• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Glädje58
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-07 16:27:27 följande:
    Jag menar så här: om du, efter två dagars mailande men en kille, bestämmer dig för att träffa honom över en fika som låt oss säga varar i en timme, och därefter förstår att han inte var nåt att ha, kunde du lika bra slösat på att maila med honom i ytterligare två dagar för att därefter komma till samma slutsats.

    Fast risken är väl att man inte upptäckte det efter en månads mejlande ändå, för det var just intrycket man fick av personen i verkligheten som gjorde att man tackade för sig.
  • Sofia1970

    själv insåg jag nu att jag har lite dåligt med tid för dejting, har närmsta 3 helgerna uppbokade med annat, eller jag kan väl klämma in en dejt nån dag nån av helgerna. vardagarna finns ju, men bara ett par timmar på kvällen i såna fall.
    Sen undrar jag lite över de här som bor 60 mil bort vill lära känna mig. Jamen det är ju fint, men hurdå? Det fungerar ju inte med nån fika på stan för att se om det känns bra. Jag skulle iaf känna viss press om nån reste 60 mil för en fika. Finns det inga kvinnor närmare?Det känns lite dödsdömt från början om han säger sig vilja ha en seriös relation och bor 60 mil bort. Och jag börjar bli lite trött på de här unga männen som envist hävdar att jag är jättesnygg eller ser mysig ut och vill träffa mig. Jag ska jobba på att bara säga nej tack.

    hur hanterar ni andra såna som skickar ett första mess trots att det inte kan bli nåt? Kan vara allt från olika inställning till fler barn eller bara långa avstånd.

  • Anonym (Dejting)
    Sofia1970 skrev 2011-08-07 20:17:19 följande:
    hur hanterar ni andra såna som skickar ett första mess trots att det inte kan bli nåt? Kan vara allt från olika inställning till fler barn eller bara långa avstånd.
    Jag brukar fråga på en gång om de brukar ha vägarna förbi Sthlm. Sen poängterar jag att jag inte är flyttbar. Med andra ord dör det ut eftersom det är dömt att misslyckas. Inget att slösa sin tid på.
  • Sofia1970
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-07 20:22:59 följande:
    Jag brukar fråga på en gång om de brukar ha vägarna förbi Sthlm. Sen poängterar jag att jag inte är flyttbar. Med andra ord dör det ut eftersom det är dömt att misslyckas. Inget att slösa sin tid på.
    Rak och tydlig alltså. Gå vidare och leta efter nån annan istället.  
  • Anonym (Hopplös:))
    Ernst Hugo skrev 2011-08-07 11:30:06 följande:
    2 dagar och/eller 4 mail kan funka utmärkt om den inledande kontaktten kändes rätt. Antar att du inte känner så?
    Intressant Mr Baloou, vad får dig att anta det?
  • Anonym (Hopplös:))
    Anonym (nygammal) skrev 2011-08-07 17:59:19 följande:
    Jag avr så naiv o nybörjare på detta att jag körde igång kameran, kommer ALDRIG göra det igen om någon vill prata på MSN... Men lite spännande att se var det...
    Hahaha! Gottegris

    Men vadå, han var kanske lite klumpig men om du nu är tänd på honom så är väl det helt okej, eller?! Bara för att man söker den stora kärleken så måste man ju inte leva i celibat fram tills dess. det gör iaf inte jag
  • Ernst Hugo
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-07 20:36:26 följande:
    Intressant Mr Baloou, vad får dig att anta det?
    Ähhh, nu övertolkar du *L*

    Menade bara att du kanske tycker det känns fel och jag var inne på din kloka linje från början oxå. Antar att sommaren och dejtingskada fått mig på andra tankar, suck Drömmer
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Hopplös:))
    Ernst Hugo skrev 2011-08-07 20:50:24 följande:
    Ähhh, nu övertolkar du *L*

    Menade bara att du kanske tycker det känns fel och jag var inne på din kloka linje från början oxå. Antar att sommaren och dejtingskada fått mig på andra tankar, suck Drömmer
    Nej jag skulle absolut kunna träffa någon så spontant. Men sen är jag lite konstigt, som ni t.ex....Pratar med en superhärlig man. Charmig, intelligent, rolig och snygg. Jag blir glad av hans mail och kan nästan dra mig för att träffa honom, för tänk om vi inte alls klickar...då kommer jag sakna hans mail massa. Likaså att övergå till msn, då får jag ju inte så långa härliga brev längre.
    Ja jag är märklig, jag vet
  • Anonym (Hopplös:))
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-07 20:55:16 följande:
    Nej jag skulle absolut kunna träffa någon så spontant. Men sen är jag lite konstigt, som ni t.ex....Pratar med en superhärlig man. Charmig, intelligent, rolig och snygg. Jag blir glad av hans mail och kan nästan dra mig för att träffa honom, för tänk om vi inte alls klickar...då kommer jag sakna hans mail massa. Likaså att övergå till msn, då får jag ju inte så långa härliga brev längre.
    Ja jag är märklig, jag vet
    Inte ni...utan NU
  • Anonym (ny)

    jag har såååå svårt att hitta tid att gå på dejt eftersom jag är ensamstående med barn måste försöka fråga nån kompis om de kan vara barnvakt...
    Den flirten jag har jobbar borta i veckorna också så det är bara helgerna som är möjligt o då är man ju ibland uppbokad på annat o kompisar är uppbokad på annat

    Därav vår långa mailingkonversation bland annat

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!