats.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-06 17:06:19 följande:
    Jag är lite nyfiken på vart Mia tagit vägen. Hur gick det på din dejt med lammkött?!
    Samma här! Hon skulle på date i onsdags!!! Gick dejten såååååå bra? Demon
  • Anonym (Min tur snart?)

    Åh.. nu måste jag klaga lite känner jag... hoppas ni har överseende!?

    Jag är singel utan barn och upplever nu att det är jag som måste kompromissa och flytta på mig om jag skulle träffa en kille med barn. ( Jag förstår att det är samma sak åt andra hållet också)

    Tänkte att jag skulle vidga mina gränser utanför staden jag bor för att öka mina chanser, men med det är det ju också störra risk att det är jag som är tvungen att flytta på mig eftersom jag INTE har barn. 
    Varför ska jag straffas för jag inte har barn!!?? 

  • Anonym (nygammal)

    jösses..jag är chockad frotfarande...en kille på HP ville använda MSN..o jag loggade in..där sitter han i full prakt o leker med sig själv...
    Tur att jag var på min vakt o inte använde min vanliga mailadress utan en VÄLDIGT anonym..nu är han skitsur för att  jag stängde....han var sååå nära att komma.. (ja, jag kollade lite...kunde inte låta bli...men fullt påklädd, trots hans tjat) Vad gör jag nu? Har skickat ett mail på HP att det inte är min grej, men blir "nervös" när han är online...

  • Anonym (Nybörjare)

    Vilken dejtingsida föreslår ni? Någon ni tycker är bättre än någon annan, och varför i så fall?
    Som jag förstår det verkar en viss del vara gratis, men om man sedan t ex vill kunna skriva till andra så får man betala - är det så på alla sidor?

    Jag är lite sugen på att kanske börja dejta, men vill inte regga mig på alla dejtingsidor jag kommer över, vill ha en bra sida från början. Drömmer

  • Anonym (Dejting)
    Anonym (nygammal) skrev 2011-08-07 17:33:19 följande:
    jösses..jag är chockad frotfarande...en kille på HP ville använda MSN..o jag loggade in..där sitter han i full prakt o leker med sig själv...
    Tur att jag var på min vakt o inte använde min vanliga mailadress utan en VÄLDIGT anonym..nu är han skitsur för att  jag stängde....han var sååå nära att komma.. (ja, jag kollade lite...kunde inte låta bli...men fullt påklädd, trots hans tjat) Vad gör jag nu? Har skickat ett mail på HP att det inte är min grej, men blir "nervös" när han är online...
    Blockera honom! Men hade han webcam på? Det måste ju du först godkänna vad jag vet. Jag brukar alltid säga att jag visst har cam (för de kan ändå se det) men jag använder det endast med de jag känner.
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-08-07 17:39:31 följande:
    Vilken dejtingsida föreslår ni? Någon ni tycker är bättre än någon annan, och varför i så fall?
    Som jag förstår det verkar en viss del vara gratis, men om man sedan t ex vill kunna skriva till andra så får man betala - är det så på alla sidor?
    Börja med www.happypancake.com Den är HELT gratis.
  • Anonym (nygammal)

    Jag avr så naiv o nybörjare på detta att jag körde igång kameran, kommer ALDRIG göra det igen om någon vill prata på MSN... Men lite spännande att se var det...

  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (nygammal) skrev 2011-08-07 17:59:19 följande:
    Jag avr så naiv o nybörjare på detta att jag körde igång kameran, kommer ALDRIG göra det igen om någon vill prata på MSN... Men lite spännande att se var det...
    Hehe.. "lite spännande"? Skrattande 
  • Anonym (ny)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-07 16:27:27 följande:
    Jag menar så här: om du, efter två dagars mailande men en kille, bestämmer dig för att träffa honom över en fika som låt oss säga varar i en timme, och därefter förstår att han inte var nåt att ha, kunde du lika bra slösat på att maila med honom i ytterligare två dagar för att därefter komma till samma slutsats.
    fast om jag tycker att personen är trevlig att maila till även om man inte trivs ihop som ett potentiellt par så tycker jag inte att jag slösat tid...å andra sidan så är jag inte ute efter att träffa nån på stubinen. jag är ute efter att träffa mannen i mitt liv så om jag mailar någon i 3 veckor för länge så gör det inte mig nåt haha

    men förstår vad du menar om man verkligen verklgien vill träffa någon NU
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!