• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • JZ79
    kanske 4a, håller tummarna för att ni får börja hjälpa ett barn snart. När får ni veta vad soc säger om det hela?

    Wittra, låter som det gick bra idag. Många blåsor och en fantastisk bm låter toppen! Vilken dag blir det ÄP? Oroa dig inte för plocket. De ger morfin i en kanyl, efter en dos morfin sätter de lokalbedövning och eftersom du fått morfin känns det inte nått nämnvärt. Så fort du börjar känna du får ont igen så säg till så ger de dig mer. Morfin som man får in i blodet direkt verkar ju inte så länge så det är normalt att de får fylla på några ggr. Vid mitt andra ÄP fick jag även andas lustgas, då behövdes inte lika mkt morfin. Tveka inte att säga till bara när det gör ont, om du inte säger ifrån kan de inte ge dig mer medicin. Det kommer gå såååå bra!! Hög igenkänningsfaktor angående väntrummet. Alla är ju där för samma sak typ..vi är många som kämpar och vill ha barn men inte kan få..
  • Maramina

    Vem var det som drömde om Elodie Details zebrarandiga skötväska? Jag såg precis att den är nedsatt 25% på Lekmer just ikväll! En hint till mannen kanske inför jul? ????

  • Wittra

    Jag är väl också bekymrad över att min mans chef verkade så oförstående. Jag kan förstå ifall man inte är så kunnig om IVF om man aldrig varit där men såå svårt kan det väl inte vara att begripa att båda parter måste närvara? För mig låter så jävla blåst att tro något annat.....Obestämd oroar mig för att chefen återigen ska vara dryg och inte verkar vilja förstå. Mannen har dock klarlagt att han åker med, punkt slut. Han kommer hänvisa till sjukskrivning om inte annat. 

    förbannat ledsamt bara....det är jobbgt nog att dra in halva världen i detta bekymmer....ännu jobbigare med sådana reaktioner. 

    Jag hoppas verkligen ÄP går bra. 

  • Jennso
    Söndermarken skrev 2014-11-21 14:37:42 följande:

    Åker hem tom, på fler än ett sätt


    Ah Sondermarken gud vad trakigt Jag vet att det som brukar fa mig att ma battre nar det har misslyckats for mig ar att planera for nasta steg. Jag laste har att om man tomma folliker och har pcos sa har man inte hittat ratt protokoll sa ge inte upp!! http://haveababy.com/fertility-information/ivf-authority/empty-follicles-explained Manga kramar!
  • Söndermarken

    Tack alla snälla!

    Nu är vi hemma igen.

    Det sköterskan eller vem det nu var som ringde sa var att ägget inte kommit igång. De hade avvaktat och gett det en chans typ men det hände inget.

    Sen frågade hon oxå om jag var informerad av min "hemmaläkare" om att detta var väldigt liten chans att lyckas ....

    Det är ingen som har sagt det rätt ut till oss och jag börjar känna mig väldigt hopplös .....

    När jag blev opererad för det sista X:et sa den opererande läkaren att vi skulle även börja titta på andra alternativ för oss att få barn. Men min huvudläkare har inte sagt nåt sånt .

  • Wittra

    Hjälp!! råkade spraya i båda näsborrarna ....ska ju bara spraya i ena min man försökte lugna mig men kan han ha rätt? Så rädd att sabba nåt...

  • JZ79
    Wittra skrev 2014-11-22 14:12:57 följande:

    Hjälp!! råkade spraya i båda näsborrarna ....ska ju bara spraya i ena min man försökte lugna mig men kan han ha rätt? Så rädd att sabba nåt...


    Ta det lugnt vännen, säkert ingen fara. Inget kommer hända med dina fantastiska ägg där inne..för vet du, dina ägg är superägg och redo att bli befruktade snart Kyss Kram!!
    Söndermarken skrev 2014-11-22 07:55:41 följande:

    Tack alla snälla!

    Nu är vi hemma igen.

    Det sköterskan eller vem det nu var som ringde sa var att ägget inte kommit igång. De hade avvaktat och gett det en chans typ men det hände inget.

    Sen frågade hon oxå om jag var informerad av min "hemmaläkare" om att detta var väldigt liten chans att lyckas ....

    Det är ingen som har sagt det rätt ut till oss och jag börjar känna mig väldigt hopplös .....

    När jag blev opererad för det sista X:et sa den opererande läkaren att vi skulle även börja titta på andra alternativ för oss att få barn. Men min huvudläkare har inte sagt nåt sånt .


    Fan va dåligt att ingen sagt något rätt ut att ni skulle ha sämre chans.. Är det pga få ägg som de menar att ni har liten chans? Både Huddinge och er hemmaläkare borde ju prata med er om vad det nu är.. Kräv svar när ni orkar!! Kram Hjärta

  • Wittra

    Tack Jz ....tror väl inte innerst inne att den där extra sprayningen gör så mkt....men känns som om allt är så skört. Man är så rädd att sabba nåt som sagt.

    O alla ni här som tagit Gonal-f, visst blev ni också hysteriskt trötta? Med sprayen kände jag mig känslig, grinig, huvudvärk och allmänt inte var mig själv helt enkelt. Men sedan gonal-f kom in i bilden så är det trötthet som dominerar. Jag känner mig helt färdig och somnar som en stock på kvällen, på dagarna är jag så sömnig......

  • JZ79

    Wittra, jag kan inte minnas att jag blev så trött av gonal-f, men vi reagerar ju olika på alla dessa hormoner. Sprayen däremot gjorde också att jag inte kände igen mig själv riktigt.. Har det blivit lite bättre nu när du bara sprayar hälften mot tidigare? När har du äggplock? Snart är det över med alla sprutor och spray


Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus