• Afla

    Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!

    Fortsättningstråd nu när alla bebisar har anlänt. Detta är tråden för oss som stöttade varandra under graviditeten, samlade självförtroende tillsammans och som helt enkelt var väldigt bra på att föda barn runt 20 augusti 2011.

    Tråden för oss som gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m59979992.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-29 19:13
    * little juno (Josefine) - Märta född 16 aug (-7 dgr), andra barnet
    * Afla (Caroline) - Signe född 16 augusti (-2dgr), andra barnet
    * Lilla My21 (Zara)- Alwa född 20 augusti (-1dag) andra barnet
    * Nicholasmamma (Tina) - Alexander född 22 aug (+4 dgr), tredje barnet.
    * StinaNyman (Sarah) - Åke född 23 aug (+6 dgr), första barnet
    * Cleopatra03 (Liz) - Jolie född 24 aug (+4 dagar)
    * Nellepelle76 (Ulrika) - Lucas född 26 augusti (+12 dgr), fjärde barnet
    * Hanna 681 (Hanna) - Gustav född 27 aug (+7 dagar), andra barnet
    * auroura (Marina) - Ludwig född 28 aug (bf+8), andra barnet
    * Kakmonster (Ann) - Marwan född 28 augusti (+2 dgr), andra barnet.
    * BeccyBoop (Rebecca) - Olivia född 29 aug (+7 dgr), andra barnet
    * Chariots (Erica) - Alexander född 30 augusti (+4 dgr), första barnet
    * Sommartjej 77 (Anna) - Smilla född 30 aug (+8 dgr), tredje barnet
    * Fbirgers (Frida) - Nea född 30 augusti (+8 dgr), andra barnet
    * mariab85 (maria) -Alice född 1 september (+4 dagar)
    * Mammansamma - Ellen född 2 september (+7dgr)
    * Naijna - Ebba född 6 septeber (+8 dgr)
    * molly50 (Anna-Lena) - Flicka född 7 september (+13 dgr), andra barnet
    * Siie (Sofie) - Julie född 7 september (+4 dgr), andra barnet.
    * Lilla idisen (Ida) - Liv född 12 september (+ 16 dgr)
    * Sunshine01 (Frida)- Pojke född 14 september (+14dgr), andra barnet

  • Svar på tråden Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!
  • Hanna 681

    Ja, det går verkligen fort. Gustav börjar bli allt rörligare, rullar nästan runt. Har era börjat rulla?

  • VildVittra
    Hanna 681 skrev 2011-12-07 19:36:03 följande:
    Ja, det går verkligen fort. Gustav börjar bli allt rörligare, rullar nästan runt. Har era börjat rulla?
    Inte min, Alex rullar bara upp på sida och sen ned igen...men det kommer väl.
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • KlaraB

    Får man hoppa in i denna tråd? Trots att man inte var med från början? Vi fick vår dotter 21 aug, beräknad till den 29 aug. En stressad liten tös som kom ut efter bara 6 minuter från att vi kom in på förlossningen. Just nu äntrar hon 19-veckorsfasen och är mest gnällig hela tiden. Någon annan som har märkt av den?

  • Hanna 681

    Hej Klara! Jag märkte av förra klängfasen, och går väl också in i nästa snart. Han har inte varit så gnällig, men vaknar oftare och vill vara nära.

  • Kakmonster

    NU har jag börja tappa hår. Fasen, det här är inte kul, alltså... Förra gången det begav sig så klippte jag av allt hår till kort pixiefrilla men nu har jag äntligen fått ganska långt hår igen så denna gång SKALL jag stå ut!

    Förresten, har nån av er fått tillbaka mensen än? Trodde den var på g förra veckan. Hade mensvärk. Tänk om det var ägglossning? Ja, ja, det visar väl sig snart isåfall.

    Har precis nattat om dottern (21 mån). Hon kom in till oss och var ledsen. Nappen hade ramlat ner och hamnat under hennes säng. Pluttan.

    Nu skall bara jag försöka somna om då... Hejs för denna gång!

  • pysselpussar
    Kakmonster skrev 2011-12-13 02:09:48 följande:
    NU har jag börja tappa hår. Fasen, det här är inte kul, alltså... Förra gången det begav sig så klippte jag av allt hår till kort pixiefrilla men nu har jag äntligen fått ganska långt hår igen så denna gång SKALL jag stå ut!

    Förresten, har nån av er fått tillbaka mensen än? Trodde den var på g förra veckan. Hade mensvärk. Tänk om det var ägglossning? Ja, ja, det visar väl sig snart isåfall.

    Har precis nattat om dottern (21 mån). Hon kom in till oss och var ledsen. Nappen hade ramlat ner och hamnat under hennes säng. Pluttan.

    Nu skall bara jag försöka somna om då... Hejs för denna gång!
    Tyvärr så fick jag tillbaka mensen två dagar efter att efterblödningarna slutat Nu är den regelbunden. Liv är 3 månader. Sådär kul men vad ska man göra?...
  • Hanna 681

    Jag räknar inte med att få tillbaka mensen före jag slutat amma, så var det förra gången när min dotter var tio mån. Skönt att slippa!

  • Siie

    Ojojoj, man är ALDRIG inne längre, läste bara sista sidan nu :)

    Tiden bara springer iväg, men nu spenderar jag tid på tåget till gbg och svärföräldrarna agerar mer än gärna barnvakt ;)

    Smakisar börjar vi med runt 4 månader, gjorde så med första dottern och det funkade utmärkt.. Ammar inte längre, Julie ville absolut inte ha bröstet.. Och fy farao vad det är skönare att amma måste jag säga.. Nu måste man tänka på att alltid packa med sig mat osv.

    Julie snurrar inte, men har råkat rullat ca 5 ggr från mage till rygg och ligger och "rullar" från rygg till sidorna hela tiden.. Däremot är hon sjukt stadig och sitter när vi bara håller i höfterna, så en bumbo har införskaffats..

    Jag har varit så dålig och inte ens gått på efterkontrollen, har varit så sjukt mycket så har helt glömt bort det..

    Mens har jag fått första gången nu denna vecka, hade som mensvärk för någon vecka sen och fattade inget alls. Men sen började jag blöda så då förstod jag :)

    Ska nog sätta in hormonspiral.. Med första dottern satte jag in kopparspiral väldigt tidigt, för fick mens vid samma tid då med.. 3 månader trots att jag ammade, man har INTE saknat det..

    Vart kan man läsa om alla faser??

  • KlaraB

    Siie; Om du har en iPhone så finns det en App som heter "the wonder weeks" som beskriver alla faser och är väldigt bra. Jag läser det om & om igen när jag känner att jag kör fast i tanken att något är fel. :)

Svar på tråden Vi som fick barn runt 20 aug och var jävligt bra på det!