• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • kvinna 34
    Anonym (mm 3) skrev 2014-03-31 13:15:46 följande:
    Så det låter inte helt knäppt? Planerae nämligen att säga detta till honom idag..

    Nä inte alls knäppt .....
  • Anonym (den tysta)

    Jag får känslan av att ni vill säga upp kontakten med mig, att ni försöker låta den rinna ut i sanden. Ni ses nästan alltid utan att ens fråga om jag vill hänga med. Jag blev inte ens bjuden på din dotters kalas i år. Varför inte?
    Jag vet inte vad jag har gjort er, men det känns som att ni har något emot mig. Ni är så falska, båda två! Varför kan ni inte säga rakt ut vad det är för fel? Hur ska jag kunna ändra på mig ifall jag inte vet vad det är jag gör som är så jobbigt för dig/er?
    Detta är riktigt frustrerande!

  • Anonym (Bitter)

    Du... Faktiskt! Han fick sina fötter KROSSADE i den olyckan. Pga DIG och de beslut DU fattade, mot inrådan av andra. Kom ner från dina jävla höga hästar och ta ditt ansvar!

  • Anonym (ce)
    Anonym (yay :)) skrev 2014-03-29 01:04:33 följande:
    Ni ska vara mina bästa vänner, men ni fortsätter diskutera om våldtäkter när jag fortfarande sitter här. Ni vet hur jag reagerar inombords. Det kanske inte syns på utsidan.. men ni VET hur jag mår. Sen att den andra tjejen sitter och pratar om att hon "aldrig skulle gå runt och berätta 'för alla' om hon hade blivit våldtagen".. jaså, är det DÄRFÖR jag inte blivit trodd? För att jag varnade mina vänninor, berättade för våra gemensamma vänner, för att jag höll huvudet högt och vägrade ge upp mig själv- DÅ VET JAG ATT JAG SKULLE BERÄTTAT DET FÖR FÄRRE MÄNNISKOR!!!

    Skit i dom. Dom är ingenting att ha om dom inte kan hantera det bättre än så. Och HEDER till dig som inte höll käften. Men jag vet hur det känns.. Är när sådan skit händer så får man reda på vad människor går för. Det som skrämmer mig mer än alla idioter till förövare som finns där ute är att så många 'vanliga' människor skuldbelägger offer så ofta och mycket, och är så naiva och blinda. Men de gör det för att de vill tro att det inte kan hända dom. Typ: "Jag skulle ALDRIG gå hem med någon från krogen så!", "Hon borde ju ha förstått att han var skum", "Hon flörtade ju med honom först, så..", "Varför slogs hon inte mer eller skrek?". Osv, osv. = Skuldbeläggande av offret, bara för att de som är så naiva ska tro att det inte skulle hända dom. För DOM är ju inte "så dumma". Typ.. Är just vad dom är. Man kan bli våldtagen på vägen hem från ICA klockan fem på eftermiddagen om man har otur. Och att bli paralyserad är en normal reaktion. Nä. Skit i dom. Gå rak i ryggen. Och hoppas att du fått mycket stöd och hjälp att läka. Beklagar det du råkade ut för. Kram om du vill ha.
  • Anonym (missis)

    Älskade vän. 
    Jag önskar att jag kunde erkänna min längtan till dig. Hur den växer när du lägger din hand på min mage, som om du väntade precis som jag. När vi väljer ut namn till våra framtida barn och diskuterar hur vi kommer se ut som familj. Vilka egenskaper de kommer ärva av dig och vilka de kommer ärva av mig. 
    Jag önskar att jag kunde erkänna min längtan till dig. När vi sitter och pratar om hur vi längtar båda två, till den dagen då det är dags - någon annan dag för dig, helst igår för mig. 


    Jag är så rädd att du ska springa din väg. Det är därför jag väntar så tålmodigt tills du känner dig redo. Din kärlek till mig behöver jag så väl, och för dig ska jag vänta. 


    Men jag önskar ändå att jag kunde erkänna för dig. Hur jag omtolkar allt du säger, intalar mig själv att du i hemlighet vill ha barn nu precis som jag. Att du inte heller vill vänta - utan sa det i hänsyn till mig. 

    Men älskade vän, jag ska vänta på dig.

  • Anonym (Tonåring)
    Jag har alltid velat skriva:
    Du är super söt och jag...är såååå kär i dig! Har varit det sen 3:an!      
    /Miley Hjärta
  • Anonym (yay :))
    Anonym (ce) skrev 2014-04-01 18:30:21 följande:
    Skit i dom. Dom är ingenting att ha om dom inte kan hantera det bättre än så. Och HEDER till dig som inte höll käften. Men jag vet hur det känns.. Är när sådan skit händer så får man reda på vad människor går för. Det som skrämmer mig mer än alla idioter till förövare som finns där ute är att så många 'vanliga' människor skuldbelägger offer så ofta och mycket, och är så naiva och blinda. Men de gör det för att de vill tro att det inte kan hända dom. Typ: "Jag skulle ALDRIG gå hem med någon från krogen så!", "Hon borde ju ha förstått att han var skum", "Hon flörtade ju med honom först, så..", "Varför slogs hon inte mer eller skrek?". Osv, osv. = Skuldbeläggande av offret, bara för att de som är så naiva ska tro att det inte skulle hända dom. För DOM är ju inte "så dumma". Typ.. Är just vad dom är. Man kan bli våldtagen på vägen hem från ICA klockan fem på eftermiddagen om man har otur. Och att bli paralyserad är en normal reaktion. Nä. Skit i dom. Gå rak i ryggen. Och hoppas att du fått mycket stöd och hjälp att läka. Beklagar det du råkade ut för. Kram om du vill ha.



    Tack för ditt svar, der värmde! :)

    Ja, jag blev ju våldtagen av en väldigt "snäll och omtänksam" kille, som aldrig skulle göra nått sådant.. jo pyttsan..

    Jag läker ju mer för varje dag, och det blir bättre! Men jag kan inte låta bli att reagera väldigt negativt och att det känns som att magen vrider sig ut och in när jag hör hans namn eller någon vän berättar om hur roligt de haft det med *****.... respektlöst enligt mig.

    Kram på dig också! :)
  • kvinna 34

    Jag känner mig förd bakom ljuset och funderar på att avsluta kapitellet.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!