• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • FaberCastell

    Jag hade en bekant som jobbade på ICA och när han satt i kassan begick han regelbundet en av de grövsta synderna man kan begå som butiksanställd: han kommenterade varje vara jag la upp på bandet. Jag undvek hans butik ganska snart.

  • mikipiki
    Petronella01 skrev 2012-01-11 08:47:26 följande:
    Helt sjukt, och naturligtvis helt oacceptabelt. Hon och alla andra ska skita i vad du handlar. Tyvärr är det ju oftast inte förrän efteråt man kommer på riktigt dräpande svar på sådana där idiotier.

    Jag var med om en helt sjuk grej för flera år sedan, likheten är den att folk uttlara sig om saker de inte vet något om: jag var under flera år riktigt, riktigt smal, och hade just denna sommar rakat håret av mig av den enda anledningen att jag ville se hur det såg ut (hår växer ju ut). När jag stod och väntade på grön gubbe kom det fram en kvinna jag aldrig sett förut och skällde ut mig efter noter just för min rakade skalle. Jag såg för djävlig ut enligt henne. Jag blev helt perplex, visst har vi väl alla sett sådant vi tyckt varit mindre lyckat rent utseendemässigt, men inte fan går man fram och skäller ut personen för det.

    Jag tänkte efteråt att med tanke på min mycket smala kroppshydda och min kala skalle, hur kunde hon veta att jag inte var sjuk? 
    Jag hade nog kontrat med att jag var sjuk, så hade nog den människan inte fällt en enda liknande kommentar igen.
  • Anonym (elakt)

    Fy fan vad elakt!!!!

    Den tjejen kan inte må bra som går på någon okänd och säger så där.

    Jag och en kompis satt på en bänk en lördagsnatt och väntade på bussen. Då en kille flörtade lite med mig.
    Hans kompis kom förbi och drog iväg med honom med orden:
    -Du kommer inte tycka att hon är snygg imorgon... och skrattade. Kompisen såg helt bestört ut och sa fan vad taskig du är. 
    Men ompisen fortsatte bara skratta och gick.

    Något jag ALDRIG glömmer. Trotts att jag har man och två barn kan jag inte glömma den kvällen.
    Jag går alltså inte och tänker på det jämt, men det kom upp nu när jag läste detta.

    Så elaka människor det finns.
            

  • Anonym (Jenny)
    olleolle skrev 2012-01-10 21:58:33 följande:
    Jag har inte gått till personangrepp eller taskigheter.
    Sanningen kanske svider ibland, men det är väl bara bra så de får en push att göra något åt det?
    Är man tjock så är man tjock. Man är inte "kurvig" eller "några extra kilon" man är fet.
    Varför ska det daltas om det? Bättre att de får höra sanningen än att man ska stå å ljuga dem upp i ansiktet.

    Frågan är väl varför TS tog åt sig så mycket att hon var tvungen att skriva en tråd om det.
    Kan det vara så att hon själv anser att hon är tjock? Varför gör man inget åt det då?
    Sluta köp godis åt familjen. Man kan ju äta nyttigare saker.
    Inte nog att man blir fet av prylarna, det innehåller ju mängder av E-nummer o till o med bensin, o det äter folk. Sjukt.
    Ja, sanningen sved när jag kom ur min depression om vad jag hade gjort mot min egen kropp. Jag påstår mig inte vara kurvig eller ha former utan vet att jag lider av fetma, något som jag inte ens i TS nekar till. Men något som jag och garanterat ingen annan överviktig behöver är att höra det från främlingar på stan.

    Vad jag gör åt min fetma är egentligen inte heller någon främlings ensak. Om du nu läste så var inget av "snasket" till mig. Jag äter inte sånt längre då jag försöker gå ner i vikt och har det senaste året tappat 17 kg.

    Får jag inte reagera när folk säger elaka saker bara för jag är fet? jag ska bara ta emot och skämmas för mig själv kanske.
  • mikipiki
    Anonym (Jenny) skrev 2012-01-11 09:36:04 följande:
    Ja, sanningen sved när jag kom ur min depression om vad jag hade gjort mot min egen kropp. Jag påstår mig inte vara kurvig eller ha former utan vet att jag lider av fetma, något som jag inte ens i TS nekar till. Men något som jag och garanterat ingen annan överviktig behöver är att höra det från främlingar på stan.

    Vad jag gör åt min fetma är egentligen inte heller någon främlings ensak. Om du nu läste så var inget av "snasket" till mig. Jag äter inte sånt längre då jag försöker gå ner i vikt och har det senaste året tappat 17 kg.

    Får jag inte reagera när folk säger elaka saker bara för jag är fet? jag ska bara ta emot och skämmas för mig själv kanske.
    Bry dig inte om det puckot.

    Klart du får reagera, det var ju en förolämpning. 
  • Anonym (elakt)
    mikipiki skrev 2012-01-11 09:40:32 följande:
    Bry dig inte om det puckot.

    Klart du får reagera, det var ju en förolämpning. 
  • Anonym (ej överviktig)

    Bedrövligt sagt av tjejen. Hon har ingen som helst rätt att klanka ner på dig.

    En kommmentar hon förtjänade var typ såhär.

    - Jag kan banta om jag vill. Men frågan om du har något gott hjärta överhuvudtaget? Det har jag.
    Sedan borde du arbeta på din hjärtlösa korkade attityd och lära dig ta hänsyn för det kan du tydlingen inte.   

    Vad beträffar Olle olles alla inlägg. Prata om att kasta sten i glashus.

    Först gnäller klagar och sedan blir sur för att få mothugg då är det plötsligt personangrepp. Bara för att sedan själv fortsätta med sina ännu värre personangrepp gentemot feta. Du borde gå en charmkurs men tror nog inte det hjälper.
     Jo föresten kommentaren jag skrev ger jag till dig med passar bra. 
       
    Du olle olle kanske inte är fet. Men vem vet du kanske är asful i andras ögon. Om inte annat så är du ful i din mun. och inte hjälper det  heller att borsta tänderna.

      

     

  • Anonym (MS)

    När man står i kassan ibland så funderar man över hur mycket s k i t folk köper, frysta middagar, chips, osv. Dock anser jag det verkligen vara folks ensak och skulle aldrig få för mig att kommentera något dylikt. För den delen är det lika vanligt förekommande bland magra/normalviktiga som bland överviktiga, vissa har anlag för att lägga på sig och andra inte.

    En annan sak att tänka på är att jag då och då får kommentarer för att jag sitter ner när det kommer på någon äldre på bussen t.ex. Hur kommer det sig att folk inte tänker en gång till, att jag kanske sitter där av en anledning, inte bara av slöhet/egoism? En gång fick jag faktiskt nog när det var en k ä r r i n g som kommenterade (dom är oftast värst) och sa mitt hjärtas mening: "Jag har MS, har svårt att stå någon längre stund och i synnerhet på en skumpig buss, är det skäl nog för Dig?!" Hon blev tyst, iaf den gången...

  • UlletGullet

    Varit med om liknande när jag var överviktig, snacka om att vara lovligt byte. Idioti får man däremot inte ifrågasätta för då är det personliga angrepp.. ;)

Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?