• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Jennso

    Calabalic: Jag tror clearblue kanner av hcg runt 20 nanstanns och andra som gjort ivf har fatt postivt runt 11 dagar efter 3 dagars transfer. Jag tror inte att det ar super kansligt dock men vet inte riktigt hur det ligger om man jamfor med andra..

  • JZ79
    Wittra, låt inte din man bestämma hur du ska äta. Bra på ett vis att han är taggad, men inte ok att ge dig dåligt samvete.. Hunger kan få oss att bli ovänner över småsaker så det kan vara bra att ha i åtanke.. Räkna kalorier istället och motionera lite mer?? Jag tyckte första veckan var värst. Fick inte ens äta frukt och det va otroligt jobbigt att aldrig få tugga. Det var väl därför jag längtade mest efter ett äpple efter 3 månaders flytande kost Äpple. Det är superviktigt att dricka mycket, minst 1,5 liter vatten, helst 2 liter. Jag varvade med en hel del bubbelvatten för att göra det lite roligare. Den enda varma soppa jag klarade av att äta var potatis- och purjulökssoppa. Annars var chokladpudding en favvo, efter nån kvart i frysen blev det bäst, annars hallon eller bananshake. Egentligen kan jag inte rekommendera modifast, när du börjar äta mat igen måste du ändå äta sunt och inte för mycket kalorier för att inte gå upp och då känner jag själv att det är godast att gå ner i vikt genom att äta och röra på sig. Gick ner 20 kg med viktväktarna för några år sedan, jag promenerade då och då, men det var maten som gjorde skillnad och jag kände mig aldrig hungrig.

    Jayt, oj vad tiden går fort Fint namn Baby

    Här händer det lite grejer. Åbo mailade och vi kommer inte behöva åka dit för ett besök innan behandlingen börjar. De ville ha nytt TSH på mig och skulle skicka remiss för det + att jag snarast skulle göra vul hos en gynekolog för att kolla att allt är ok "där nere" inför behandling. Oj vilken stress jag fick!! Hade nämligen inte självklar gyn som kan hjälpa oss.. Fick efter flera nej och några som inte svarat än besked från en privat gyn o grannstaden som gärna hjälper oss. Vilken lättnad!! Ska dit redan på fredag Lyckades få en tid innan jag måste vara på sjukhuset på rehabträning. Åbo undrade också över makens gen-analys svar..om det va klart. Blev lite fundersam.. Han har gjort kromosomanalys och antar de menar det och det svaret ska finnas i vår journal. Hoppas verkligen det inte är nått strul med det, för vet i tusan hur vi annars ska få någon att kolla någon så avancerat..SU gjorde ju den analys jag tänker på..Hoppas det betyder samma och Åbo hittar svaret i journalen. Känner mig lite stressad över det.. Det där TSH jag skulle ta på finsk remiss återstår att se om lab vill ta emot remissen, ska höra med gynekologen på fredag annars om det är nått de kan hjälpa till med. Vet inte om min vc vill hjälpa mig..Jaja, ska försöka att inte stressa upp mig, men förstod ju idag när jag ringde runt för att få hjälp av en gyn att de flesta (alla utom en) säger nej så fort de hör orden behandling utomlands..
  • isadora81

    Calabalic: vid min första ivf så fick jag plus på stickorna rd9 med två-dagars. Rd10 gjorde jag ett digitalt test som visade ej gravid. Då var testet svagt men ändå lite starkare än ditt första. Sen fortsatte testen öka något och två dagar efter bim tog jag nytt digitalt test som då visade gravid v2-3. Så det digitala är inte lika känsligt som stickorna även om de säger det. Men 14 dagar efter äggplock så ska de digitala visa rätt mef ca 95% sannolikhet. Om man får ej gravid då så är det troligtvis sant. Om man får ej gravid innan bim så kan det vara för att hcg inte har hunnit öka över tröskelnivån än. Skönt att testet blir starkare! Jag håller tummarna!

  • calabalic


    RD11 med tvådagars idag och det här är ju helt ofattbart. Jag kan omöjligt ta in det jag ser på bilden. Lite är det nog att jag fortfarande absolut inte vågar ta ut nåt i förskott för risken för missfall är ju fortfarande stor. Men klart är iaf att såhär långt har vi aldrig kommit förut..
  • Jennso

    Grattis Calabalic va härligt !! Försök att njuta lite av att njuta av plus innan du börjar oroa dig för missfall

  • hemligönskan

    Stort grattis!!!!! Vad roligt!:)


    calabalic skrev 2014-10-08 09:26:58 följande:

    RD11 med tvådagars idag och det här är ju helt ofattbart. Jag kan omöjligt ta in det jag ser på bilden. Lite är det nog att jag fortfarande absolut inte vågar ta ut nåt i förskott för risken för missfall är ju fortfarande stor. Men klart är iaf att såhär långt har vi aldrig kommit förut..


  • isadora81

    Grattis calabalic! Ett plus är ett plus. Ingen ide att tänka på missfall. Det som händer händer. Bäst att glädjas när man kan. :) Så kul med plus! Kram

  • hallonbacken

    Stort grattis Calabatic!! Njut av att du är gravid! 

    Läste ett citat häromdagen som passar väldigt bra här (och som jag ska försöka att tänka på för egen del)

  • JZ79

    Calabalic, grattis vännen!! Kan inte se bilden i telefonen men förstår av övriga kommentarer att du är GRAVID!! kram!!

    Jag sitter på reumatologen, superstressad efter att ha läst ett mail från Åbo. Den där genanalysen de vill ha svar på är inte samma som kromosomanalys Känner mig orolig och har ju ingen möjlighet att forska i detta just idag. Skickade ett snabbt mail tillbaka med fråga om provet heter nått annat eller om de menar provsvar från den där genetiska sjukdomen.. Kanske är det dom menar? Minns inte om vi nämnde det ens i Helsingfors..men tydligen..om det är det dom menar. Jobbigt att inte ha kontroll..

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus